Wraz z Flight Refund – firmą specjalizującą się w dochodzeniu roszczeń z tytułu odwołanych/opóźnionych rejsów – zapraszamy na śniadanie połączone z prezentacją naszych rozwiązań.

Termin: 22 listopada (piątek), godz: 9:00-10:20, Miejsce: Projekt 44 Restaurant, ul. Złota 44, Warszawa

Agenda: 

W programie:

8:30-9:00    Arrival, registration – Coffee
9:00-9:10    Keynote – Pawel Rek / Amadeus
9:10-9:25    Introduction – Erika Hirschler / Flight Refund
9:25-9:40    Presentation –  Krzysztof Nawrocki /  Mikrosystem
9:40-9:50    Amadeus – Pawel Rek
9:50-10:20  Socializing breakfast

Prezentacja naszego partnera: firmy Flight Refund,
Prezentacja modułu eKNF zintegrowanego z Flight Refund, umożliwiającego zarządzanie opóźnionymi/odwołanymi rejsami, komunikację z podróżnymi, i śledzenie procesu dochodzenia roszczeń
Naszym gościem honorowym będzie Paweł Rek (Amadeus IT Group, Sales Director)

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o potwierdzenie chęci uczestnictwa mailowo, na adres: sales@mikrosystem.pl

Bezpieczeństwo: Próby włamania na serwery eKNF w roku 2019

Statystyki ze względu na kraj pochodzenia ataku:
Pamiętajcie: eKNF jest systemem dostępnym przez Internet.
1. Jak bezpieczne jest Twoje hasło? (powinno mieć minimum 10 znaków długości, zawierać wielkie i małe litery, cyfry, i znaki specjalne)
2. Czy Twoja firma ograniczyła dostęp do eKNF tylko do wybranych adresów IP? *
3. Czy we wszystkich GDSach, z których korzystasz, wyłączone zostało przesyłanie do back-office numerów kart kredytowych klientów? *
*Jeśli nie jesteś pewny/pewna odpowiedzi na te pytania – koniecznie skontaktuj się z nami!

Farelogix SPRK – Automat przesyłający dane do eKNF

Z radością informujemy, że dysponujemy aplikacją umożliwiającą w pełni automatyczne przesyłanie danych do eKNF. Koniec z ręcznym procesem pobierania, zapisywania, i archiwizowania plików XML z poszczególnymi biletami.
Aplikacja działa w środowisku Windows. Najwygodniej umieścić ją na komputerze, na którym działają ‘drukarki’ pozostałych GDSów. Nowe bilety są pobierane z częstotliwością 1 minuta.

Biura korzystające ze SPRKa prosimy o kontakt – nasza pomoc techniczna zainstaluje i uruchomi aplikację na wskazanym komputerze.

Bardzo dziękujemy Krzysztofowi Kołodziejowi (Lufthansa) za pomoc w uzyskaniu i uruchomieniu tego narzędzia

Flight-Refund – Obsługa roszczeń z tytułu opóźnionych/odwołanych rejsów

eKNF wzbogacił się o moduł śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów zbudowany we współpracy z firmą Flight Refund, która specjalizuje się w dochodzeniu odszkodowań należnych z tego tytułu. Wymiana danych między naszymi systemami odbywa się automatycznie, dzięki czemu biura podróży mogą na bieżąco otrzymywać informacje o wszystkich przypadkach, kiedy opóźniony lub odwołany rejs dotknął obsługiwanych przez nie podróżnych.
Biuro podróży otrzymuje wynagrodzenie za każde zakończone sukcesem roszczenie

Przeczytaj więcej na ten temat

New features available in the Flight Refund module

We have added a new functionality in the Flight Rerund window in eKNF: the ability to check and edit e-mail addresses that are going to be used to contact the travellers.
eKNF initially reads the e-mail from the passenger record in the PNR. This e-mail is displayed in the Email column. These e-mail can then be edited by the agent responsible for the process. We also added a filter that allows you to select only the records with the e-mail filled in, the ones missing e-mails, or both.

 

If you are not cooperating with Flight Refund yet, visit this page: https://flight-refund.eu/en/

Attention travel agencies using Worldspan and Galileo – tickets not going through to eKNF?

If you noticed a problem with tickets issued in Worldspan or Galileo, the reason for it may be stepped up communication security introduced by Travelport on 15/16 May 2018. From that daty TLS1.0 is no longer supported by Travelport and the required version is now TSL1.2.
This means that printers (HPM and GPM applications) running on Windows XP probably stopped working (Windows XP does not support TLS1.2). If you noticed such problems, we advice you to contact Travelport technical support.

Full explanation in the link below:
https://marketing.cloud.travelport.com/PCI_DSS_compliance

Automated data transfer between TripBooker and eKNF

Together with our partner TravelTech we activated a fully automated interface between the TripBooker booking system and eKNF.

Airline and rail tickets, and hotel bookings done via TripBooker are automatically transferred to eKNF. We also offer a single sign-on for eKNF users to TripBooker. This is available through the TripBooker button added to ADesk, RDesk, and HDesk modules of eKNF.

Travel agencies willing to use the TripBooker tool are invited to contact TravelTech to activate and configure their account.

W

New travel management companies joined us this year

     

Thanks to your support we are dynamically growing and implementing new features. Thank you for being with us 🙂

In 2016 eKNF processed 1 100 000 transactions

For the first time in our history we exceeded one million transaction a year. Data from the 2016 shows that travel agencies using eKNF processed almost 1 100 000 transactions (air and rail tickets, hotel booking, cars, insurances, etc.). During the last two years we recorded the growth of almost 75%.In 2017 we are expecting further dynamic growth and the deployment of several new exciting features in our system. Stay tuned!

 

Airline tickets paid through Amadeus B2BWallet

eKNF detects transactions paid through B2BWallet – virtual credit cards available in Amadeus. Airline tickets paid through this service are visible in eKNF as cash transactions (form of payment: CA), with an additional description typical for credit cards: the card provider (in the example below: CA – Master Card), and the last 5 digits of the virtual card number)

adesk_transakcje_b2bwallet_01We are grateful to Amadeus GDS for the help necessary to develop this new functionality

iBank/ClientBank – a new tool to replicate any export configuration to a group of companies

A new tool is available for iBank/ClientBank users. A ready configuration made for one company can now be replicated to the rest of the companies belonging to the same group. To replicate the configuration click on [Wczytaj grupę klientów] and find the appropriate group on  the list. Click [Skopiuj] to copy the config.
Attention: You need to copy the config for each product category separately: by selecting it, and clicking [Skopiuj]

Centrum_Danych_IBankDesktop_000449

Import of Amadeus daily document reports – air tickets sales control procedures

In Data Centre module select ‘Import raportów Amadeus’, and in section Import DZIENNYCH raportów Amadeus click on  [Wybierz pliki’] and select the report  file to be imported

Centrum_Danych_Import_raportów_amadeus_000409

eKNF will confirm the successful import of the selected report.
Comparison report is available in ADesk modue. To perform the comparison between Amadeus and eKNF switch from ‘podstawowy’ mode to ‘ Porównanie z raportame AMA’

ADesk_Porownanie_z_Amadeusem