Hotels – eKNF is now equipped with automatic interface to Tripnet

Tripnet_250

Tripnet joins the group of hotel integrators with the automatic interface to eKNF. Hotel bookings made in Tripnet are now automatically available for processing in eKNF. Travel agencies interested in activating the interface are kindly asked to contact their account manager in Mikrosystem to configure and activate the new data interface.

Almabus offices chose eKNF

 Almabus Business Travel and  Almabus Centrum Podróży chosed eKNF as their mid-office solution.

eKNF will be integrated with Horse21pro

Horse

HorseWe have started the development of automated interface with Horse21pro. Hotel bookings made in Horse21pro will be automatically available for post-sale processing in eKNF. The second stage also involves automatic transfer of invoices (individual and aggregated) between the two systems.

Past / approaching payment date alert

TDesk allows you to set the agreed payment date for tour bookings. Bookings with approaching payment date are highlighted in yellow, and those with the past date – in red. To set or change the agreed payment date click on the booking, and select Edytuj wymaganą datę (Edit payment date)

TDesk_wymagana_data

eKNF – problemy z zawieszającym się Firefoxem w czasie wydruku?

Od kilku dni mamy zgłoszenia o problemach z wtyczką Adobe Acrobat w programie Firefox.
Jeśli Firefox zawiesza się w czasie wydruku dokumentów, zalecamy tymczasowe przełączenie się na aplikację Adobe Acrobat
1. W programie Firefox wybierz z menu Narzędzia -> Aplikacje
2. W oknie wyszukiwania wpisz pdf, i wybierz do otwierania dokumentów PDF program Adobe Acrobat (zamiast wtyczki Adobe Acrobat w programie Firefox)

Opcje_000073

New member of the team: Kasia Mizerska

16410001We are pleased to welcome a new member of the team. Kasia Mizerska is joining us in the role of an implementation specialist and account manager.

Kasia is a graduate of the Transport Faculty at the Warsaw University of Technology. Her previous working experience includes LS Airport Services, Polish Air Navigation Services Agency, and LOT  Polish Airlines.

Automatic interface between eKNF and the national rail company: PKP IC

eKNF is now equipped with the atomatic impoort of PKP IC railway tickets straight from PKP serwer. Railway tickets processing becomes as easy as Airline tickets!

RDesk - import biletów PKP IC 01

To import railway tickets issued in the last 45 days go to RDesk, and click on [Pobierz bilety PKP] (Import Rail tickets)
Attention: Pre-configuration required. contact us – we shall gladly assist.

Automatyczny import faktur PKP IC

eKNF został rozbudowany o mechanizm automatycznego importu faktur PKP IC. Z poziomu Kancelarii elektronicznej można teraz pobrać jednym kliknięciem wszystkie brakujące faktury do biletów PKP IC ewidencjonowanych w eKNF.
Kancelaria_PKP_Import
Uwaga:  mechanizm wymaga konfiguracji. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

eKNF – fakturowanie ubezpieczeń – teraz dostępne z ADesku

Rozbudowaliśmy ADesk (okno przeznaczone do ewidencjonowania biletów lotniczych) o funkcje obsługi ubezpieczeń. W praktyce biur podróży ubezpieczenia (zwłaszcza te sprzedawane za pośrednictwem GDSów) obsługiwane są przez działy lotnicze, a następnie – równie często – fakturowane razem z biletami lotniczymi. Integracja ubezpieczeń i biletów lotniczych w jednym desktopie ułatwi pracę zarówno działowi lotniczemu, jak i fakturzystom.
Na poniższym ekranie ubezpieczenia oznaczone są niebieską ikoną  parasola:

ADesk_ubezpieczenia_01

Uwaga: W celu włączenia tej funkcjonalności w Twoim biurze skontaktuj się z nami. Do prawidłowego działania potrzebna jest bowiem odpowiednia konfiguracja pakietu ubezpieczeniowego w Katalogu Produktów i Usług.

eKNF – Wyniki z rynku polskiego z roku 2014

Prezentujemy dane statystyczne dotyczące wykorzystania systemu eKNF na rynku polskim w 2014 roku.

Liczba transakcji – czyli usług turystycznych ewidencjonowanych i rozliczanych przez biura podróży na platformie eKNF – wyniosła 566000. Średnio, biura podróży ewidencjonują i rozliczają w eKNF ponad czterdzieści siedem tysięcy transakcji miesięcznie. W porównaniu do roku 2013 odnotowaliśmy wzrost o 65%!

eKNF - Transakcje 2013-2014Dzięki stałej współpracy z kilkudziesięcioma biurami podróży reprezentującymi wszystkie segmenty rynku, i specjalizującymi się w różnych typach usług, eKNF nadal dynamicznie się rozwija i oferuje coraz więcej narzędzi i metod automatyzacji procesów na wszystkich etapach obsługi klienta.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

eKNF – Automatic import of Air Asia booking confirmations

eKNF now supports automatic import of Air Asia booking confirmations.AirAsia_2150_150
Together with this new functionality eKNF now supports automatic inport of the following low-cost airlines:

RYANAIR, WIZZAIR, EUROLOT, EASYJET, GERMANWINGS, NORWEGIAN, BLUEAIR, AIR ASIA

First Class chooses eKNF

First Class – one of the ‘Top-10’ travel offices in Poland chooses eKNF.

FirstClass

First Class przechodzi na eKNF


Biuro podróży First Class wybrało eKNF jako swój system mid-office.
Dziękujemy, i witamy w gronie użytkowników eKNF.

eKNF – Wyniki z rynku polskiego z pierwszej połowy roku 2014

Z dumą prezentujemy dane statystyczne dotyczące wykorzystania systemu eKNF na rynku polskim w pierwszej połowie 2014 roku.

Liczba transakcji – czyli usług turystycznych ewidencjonowanych i rozliczanych przez biura podróży na platformie eKNF – przekracza obecnie 50 000 miesięcznie. W porównaniu do roku 2013 odnotowaliśmy wzrost o 67%!

eKNF_Transactions_1H_2014_vs_2013

Mikrosystem and Merigo create a fully automated interface

Mikrosystem rozpoczął współpracę z Merigo

Miło nam poinformować, że Mikrosystem i Merigo podjęły decyzję o współpracy w zakresie pełnej elektronicznej wymiany danych o założonych rezerwacjach, i dokumentach powiązanych.
W najbliższych dniach uruchomiony zostanie interfejs między systemem eKNF a Merigo, automatyzujący proces wprowadzania rezerwacji do systemu eKNF.
Obsługa rezerwacji hotelowych należy do najbardziej złożonych procesów biznesowych zachodzących w biurach podróży. Dzięki naszej współpracy mamy ambicję radykalnie zwiększyć ich efektywność.

Rozwój systemu eKNF jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

Unia

DOTACJE NA INNOWACJE

Miło nam poinformować, że w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 – 2013, działania 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B, 8 osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki firma Mikrosystem realizuje projekt pod nazwą Automatyzacja współpracy z Partnerami w wyniku wdrożenia nowego systemu B2B opartego o formule SaaS.

Głównym celem realizowanego projektu jest automatyzacja komunikacji z naszymi partnerami biznesowymi poprzez rozbudowę systemu eKNF o:

  • moduł rozliczania transakcji turystycznych
  • moduł rozliczania rezerwacji hotelowych
  • moduł automatycznej wymiany danych o transakcjach hotelowych i turystycznych z systemem MerlinX

Automatyzacja wymiany danych, oraz uruchomienie modułów obsługujących procesy biznesowe pozwalające na obsługę transakcji turystycznych i hotelowych w istotny sposób poprawi efektywność pracy biur podróży będących użytkownikami systemu eKNF

eKNF – Uruchamiamy automatyczne wystawianie faktur prowizyjnych na linie lotnicze!

Miło nam poinformować, że zautomatyzowaliśmy dla Was kolejny proces biznesowy:

Uruchomiliśmy mechanizm automatycznego generowania faktur prowizyjnych dla linii lotniczych – nieodłączną część każdego rozliczenia BSP. Faktury generowane są na podstawie danych pochodzących wczytanego do eKNF billingu BSP,  oraz kartoteki kontrahentów

Chętnych do przetestowania nowego mechanizmu prosimy o kontakt – pokażemy, nauczymy, pomożemy skonfigurować…

Proces działa następująco:

  1. Wczytaj billing BSP
  2. Przejdź do okna Sprzedaż
  3. Kliknij na [Wystaw faktury prowizyjne]
  4. Wybierz okres, za który chcesz wystawić faktury, i datę, z jaką mają zostać wystawione  (domyślnie: koniec okresu)
  5. Kliknij na [Wystaw] – i gotowe:  eKNF automatycznie wystawi faktury na wszystkich przewoźników.
Faktury_prowizyjne_proces

Worldspan – brak pojedynczych dokumentów EMD w KNF i eKNF

Uwaga: W ostatnich dniach otrzymaliśmy kilka sygnałów o dokumentach EMD, które nie przeszły do systemu KNF/eKNF. Powtórna transmisja tych dokumentów również nie przyniosła efektu.

W otrzymanych przykładach polecenie ponownej transmisji dokumentu EMD skutkowało przesłaniem przez system Worldspan danych dotyczących zupełnie innego biletu.

Problem został już przekazany do Travelportu, zachęcamy jednak do zgłaszania Mikrosystemowi, i firmie Travelport, podobnych takich przykładów – jeśli wystąpią w przyszłości.

Przypominamy, że w systemie Worldspan można ponownie przesłać dane o wystawionym bilecie do KNF/eKNF poleceniami:
>DD
a następnie:
>DDRD<numer linijki>

gdzie <numer_linijki> jest numerem wiersza z wyświetlenia DD

 

eKNF – Automatyczny import biletów AirBaltic

Dołączamy AirBaltic do listy linii lotniczych, których bilety można importować automatycznie do eKNF


Automatyczny import danych z biletów lotniczych tanich linii obejmuje więc od dziś następujących przewoźników:
RYANAIR, WIZZAIR, EUROLOT, EASYJET, GERMANWINGS, NORWEGIAN, BLUEAIR, AIRBALTIC

eKNF – Ustawienia wydruku w związku z aktualizacją FireFoxa

Uwaga:  Jeśli po niedawnej aktualizacji FireFoxa masz kłopoty z wydrukiem faktur z programu eKNF, sprawdź ustawienia przeglądarki:

W menu głównym wybierz: Narzędzia -> Opcje ->Aplikacje

Narzędziem do wyświetlania plików PDF powinna być ‘Wtyczka Adobe Acrobat’ (jak na poniższym obrazku)

Kliknij OK, aby zaktualizować ustawienia, a następnie zamknij i ponownie otwórz program FireFox

firefox_print

eKNF – Zmiana w sposobie zapisu ADM/ACM importowanych z BSP Link

Uwaga:
W związku ze zmianą sposobu przesyłania billingów BSP (podział na pliki obejmujące okresy 7 dniowe zamiast – jak dotychczas: 14 dniowe) wprowadzamy zmiany w sposobie zapisu ADM/ACM pochodzących z BSP Link.

Dokumenty tego typu będą się pojawiały w eKNF z datą wystawienia odpowiadającą ostatniemu dniowi okresu, którego dotyczy billing, na którym się znalazły.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

Sabre – Transmission of refunds to mid-office systems

Attention:

This is a reminder, that the transmission of refunds from Sabre to mid office systems is not automatic.
After the refund transaction was completed, you need to send it to the mid office with the following command:

DIN‡A2‡DP

Where A2 is a reference to the Accounting Line created when the refund was processed.

(Instruction by the courtesy of Sabre)

Sabre – Przesyłanie danych o zwrotach biletów do KNF/eKNF

Uwaga, uwaga:

Przypominamy, że przesyłanie danych o zwrotach biletów z Sabre nie odbywa się automatycznie. Po wykonaniu zwrotu, należy go przesłać do systemu mid-office komendą:
DIN‡A2‡DP

Gdzie A2 jest odniesieniem do  Accounting Line który został stworzony automatycznie podczas zwrotu

(Instrukcję podajemy dzięki uprzejmości Sabre)