eKNF – Zmiana w sposobie zapisu ADM/ACM importowanych z BSP Link

Uwaga:
W związku ze zmianą sposobu przesyłania billingów BSP (podział na pliki obejmujące okresy 7 dniowe zamiast – jak dotychczas: 14 dniowe) wprowadzamy zmiany w sposobie zapisu ADM/ACM pochodzących z BSP Link.

Dokumenty tego typu będą się pojawiały w eKNF z datą wystawienia odpowiadającą ostatniemu dniowi okresu, którego dotyczy billing, na którym się znalazły.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

Sabre – Transmission of refunds to mid-office systems

Attention:

This is a reminder, that the transmission of refunds from Sabre to mid office systems is not automatic.
After the refund transaction was completed, you need to send it to the mid office with the following command:

DIN‡A2‡DP

Where A2 is a reference to the Accounting Line created when the refund was processed.

(Instruction by the courtesy of Sabre)

Sabre – Przesyłanie danych o zwrotach biletów do KNF/eKNF

Uwaga, uwaga:

Przypominamy, że przesyłanie danych o zwrotach biletów z Sabre nie odbywa się automatycznie. Po wykonaniu zwrotu, należy go przesłać do systemu mid-office komendą:
DIN‡A2‡DP

Gdzie A2 jest odniesieniem do  Accounting Line który został stworzony automatycznie podczas zwrotu

(Instrukcję podajemy dzięki uprzejmości Sabre)

eKNF – Automatic import of VMCO from BSP Link

Automatic import of BSP Link originated documents has been extended to include VMCO documents.
eKNF is now equipped with the tools to import (and naturaly invoice) the following BSP Link documents: ADM, ACM, RFN, and VMCO.

bsp_vmco

 

eKNF – Import dokumentów VMCO z BSP Link

Z przyjemnością informujemy, że automatyczny import dokumentów z systemu BSP Link został rozbudowany o odczyt dokumentów typu VMCO
eKNF pozwala więc obecnie na automatyczny import z systemu BSP Link (i oczywiście fakturowanie) dokumentów ADM, ACM, RFN, i VMCO.

bsp_vmco

 

Blue Air in eKNF

Blue Air is now added to the list of low cost airlines supported by automatic import procedure in eKNF

eKNF supports as of today automatic import from the following low-cost carriers:
RYANAIR, WIZZAIR, EUROLOT, EASYJET, GERMANWINGS, NORWEGIAN, BLUEAIR

Blue Air od dziś w eKNF

Do listy tanich linii , których bilety importowane są automatycznie do eKNF dołączamy dziś Blue Air.

Automatyczny import danych z biletów lotniczych tanich linii obejmuje więc od dziś następujących przewoźników:
RYANAIR, WIZZAIR, EUROLOT, EASYJET, GERMANWINGS, NORWEGIAN, BLUEAIR

eKNF – Dostosowanie kwoty opłaty serwisowej do zadanej ceny biletu

eKNF został wyposażony w funkcję dostosowywania wysokości opłaty serwisowej do zadanej końcowej ceny biletu.

Użytkownik ma teraz możliwość określenia końcowej ceny biletu (wynikającej na przykład z przedpłaty dokonanej przez klienta) a system automatycznie przeliczy wysokość opłaty serwisowej tak, żeby dostosować się do zadanej końcowej ceny biletu.

eKNF - total and fee

eKNF – Automatic import of ADM / ACM documents

ACM

We proudly announce another process innovation in eKNF:
ADM, ACM, and BSP Link Refunds, are now available for automatic invoicing in eKNF.
Import BSP file into eKNF… and that’s it: ADM, ACM etc. are here

ACM

Our Account Managers are ready to help, explain, and teach.

eKNF – Automatyczny import dokumentów ADM/ACM

ACM

Z przyjemnością informujemy o kolejnej innowacji procesowej w eKNF : )
Dokumenty ADM, ACM, i zwroty wykonane poprzez BSPLink, są dostępne do automatycznego fakturowania w eKNF.
Wczytaj do eKNF raport BSP … i już: Air Desktop pozwoli na automatyczne fakturowanie wszystkich dokumentów autoryzowanych przez linie w danym okresie rozliczeniowym.

ACM

Nasi opiekunowie klientów pokażą, pomogą, i nauczą.

Nowelizacja ustawy o VAT

Drodzy użytkownicy KNF i eKNF,
Przypominamy o zmianach w sposobie fakturowania związanych z nowelizacją ustawy o VAT, wchodzących w życie w styczniu 2014 r:

1. Pojawia się termin: “Data wykonania usługi” – rozumiana jako data powstania obowiązku podatkowego
Zmiana w eKNF: Na szablonach faktur “Data wykonania usługi” zastąpi “Datę sprzedaży”

2. Określenie “daty wykonania usługi” w wypadku pośrednictwa w sprzedaży biletów lotniczych.
Według dominującej na rynku interpretacji, dla biura podróży datą wykonania usługi jest moment wystawienia biletu lotniczego, a zatem: data wykonania usługi na fakturze jednostkowej powinna odpowiadać dacie wystawienia biletu.
Zmiana w eKNF: Udostępniamy mechanizm pozwalający automatycznie ustawić “datę wykonania usługi” na podstawie daty wystawienia fakturowanego biletu. Mechanizm jest opcjonalny – biura, które chcą z niego skorzystać, prosimy o kontakt z opiekunem klienta.

Korzystając z okazji życzę Wam również udanego Sylwestra, i całego nadchodzącego roku!

eKNF – Hotel Desktop – new features available in the hotel booking file

Hotel Desktop module is enriched with new features.

The most important are:

1. The ability enter multiple room information with guests and prices assigned to individual rooms.
2. The ability to set separate prices for each room in the booking.
3. New ways of setting and calculating transaction fees (per room, guest, booking, divided by the number of guests)
4. Extended Cost side of the transaction, with the ability to enter, attach, and reconcile cost documents and invoices)

HTL_Desk_20131202

 

eKNF – Hotel Desktop – nowe funkcjonalności teczki rezerwacji hotelowej

Moduł Hotel Desktop systemu eKNF został wzbogacony o nowe funkcjonalności.
Najważniejsze zmiany to:
1. Możliwość wprowadzania rezerwacji z podziałem na pokoje, z przypisaniem podróżnego do pokoju
2. Zróżnicowane ceny za poszczególne pokoje w jednej rezerwacji
3. Różne warianty naliczania opłat transakcyjnych (od pokoju, pasażera, rezerwacji, dzielona na podróżnych)
4. Rozbudowana strona kosztowa z możliwością wprowadzania, załączania, i rozliczania dokumentów kosztowych.

HTL_Desk_20131202


Użytkowników zainteresowanych korzystaniem z nowych funkcjonalności prosimy o kontakt z działem obsługi klienta

eKNF – import raportów tygodniowych z systemu Amadeus

ImportRaportow1A

eKNF wyposażony jest w funkcję importu tygodniowych raportów aktywnych segmentów (Weekly Air Activity Account Detailed) z systemu Amadeus.  Dzięki temu możliwa jest porównanie sprzedaży ewidencjonowanej w naszym systemie mid-office z danymi otrzymywanymi z systemu rezerwacyjnego.

Sunset of VMCO and VMPD documents

Virtual Miscellaneous Charge Order (VMCO) and Virtual Multi-Purpose Document (VMPD) are not issued any more in IATA Billing and Settlement Plan (BSP) markets from 1 January 2014.

Both types are replaced by EMD

eKNF – Eksport danych do systemu FK Symfonia w Formacie 3.0

Uruchomiliśmy eksport danych do systemu FK Symfonia w Formacie 3.0

Format 2.0 wychodzi z użycia w najbliższych miesiącach. Poza Symfonią, z której korzysta większość naszych biur, eKNF obsługuje również transfer danych do systemów FK Perseus i Fakir.

Centrum Danych -- SymfoniaDesktop

Supertour Lufthansa City Center chose eKNF

We proudly announce Supertour made the decision to implement eKNF in all their locations. It is the fourth Lufthansa City Centre member to choose Mikrosystem as their mid-office provider.  We shall not fail that trust.

eKNF – elektroniczny system ponagleń płatności

eKNF wzbogacił się o moduł elektronicznych ponagleń i przypomnień o zaległych płatnościach.
Monit dotyczący przeterminowanej płatności przesyłany jest do kontrahenta w formie elektronicznej, z potwierdzeniem odbioru. Historia wystawienia, dostarczenia, a także ponagleń płatności związanych z danym dokumentem jest dostępna w logu.
System pozwala tez na wybranie trybu ponaglenia (grzeczne lub stanowcze) a także związanej z nimi treści komunikatu wysyłanego do kontrahenta.

Przykład: Okno edycji przypomnienia o zaległej płatności

eKNF – zabezpieczenia cyfrowe dla faktur dostarczanych elektronicznie

Przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 20 grudnia 2012 r, dokumenty dostarczane drogą elektroniczną muszą być zabezpieczone cyfrowo:

§ 4. 1. Faktury mogą być przesyłane w formie elektronicznej, w dowolnym formacie elektronicznym, pod warunkiem
zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.

Pełna treść rozporządzenia jest dostępna tutaj: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r.

System tworzenia i dostarczania dokumentów w formie elektronicznej dostępny na platformie  eKNF wypełnia w całości wymogi rozporządzenia:

1. Autentyczność pochodzenia gwarantuje unikalny sposób dostarczania faktur zastosowany w systemie eKNF: faktury przechowywane są i pobierane przez odbiorcę bezpośrednio z serwera eKNF

2. Integralność faktur zapewnia natomiast zabezpieczenie cyfrowe: Faktury generowane w systemie eKNF są odpowiednio opisane  (nadawca, odbiorca, numer, typ,  i data dokumentu) oraz zabezpieczone cyfrowo i zaszyfrowane, co gwarantuje ich integralność.

Przykład faktury dostarczonej drogą elektroniczną i zabezpieczonej cyfrowo:

eKNF – Archiwizacja i przechowywanie ‘agent couponów’ w formie elektronicznej – gotowe!

Miło nam poinformować, że eKNF wzbogacił się o moduł archiwizacji ‘agent couponów’ i pozostałych dokumentów powiązanych (czyli  supporting documents) towarzyszących wystawieniu biletu lotniczego, zwrotowi. wymianie, obciążeniu karty, itd.
Dokumenty tego typu są zapisywane w formie elektronicznej i przechowywane na serwerach eKNF, co pozwala na całkowitą rezygnację z ich drukowania i przechowywania w formie papierowej. To duży krok w kierunku automatyzacji najważniejszych procesów biznesowych w biurze podróży.

Read more

Worldspan – Bilety bez naliczonej prowizji procentowej na raportach porównawczych z BSP w lutym, marcu, i kwietniu 2013.

Drodzy użytkownicy,
W związku ze zgłoszeniami dotyczącymi pojawiania się bardzo wielu biletów z nienaliczoną prowizją procentową na raportach porównawczych KNF/BSP i eKNF/BSP uprzejmie informujemy, że według naszych obserwacji sytuacja ta dotyczący wyłącznie biletów wystawionych w systemie Worldspan w miesiącach luty, marzec, i kwiecień 2013, i odzwierciedla stan faktyczny . Po stronie BSP prowizja nie jest naliczona mimo, że w rezerwacjach była podawana we właściwej wysokości.

Przyczyna tych rozbieżności leży prawdopodobnie na styku GDS – BSP. W celu wyjaśnienia przyczyn rozbieżności zalecamy kontakt bezpośrednio z firmą Travelport lub IATA BSP