życzymy wielu radosnych i ciepłych chwil,
odpoczynku przy rodzinnym stole
oraz mnóstwa pomyślności w życiu prywatnym i zawodowym.
Miło nam poinformować, że funkcja wysyłania przypomnień o zaległych płatnościach została uruchomiona produkcyjnie na naszym centralnym serwerze. W związku z tym publikujemy uaktualniony cennik usług uwzględniający tę usługę:
Aktualny cennik usług związanych z przesyłaniem dokumentów drogą elektroniczną
Dziękujemy za wszystkie nadesłane opinie na ten temat.
Ustalając cenę za wysyłanie przypomnień o zaległych płatnościach uwzględniliśmy uwagi naszych użytkowników, kładące nacisk na niski koszt takiej usługi. Z tego względu dołożyliśmy wszelkich starań, żeby koszt ten był maksymalnie niski. Mamy nadzieję, że udało nam się sprostać Waszym wymaganiom.
Dear Friends and Valued Customers,
We wish You Warm and Merry Christmas, and may the coming year be Successful.
Kochani,
Życzymy Wam Ciepłych i Radosnych Świąt, i Samych Sukcesów w nachodzącym roku.
We proudly announce that yesterday, at the Transport Department of the Warsaw University of Technology our colleague Andrzej Kochan successfully defended his PhD work: ‘Method of designing computer systems for railway traffic operation management’
In our company Andrzej is leading the eKNF project – the most technologically advanced mid-office system designed for large travel agencies available in our market
His is the first title of that level in the history of our company (albeit not the last, we hope)
Congratulations, Doctor!
Miło nam obwieścić, że wczoraj, na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej nasz kolega Andrzej Kochan obronił pracę doktorską. Praca nosi tytuł “Metoda projektowania komputerowych systemów kierowania ruchem kolejowym”.
Przypominamy, że Andrzej jest głównym projektantem i szefem projektu eKNF – najbardziej zaawansowanego technologicznie systemu mid-office przeznaczonego dla dużych biur podróży dostępnego na polskim rynku.
To pierwszy tytuł naukowy w historii naszej firmy (choć mamy nadzieję, że nie ostatni).
Gratulujemy, Panie Doktorze!
Rozbudowaliśmy KNF o możliwość wysyłania dokumentów sprzedaży, i monitów o zaległych płatnościach, na więcej niż jeden adres e-mail odbiorcy. Zamiast jednego adresu, można teraz podać listę: oddzieloną średnikami.
Uwaga: podanie więcej niż jednego adresu nie zwiększa kosztu dostarczenia dokumentu. Niezależnie od liczby adresów pobieramy tylko pojedynczą opłatę – za wysłanie dokumentu.
W celu aktualizacji programu prosimy o kontakt z pomocą techniczną
Planujemy rozszerzenie funkcjonalności naszych systemów o automatyczne przekazywanie danych o zaległych płatnościach do firmy windykacyjnej.
Podstawowe usługi związane z windykacją to
Pełna lista usług oferowanych przez naszego potencjalnego partnera, to:
Zapraszamy naszych użytkowników do zgłaszania nam swoich potrzeb w tym zakresie – postaramy się dostosować nasze systemy do Waszych wymagań.
Dobiegają końca prace nad modułem wysyłającym – w sposób zautomatyzowany – przypomnienia o zaległych płatnościach. Użytkownicy naszego systemu, którzy wprowadzają do niego dane o zapłaconych fakturach, będą mogli na tej podstawie przypominać swoim kontrahentom o nadchodzących, i zaległych płatnościach, a także wysyłać wezwania do zapłaty.
Planujemy do końca października 2011 udostępnić ten mechanizm do testów wszystkim naszym użytkownikom.
W okresie testowym korzystanie z tej funkcjonalności jest bezpłatne. Docelowo planujemy wprowadzenie niewielkiej opłaty za wysłanie każdego przypomnienia o płatności. Wysokość opłaty za jedno przypomnienie powinna być porównywalna z ceną wysłania faktury drogą elektroniczną.
Będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi dotyczące działania tego nowego mechanizmu.
W najnowszej wersji KNFu wprowadziliśmy moduł, który seryjnie, w sposób zautomatyzowany, wysyła przypomnienia o zaległych płatnościach i wezwania do zapłaty. W październiku’2011 funkcjonalność ta zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom KNFu.
Zachęcamy do testów!
Today we say Good Bye! to Dorota Cichańska who leaves her position of the Managing Partner of Mikrosystem to become Country Manager for Poland of Sabre Travel Network. One cannot describe how much we owe her, and how much we shall miss her. Good Luck Ms Country Manager! … Good luck, Dorota, dear.
Żegnamy dziś Dorotę Cichańską, która odchodzi z firmy, żeby objąć stanowisko Country Managera na Polskę w Sabre Travel Network. Trudno opisać, jak wiele jej zawdzięczamy, i jak bardzo będzie jej nam brakować.
Powodzenia Pani Manager! …Powodzenia, Dorotko.
Current phone number:
phone: (+48) 22 100 50 94
email: pomoc@mikrosystem.pl
Monday – Friday
09:00 – 17:00
Numer telefonu pomocy technicznej uległ zmianie.
Aktualny numer to:
tel: (+48) 22 100 50 94
email: pomoc@mikrosystem.pl
od Poniedziałku do Piątku
w godz. od 9 do 17
Mikrosystem took part in BCD conference in Warsaw on 4-5 May 2011.
The conference was focused on automation and data validation tools designed to improve the quality of the data in BCD information systems. Mikrosystem presented eKNF data verification and validation tools available in the system on various stages of order processing.
eKNF is currently the only mid-office system in the region certified to export data in accordance with GRO 2.08 specification and capable of the automatic data export do the BCD information system.
Mikrosystem wziął udział w konferencji BCD, która odbyła się 4-5 maja 2011.
Tematem przewodnim konferencji były narzędzia służące automatyzacji pracy, i poprawie jakości danych w systemach informacyjnych. W trakcie konferencji zaprezentowaliśmy narzędzia służące weryfikacji i walidacji danych w systemie eKNF na wszystkich etapach pracy z zamówieniem
eKNF jest jedynym systemem mid-office w regionie, który uzyskał certyfikat zgodności ze specyfikacją GRO 2.08 i może w sposób zautomatyzowany wysyłać dane do systemu informacyjnego BCD.
Informujemy, że z dniem 31 marca 2011 roku zakończyliśmy testowanie usługi przesyłania dokumentów drogą elektroniczną. Poczynając od 1 kwietnia usługa ta będzie świadczona na zasadach komercyjnych według aktualnego cennika. W obecnej chwili opłata za przesłanie dokumentu wynosi 50 groszy netto.
Mikrosystem is the only mid-office system provider with interfaces to all GDSes operating in the region. In response to the needs of our customers we have just implemented and activated automatic interface to Sabre.
Both mid-office systems offered by our company (KNF and eKNF) are now equipped with the Sabre interface.
Travel offices interested in activating the interface between KNF and Sabre, are kindly invited to contact our sales office or their local Sabre representative.
Mikrosystem jest jedynym na polskim rynku dostawcą systemów typu mid-office, posiadających interfejsy do wszystkich używanych w Polsce systemów rezerwacyjnych.
W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów uruchomiliśmy właśnie w pełni zautomatyzowany interfejs do systemu Sabre . Oba systemy mid-office naszej firmy (KNF i eKNF) zostały wyposażone w we wspomniany interfejs.
Biura podróży zainteresowane uruchomieniem automatycznego transferu danych między KNF i Sabre zapraszamy do kontaktu z naszym biurem, lub ze swoim opiekunem w biurze sprzedaży Sabre.
Usunięty został błąd, który powodował, że w trybie porównywania z BSP raport nie reagował na wybranie opcji ‘pokaż tylko różnice’. Teraz już reaguje… (dziękujemy Ani Komodzie za wskazanie błędu)
1. Dodaliśmy kolumnę z łączną kwotą FARE do wyników w formie arkusza kalkulacyjnego
2. Usunęliśmy błąd powodujący przesunięcie danych w arkuszu dla wersji raportu z podziałem na linie lotnicze
Eksport danych do AMEX BTA odbywa się teraz z pominięciem rejestrów roboczych (faktur pro-forma, lub dokumentów pełniących funkcję zamówień).
Rejestry dokumentów można w KNFie oznaczyć jako roboczy, edytując listę rejestrów (Ustawienia -> Rejestry dokumentów) poprzez ustawienie w kolumnie ‘Pokaż w raportach’ wartości ‘NIE’
Błąd powodował, że przy automatycznym tworzeniu faktury VAT na opłaty transakcyjne wynikające ze sprzedaży za pomocą noty księgowej na wydruku niewidoczna była część kolumn.
Aktualna wersja KNF: 6.59
W celu aktualizacji prosimy o kontakt z pomocą techniczną.
Błąd powodował, że raport porównujący obroty rok do roku nie tworzył się.
Aktualna wersja KNR: 5.26
W celu aktualizacji prosimy o kontakt z pomocą techniczną.
Profil użytkownika został rozszerzony o możliwość określenia domyślnych rejestrów dla dokumentów KP i KW.
Z dumą przedstawiamy pochlebną opinię naszego klienta: biura podróży Airclub na temat wdrożenia naszego nowego systemu mid-office: Airclub – Referencje dla eKNF
Zgodnie z informacją rozesłaną przez SIGNAL IDUNA na fakturach prowizyjnych dla tego ubezpieczyciela wystawionych od 01/01/2011 należy:
1. stosować nowy kod PKWiU: 66.22.10.
2. w stopce faktury prowizyjnej umieszczać tekst:
Usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego zwolnione z podatku VAT na podstawie art.43 ust.1 pkt.37 ustawy o podatku od towarów i usług.
Użytkownicy KNF mogą powyższe zmiany wprowadzić samodzielnie edytując odpowiednią pozycję w katalogu towarów i usług. Oczywiście służymy też naszą pomocą – w razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą pomocą techniczną
Błąd uniemożliwiał utworzenie raportu w wersji ‘z podziałem na linie lotnicze’.
Pytanie 1: Czy będzie można w roku 2011 wystawiać korekty do faktur z 2010 roku ze starymi stawkami VAT?
Odpowiedź 1: Tak. W korektach odnoszących się do dokumentów z 2010 roku obowiązują stare stawki VAT, i KNF będzie je stosował.
Uwaga: W niektórych biurach zdarzają się przypadki dodawania nowych pozycji do faktur korygujących – w części po korekcie. W takim przypadku KNF zastosuje aktualna stawkę VAT z katalogu towarów i usług. Korzystając z okazji przypominamy, że naszym zdaniem jest to niewłaściwa praktyka i nie powinno się jej stosować podczas wystawiania faktur korygujących!
Pytanie 2: Czy w styczniu 2011 będzie można nadal wystawiać faktury z datą z 2010 roku?
Odpowiedź 2: Tak. Będzie to nadal możliwe. Można więc wystawić wszystkie zaległe faktury za rok 2010 w styczniu 2011 roku. Zalecamy, żeby dopiero po wystawieniu wszystkich zaległych faktur dokonać zmiany stawek VAT na obowiązujące w roku 2011 (Ustawienia -> Zmień VAT…)
Pytanie 3: Czy możliwe będzie umieszczenie pozycji ze starą i nową stawką VAT na jednej fakturze?
Odpowiedź 3: Nie. KNF nie jest do tego przystosowany. Nie należy mieszać starych i nowych stawek VAT na jednej fakturze. Pozycje z nową stawką VAT powinny być wystawione na oddzielnej fakturze z datą wystawienia z 2011 roku.
Pytanie 4: Kiedy przestawić stawki VAT na obowiązujące w roku 2011?
Odpowiedź 4: Najlepiej zrobić to po zakończeniu wystawiania wszystkich zaległych faktur za rok 2010.
Pytanie 5: Jak przestawić katalog towarów i usług KNF na nowe stawki VAT?
Odpowiedź 5: Może to zrobić każdy użytkownik z uprawnieniami administratora. Należy w tym celu wejść w Ustawienia, a następnie kliknąć na klawisz ‘Zmień VAT…’. Po wykonaniu tej operacji należy zamknąć i ponownie otworzyć KNF.
Pytanie 6: Czy zmianę stawek VAT wystarczy przeprowadzić na jednej stacji roboczej, czy trzeba to robić na wszystkich?
Odpowiedź 6: Zmianę wystarczy wykonać na jednym komputerze w biurze – spowoduje ona uaktualnienie bazy danych dla wszystkich pozostałych komputerów.
We are proud to announce that Mikrosystem received the BCD certificate for compliance with GRO 2.08 standard!
eKNF is the only mid-office system in Poland with BCD certificate.
During the recent BCD conference in Cairo our solutions were officially presented to all BCD partners in EMEAA.