Poszukujemy programistki / programisty PHP do pracy w naszym zespole

Obszar działalności spółki:

  • Automatyzacja procesów związanych z podróżami biznesowymi (lotniczymi, kolejowymi, rezerwacjami hotelowymi, wynajmem samochodów, polisami ubezpieczeniowymi, itp.).
  • Naszymi klientami i partnerami są biura podróży, linie lotnicze, oraz globalne systemy rezerwacyjne (GDS).
  • Świadczymy usługi w formule SaaS w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Podstawowe obowiązki:

  • Programowanie – rozwój nowych funkcjonalności naszego oprogramowania
  • Wdrażanie nowych funkcjonalności
  • Projektowanie nowych elementów systemu

Kwalifikacje:

  • Umiejętność programowania w PHP, JS, CSS.
  • Dobra znajomość SQL (Pracujemy na bazach danych PostgreSQL)
  • Umiejętność budowy funkcjonalnych interfejsów graficznych

Wymagania:

  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność pracy z ludźmi: zdalnej (telefonicznej, mailowej) oraz bezpośredniej.
  • Znajomość języka angielskiego umożliwiająca porozumiewanie się w mowie i w piśmie. Znajomość języków Europy Środkowo-Wschodniej jest dodatkowym atutem.
  • Wykształcenie wyższe: magisterskie, inżynierskie, licencjackie.
  • Oświadczenie o niekaralności.

Miejsce pracy:

  • Biuro Mikrosystem: Piaseczno (woj. Mazowieckie), ul. Puławska 45B
    (UWAGA: Nie przewidujemy możliwości pracy zdalnej)

Forma zatrudnienia:

  • Umowa o pracę: pełny etat (nie oferujemy umów ‘o dzieło’ ani współpracy B2B)

Wynagrodzenie:

  • Oczekiwane wynagrodzenie: 6200 – 10000 PLN brutto.
  • Gwarantowane minimalne wynagrodzenie: 6200 PLN brutto.
  • Premie: 48% dochodu spółki jest dzielone między członków zespołu. Nie ma górnego limitu wynagrodzenia. Na podstawie danych z ostatnich 12 miesięcy średnia miesięczna premia brutto na oferowanym stanowisku wynosiła 1852 PLN.

Oferty pracy wraz z CV proszę kierować na adres: krzysztof.nawrocki@mikrosystem.pl

Flight-Refund – Obsługa roszczeń z tytułu opóźnionych/odwołanych rejsów

eKNF wzbogacił się o moduł śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów zbudowany we współpracy z firmą Flight Refund, która specjalizuje się w dochodzeniu odszkodowań należnych z tego tytułu. Wymiana danych między naszymi systemami odbywa się automatycznie, dzięki czemu biura podróży mogą na bieżąco otrzymywać informacje o wszystkich przypadkach, kiedy opóźniony lub odwołany rejs dotknął obsługiwanych przez nie podróżnych.
Biuro podróży otrzymuje wynagrodzenie za każde zakończone sukcesem roszczenie

Przeczytaj więcej na ten temat

New features available in the Flight Refund module

We have added a new functionality in the Flight Rerund window in eKNF: the ability to check and edit e-mail addresses that are going to be used to contact the travellers.
eKNF initially reads the e-mail from the passenger record in the PNR. This e-mail is displayed in the Email column. These e-mail can then be edited by the agent responsible for the process. We also added a filter that allows you to select only the records with the e-mail filled in, the ones missing e-mails, or both.

 

If you are not cooperating with Flight Refund yet, visit this page: https://flight-refund.eu/en/

Attention travel agencies using Worldspan and Galileo – tickets not going through to eKNF?

If you noticed a problem with tickets issued in Worldspan or Galileo, the reason for it may be stepped up communication security introduced by Travelport on 15/16 May 2018. From that daty TLS1.0 is no longer supported by Travelport and the required version is now TSL1.2.
This means that printers (HPM and GPM applications) running on Windows XP probably stopped working (Windows XP does not support TLS1.2). If you noticed such problems, we advice you to contact Travelport technical support.

Full explanation in the link below:
https://marketing.cloud.travelport.com/PCI_DSS_compliance

Automated data transfer between TripBooker and eKNF

Together with our partner TravelTech we activated a fully automated interface between the TripBooker booking system and eKNF.

Airline and rail tickets, and hotel bookings done via TripBooker are automatically transferred to eKNF. We also offer a single sign-on for eKNF users to TripBooker. This is available through the TripBooker button added to ADesk, RDesk, and HDesk modules of eKNF.

Travel agencies willing to use the TripBooker tool are invited to contact TravelTech to activate and configure their account.

W

New travel management companies joined us this year

     

Thanks to your support we are dynamically growing and implementing new features. Thank you for being with us 🙂

In 2016 eKNF processed 1 100 000 transactions

For the first time in our history we exceeded one million transaction a year. Data from the 2016 shows that travel agencies using eKNF processed almost 1 100 000 transactions (air and rail tickets, hotel booking, cars, insurances, etc.). During the last two years we recorded the growth of almost 75%.In 2017 we are expecting further dynamic growth and the deployment of several new exciting features in our system. Stay tuned!

 

Airline tickets paid through Amadeus B2BWallet

eKNF detects transactions paid through B2BWallet – virtual credit cards available in Amadeus. Airline tickets paid through this service are visible in eKNF as cash transactions (form of payment: CA), with an additional description typical for credit cards: the card provider (in the example below: CA – Master Card), and the last 5 digits of the virtual card number)

adesk_transakcje_b2bwallet_01We are grateful to Amadeus GDS for the help necessary to develop this new functionality

iBank/ClientBank – a new tool to replicate any export configuration to a group of companies

A new tool is available for iBank/ClientBank users. A ready configuration made for one company can now be replicated to the rest of the companies belonging to the same group. To replicate the configuration click on [Wczytaj grupę klientów] and find the appropriate group on  the list. Click [Skopiuj] to copy the config.
Attention: You need to copy the config for each product category separately: by selecting it, and clicking [Skopiuj]

Centrum_Danych_IBankDesktop_000449

Import of Amadeus daily document reports – air tickets sales control procedures

In Data Centre module select ‘Import raportów Amadeus’, and in section Import DZIENNYCH raportów Amadeus click on  [Wybierz pliki’] and select the report  file to be imported

Centrum_Danych_Import_raportów_amadeus_000409

eKNF will confirm the successful import of the selected report.
Comparison report is available in ADesk modue. To perform the comparison between Amadeus and eKNF switch from ‘podstawowy’ mode to ‘ Porównanie z raportame AMA’

ADesk_Porownanie_z_Amadeusem

Mikrosystem and TravelTECH launch our first common interface

Traditionally Mikrosystem and TravelTECH are traditionally perceived as competitors, as both companies have in their portfolio mid-office systems. As it appears, we are also able, and willing, to cooperate. We have just launched our first common interface transmitting data between our systems.Traveltech

We are grateful to our colleagues from TravelTECH for the efficient cooperation, and hope for more 🙂

A million transactions per year!

eKNF is present on the Polish market since 2010. During those five years we changed a lot. The software created by our programmers is now, undisputedly, the leading and most popular mid-office system in Poland.

We proudly present the statistical data showing how, during those years, grew the number of transactions (touristic services) processed in eKNF. In 2015 travel agencies sold and evidenced in eKNF close to a million transactions!

eKNF - transakcje 2010 - 2015