A my teraz możemy świętować razem z nim 🙂

A my teraz możemy świętować razem z nim 🙂
eKNF jest już przystosowany do czytania transferów z Amadeusa
eKNF wzbogacił się o interfejs do automatycznego pobierania danych z TBO.COM.
Jeśli korzystasz z tej platformy do rezerwacji hotelowych, skontaktuj się z nami, albo bezpośrednio ze swoim opiekunem/opiekunką w TBO, i poproś o włączenie automatycznego przesyłania danych do eKNF.
eKNF jest wyposażony w uniwersalną skrzynkę mailową import@eknf.pl. Skrzynka ta służy do importu danych (biletów lotniczych i kolejowych, rezerwacji hotelowych, ubezpieczeń, itd) od tych dostawców, którzy nie przesyłają danych do eKNF w sposób w pełni automatyczny. Tą drogą można przesłać do eKNF bilety i rezerwacje kilkudziesięciu różnych dostawców, w tym: bilety lotnicze tanich i regularnych linii, bilety kolejowe, bilety autobusowe, rezerwacje hotelowe, transfery i ubezpieczenia
Prześlij maila z otrzymanym biletem lub rezerwacją na adres import@eknf.pl. Nie wprowadzaj żadnych zmian w tytule ani w treści maila.
Tak przesłana rezerwacja powinna być widoczna w eKNF w ciągu minuty.
Automatyczne pobieranie biletów PKP IC przestało działać, ze względu na ograniczenia wprowadzone przez PKP. Nie mamy na to, niestety, żadnego wpływu.
Zachęcamy do korzystania z alternatywnej metody:
Bilety PKP IC (i wielu innych przewoźników kolejowych) można importować do eKNF przesyłając maila z biletem na nasz adres: import@eknf.pl
Bilet przesłany na ten adres powinien być widoczny w eKNF w ciągu minuty.
Przeczytaj, jakie bilety i rezerwacje obsługuje obecnie import@eknf.pl
Jeśli chcesz wczytać rezerwację flydubai do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.
Minister finansów Andrzej Domański poinformował na piątkowym briefingu prasowym, że obowiązek stosowania Krajowego Systemu e-Faktur nie wejdzie w życie zgodnie z planem. Pierwotnie rewolucja miała rozpocząć się 1 lipca 2024 r. Minister nie podał jednak nowej daty wejścia w życie KSeF. Co ciekawe, wcześniej jego resort wykluczał możliwość przesunięcia rewolucji.
Podmioty niebędące osobą fizyczną w celu uzyskania dostępu do KSeF składają wniosek do Urzędu Skarbowego (formularz ZAW-FA).
Warto wiedzieć, że tego dokumentu nie można przesłać e-PUAPem. Trzeba go złożyć osobiście w urzędzie skarbowym lub przesłać listem poleconym.
Jeśli chcesz wczytać bilety ITA Airways do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.
Jeśli chcesz wczytać bilet SBB do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
Bilety powinny być widoczne w RDesku w ciągu minuty.
Jeśli chcesz wczytać jedną z tych polis do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem wystawienia polisy na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
Polisa powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.
Jeśli chcesz wczytać rezerwację DATdo eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.
Jeśli chcesz wczytać rezerwację Jet2.com do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl. Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.
eKNF został rozbudowany o automatyczny interfejs do pobierania danych o rezerwacjach z Symphony Hub (Bilety tanich linii, Bilety IATA NDC, i rezerwacje hotelowe). Jeśli korzystasz z tego narzędzia, skontaktuj się z nami w celu uruchomienia automatycznego transferu danych.
Z dniem 31 grudnia 2022 Mikrosystem zakończył współpracę z firmą Flight-REFUND. W związku z tym uprzejmie informujemy, że funkcjonalności związane dochodzeniem odszkodowań za opóźnione/odwołane rejsy działające w oparciu o rozwiązania tej firmy nie będą już dostępne na naszej platformie.
Oryginalny email z PKP zawierający bilet kolejowy należy przesłać dalej (przeforwardować) na naszą skrzynkę import@eknf.pl
Bilety przesłane tą drogą powinny pojawić się w eKNF w ciągu minuty.
Uwaga: prosimy nie modyfikować treści przesyłanych w ten sposób maili.
Informacja dla agentów PKP Intercity S.A. w związku planowanym wprowadzeniem mechanizmu KSeF:
W związku z pytaniem ze strony PKP Intercity S.A.informujemy, że:
Przypominamy, że na platformie SPRK można obecnie wystawiać bilety na wymienionych niżej przewoźników. eKNF jest wyposażony w automatyczny interfejs do importu biletów ze SPRKa. Jeśli więc korzystasz z tej platformy i nie masz jeszcze włączonego automatycznego importu danych do eKNF, skontaktuj się z nami – zainstalujemy niezbędną aplikację i włączymy automatyczny transfer.
082 | SN BRUSSELS
220 | LUFTHANSA
176 | EMIRATES
257 | AUSTRIAN AIRLNES
390 | AEGEAN AIR
724 | SWISS
Już w 2023 roku Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić obowiązek rejestrowania wszystkich wystawionych faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (w skrócie: KSeF).
Prowadzimy obecnie prace programistyczne, które zapewnią pełną zgodność i wymianę danych pomiędzy eKNF i KSeF w wymaganym terminie.
Wprowadzenie obowiązku rejestrowania faktur w systemie Ministerstwa Finansów będzie miało konsekwencje dla codziennej pracy biur podróży, dlatego zachęcamy już teraz do zapoznania się z podstawowymi informacjami dotyczącymi tej funkcjonalności udostępnianymi na stronach rządowych.
eKNF został dostosowany do czytania potwierdzeń rezerwacji Eurowings w wersji niemieckiej. Takie rezerwacje można wprowadzać w ADesku podobnie jak inne rezerwacje tanich linii:
Dodaj bilet -> Wprowadź treść potwierdzenia
W związku z uruchomieniem przez Amadeusa możliwości wystawiania biletów poprzez NDC, dane o biletach przesyłane do eKNF mogą zostać wzbogacone o dodatkowe informacje dotyczące źródła rezerwacji poszczególnych segmentów: GDS, Light Ticketing, low-cost, NDC. eKNF jest już przystosowany do odczytu tych danych.
Jeśli potrzebujesz tych danych w raportach dostępnych w eKNF, skontaktuj się z nami.
Jeśli chcesz uzyskać dostęp do contentu NDC za pośrednictwem Amadeusa, lub włączyć przesyłanie danych o źródle rezerwacji z Amadeusa do eKNF, skontaktuj się z help deskiem Amadeusa.
Amadeus stopniowo wycofuje z rynku aplikację ProPrinter, której zadaniem jest m.in. dostarczanie danych (plików AIR) do systemu eKNF. Mechanizm ten może być zastąpiony przez nowe rozwiązanie: pliki AIR będą przesyłane na serwer SFTP (Secure File Transfer Protocol), który powinien zostać udostępniony przez klienta (biuro podróży).
Zmiana sposobu przesyłania plików może wymagać zmiany w konfiguracji eKNF. W związku z tym – jeśli planujesz taką migrację – prosimy o kontakt z nami w celu uzgodnienia daty i innych szczegółów (np.: przeniesienia naszej usługi czytającej dane na inny komputer, lub skonfigurowania przesyłania danych z Twojego serwera SFTP na serwer eKNF)
Jeśli nie planujesz uruchomienia serwera SFTP po swojej stronie i chciałbyś powierzyć świadczenie takiej usługi nam, skontaktuj się z nami.
W ramach usługi zapewniamy: - Instalację serwera SFTP spełniającego wymogi PCI DSS i RODO w naszym datacenter. - Przesyłanie danych z SFTP do eKNF. - Utrzymanie serwera (zapewniamy ciągłość działania i bezpieczeństwo danych). - Bezpieczny backup szyfrowanych danych w oddzielnej lokalizacji. - Wymaganą przepisami retencję danych. Miesięczny koszt świadczenia usługi: 150 PLN
eKNF został dostosowany do nowego formatu biletów PKP IC. Wszystkie zaległe bilety powinny zostać odczytane. Jeśli zauważycie jakieś nieprawidłowości w nowym mechanizmie, prosimy o zgłaszanie ich do naszej pomocy technicznej: pomoc@mikrosystem.pl
W związku ze zmianą formatu biletów kolejowych PKP IC występują opóźnienia w imporcie tych biletów do eKNF. Pracujemy nad dostosowaniem się do nowego formatu. Mamy nadzieję, że prace zakończą się w ciągu najbliższych 24 godzin. Po wprowadzeniu zmian zaległe bilety zostaną importowane do eKNF.
Jeśli wystawiacie bilety Aegean i Emirates w Farelogix SPRK, to te bilety mogą być automatycznie przesyłane do eKNF – tak samo jak bilety Lufthansa.
Jeśli korzystacie z eKNF i nie macie włączonej tej funkcjonalności, skontaktujcie się z nami – skonfigurujemy i włączymy transfer.
Dzięki pomocy Merigo awaria została usunięta. Dziękujemy za cierpliwość.