Automatyzacja rozliczeń między biurami IATA i non-IATA

Automatyzujemy przesyłanie i rozliczanie faktur między biurami IATA i non-IATA. Faktury agencyjne wystawiane przez biuro IATA dla swoich partnerów są teraz automatycznie przesyłane i – w eKNFie sub-agenta – wiązane z biletami, których dotyczą. Po stronie biura non-IATA faktury te widoczne są w ADesku (jako koszt związany z zakupem danego biletu lotniczego) oraz w kancelarii elektronicznej.

Przesyłanie faktur z biura IATA do non-IATA

W celu włączenia tego mechanizmu w swoim biurze, skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta

Nowe opcje w oknie pomocy

W oknie ‘Potrzebuję pomocy’ pojawiły się nowe opcje: link do instrukcji obsługi eKNF, i możliwość udostępnienia swojego pulpitu za pomocą usługi TeamViewer:

Potrzebuję_pomocy_eKNF_000471

Potrzebujesz pomocy? Chcesz zgłosić problem?

Jeśli w czasie pracy z eKNF napotkasz problem, albo potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami.
Klawisz [Potrzebuję pomocy] przekieruje Cię do Twojego dedykowanego opiekuna klienta, lub pomocy technicznej. Jeśli sprawa jest pilna, w oknie pomocy znajdziesz też nasze numery telefonów – zadzwoń.
Potrzebuję_pomocy_eKNF_000470

Import polis ubezpieczeniowych AIG do eKNF

eKNF posiada funkcję automatycznego odczytu polis AIG.

AirDesktop_AIG_copy_paste_000459

Aby importować polisę:
1. zaznacz całą jej treść, i skopiuj (CTRL+A, CTRL+C)
2. w module ADesk kliknij na ‘Dodaj ubezpieczenie’ i w nowo otwartym oknie wybierz ‘Wprowadź treść potwierdzenia’
3. Wklej polisę (CTRL+V)

Kliknij Zapisz

iBank/ClientBank – Powielanie konfiguracji dla grup klientów

Uruchomiliśmy narzędzie umożliwiające kopiowanie konfiguracji wykonanej dla jednego klienta do pozostałych klientów należących do jednej grupy. Aby powielić gotową konfigurację na pozostałych klientów, należy kliknąć na [Wczytaj grupę klientów] a następnie wyszukać i wskazać nazwę danej grupy.
Uwaga: kopiowanie należy wykonać oddzielnie dla każdej kategorii usług (Bilety lotnicze, hotele, itd.)

Centrum_Danych_IBankDesktop_000449

Definiowanie prowizji dla produktów z katalogu

Niektóre produkty sprzedawane przez biura podróży mają określoną prowizję procentową wypłacaną przez dostawcę od sprzedaży usług danego typu. Przykładem takich produktów są polisy ubezpieczeniowe, lub bilety kolejowe PKP.
W związku z tym rozszerzyliśmy konfigurację produktu o możliwość określania wysokości prowizji płaconej przez dostawcę. Prowizja ta jest następnie uwzględniana w tzw. Ogólnym Raporcie Rentowności.

Edycja_produktu_prowizja

Import raportów dziennych Amadeusa (procedura kontrolna przy sprzedaży biletów)

eKNF umożliwia import danych z raportów dziennych z systemu rezerwacyjnego Amadeus – w celach kontrolnych.

W module Centrum Danych wybierz ‘Import raportów Amadeus’, a następnie w sekcji Import DZIENNYCH raportów Amadeus kliknij na [Wybierz pliki’] i wskaż plik z raportem, który ma być importowany

Centrum_Danych_Import_raportów_amadeus_000409

Wczytanie danych zostanie potwierdzone komunikatem.
Raport porównawczy dostępny jest w ADesku. W celu porównania danych z Amadeusa z danymi sprzedażowymi w eKNF należy przełączyć widok z podstawowego, na: ‘Porównanie z raportem AMA’:

ADesk_Porownanie_z_Amadeusem

 

 

Zmiany w konfiguracji eKNF w związku z instrukcją fakturowania wysłaną przez LOT

Polskie Linie Lotnicze “LOT” S.A w piśmie z 7 marca 2016 r. przesłały instrukcję fakturowania biletów lotniczych, z której wynikają dwie rzeczy istotne dla Agentów IATA, którzy będą chcieli się do niej zastosować:

  1. LOT powinien być przedstawiany na fakturach jako Sprzedawca, z podaniem pełnej nazwy firmy:
    Polskie Linie Lotnicze “LOT” S.A
    ul. 17 Stycznia 43, 02-146 Warszawa
    NIP:5220002334
  2. Bilety i opłaty transakcyjne powinny być fakturowane oddzielnie

Uwaga: Ta zmiana oznacza, że bilety lotnicze LOT trzeba fakturować oddzielnie – nie można ich mieszać z biletami innych linii!

Pełny tekst wiadomości Polskich Linii Lotniczych “LOT” z 7 marca 2016 r. znajdziesz tutaj:

eKNF jest przystosowany do takiego trybu wystawiania faktur:

Kartoteka_dostawców_LOT_Sprzedawca_000388

1. LOT, jako sprzedawcę na fakturach konfigurujemy w zakładce RGB -> Kartoteka dostawców. Można tam podać pełną nazwę Sprzedawcy, i określić, od kiedy zmiana ma wejść w życie.

Uwaga: Wprowadzenie pełnej nazwy i adresu ‘Sprzedawcy’ tej długości może spowodować, że na niektórych szablonach faktur wystąpią problemy z ułożeniem tekstu w nagłówku faktury. Jeśli tak się stanie, prosimy o kontakt – zmodyfikujemy szablon tak, aby był w stanie pomieścić cały tekst nazwy Sprzedawcy.

2. Oddzielne fakturowanie biletów i opłat transakcyjnych jest opisane w naszej instrukcji obsługi, dostępnej w poniższym linku:
https://mikrosystem.pl/index.php/pomoc/eknf-instrukcja-obslugi/fakturowanie-biletow-lotniczych-i-oplat-serwisowych-na-oddzielnych-dokumentach

Służymy oczywiście pomocą w konfiguracji systemu i szkoleniu.

Faktury ‘Reverse charge’

Faktury Reverse charge (odwrotne obciążenie lub – inaczej mówiąc: prze­rzu­ce­nie obo­wiązku roz­li­cze­nia po­datku VAT ze sprze­dawcy na na­bywcę) stosujemy w sytuacjach, kiedy mamy do czynienia z eksportem usług. Stosujemy je najczęściej, sprzedając usługę świadczoną poza Polską nabywcy zagranicznemu.

W fakturach Reverse charge nie naliczamy więc VATu, a wartość usług przedstawiamy w cenach netto, niezależnie od tego, jak są one skonfigurowane w katalogu towarów i usług.

Wystawiając fakturę w eKNF, mamy możliwość oznaczenia faktury jako ‘reverse charge’. Użycie tej opcji powoduje, że wszystkie produkty/usługi zawarte na tej fakturze, są konwertowane do cen netto, a oryginalna stawka VAT pochodząca z katalogu towarów, jest zastępowana określeniem np. (nie podlega)

Faktura przed użyciem opcji ‘reverse charge’:Faktura_Reverse_Charge_Edycja_01

Faktura ‘reverse charge’:

Faktura_Reverse_Charge_Edycja_02

Wygląd faktury typu ‘reverse charge’ po wydruku:

Faktura_Reverse_Charge_000355

Lokalizator podróżnych – mamy ich na mapie :)

Moduł ‘Lokalizator podróżnych’ został rozszerzony o graficzną prezentację na mapie. Tsunami, przewrót, strajk? Kogo mamy w Azji w tym miesiącu, i gdzie oni wszyscy są? Jak wszystkie nasze aktualizacje: funkcja dostępna w eKNF bez dodatkowych opłat. Z możliwością udostępnienia dla firm.
Lokalizowanie_podróżnych_000360

Kontrola poprawności danych wprowadzanych w polach dodatkowych

W profilu klienta możliwe jest zdefiniowanie specyficznych dla niego pól dodatkowych. Aby zdefiniować pola dla wybranego klienta, wejdź w edycję profilu klienta (zakładka Klienci w górnym menu) i przejdź do zakładki Pola dodatkowe.

Poza określeniem listy pól, i ich źródeł, możliwe jest również zdefiniowanie reguł poprawności dla danych wprowadzanych przez użytkowników w poszczególnych polach. Służą do tego wyrażenia regularne. Wyrażenia te są widoczne w kolumnie Format. Aby dodać lub zmienić format danego pola kliknij na nie prawym klawiszem myszy, i wybierz Edytuj

Klienci_Pola_Dodatkowe_000350

Przeczytaj więcej o składni wyrażeń regularnych (Wikipedia)

Uruchamiamy pierwszy wspólny projekt z TravelTECHem

Traveltech

Przez wiele lat Mikrosystem i TravelTECH były uznawane za konkurentów – ze względu na to, że obie firmy mają w swojej ofercie system mid-office. Okazuje się jednak, że możemy i potrafimy współpracować. Właśnie uruchomiony został pierwszy interfejs przesyłający dane między naszymi systemami.

Dziękujemy kolegom i koleżankom z TravelTECH za profesjonalne i sprawne przeprowadzenie projektu, i liczymy na więcej 🙂

Sterowanie widocznością wielu pozycji jednocześnie – w oknie edycji faktury

Uruchomiliśmy mechanizm, pozwalający na ukrywanie bądź odkrywanie wielu pozycji w czasie edycji faktury. Podstawowe zastosowanie, to sterowanie widocznością opłat lotniskowych i transakcyjnych na fakturach zawierających wiele pozycji: jedną komendą można je teraz doliczyć do ceny biletów bądź odkryć, i pokazać jako oddzielne pozycje.

Aby ukryć bądź przywrócić widoczność wszystkich pozycji danego typu na fakturze, należy kliknąć na jedną z nich prawym klawiszem myszy, i wybrać polecenie ‘Ukryj (bądź: pokaż) wszystkie pozycje tego typu’

Dokumenty_sprzedaży_ukrywanie_wielu_pozycji_000303

Milion transakcji rocznie!

System eKNF działa na rynku polskim od 2010 roku. W ciągu tych pięciu lat bardzo się zmieniliśmy. Oprogramowanie stworzone przez naszych programistów jest obecnie bezdyskusyjnie wiodącym i najbardziej popularnym systemem mid-office w Polsce.

Z dumą prezentujemy dane statystyczne, pokazujące jak – w kolejnych latach – rosła ilość transakcji , czyli usług turystycznych, ewidencjonowanych w systemie eKNF. W roku 2015 za pośrednictwem eKNF sprzedano i rozliczono niemal milion usług turystycznych!

eKNF - transakcje 2010 - 2015

Zmiana formatu raportu dziennego PKP IC

W związku ze zmianą przez PKP IC formatu raportu dziennego (rozszerzenie o wiele dodatkowych kolumn) uprzejmie informujemy, że dostosowaliśmy eKNF do nowego formatu. Jeśli przy próbie wczytania raportu wystąpią błędy, prosimy o kontakt.

RDesk - nowy format raportu

Wczytywanie list pracowników obsługiwanych firm do eKNF

eKNF pozwala na wczytywanie list pracowników firm – klientów biura podróży. Lista taka może zawierać imię i nazwisko klienta, jego dane kontaktowe, oraz – opcjonalnie – listę dodatkowych informacji, które mają być stosowane przez eKNF w procesie ewidencjonowania i raportowania usług wykonywanych na rzecz danego pracownika (np.: numer pracownika, numer centrum kosztowego, nazwę departamentu, stanowisko, itp.)
Dane przechowywane na liście pracowników mogą być automatycznie używane przy późniejszym tworzeniu zamówień i wystawianiu faktur, a także w procesie raportowania.

Klienci - wczytanie listy pracowników 01

Przeczytaj więcej na ten temat na stronach instrukcji obsługi eKNF

Prace nad modułem MICE dobiegają końca

MDesk, czyli MICE Desktop, to dedykowany moduł eKNF przeznaczony do obsługi imprez typu MICE (ang. Meetings, Incentives, Conferences, Events). Obsługa imprez tego typu przebiega inaczej niż w przypadku indywidualnych usług turystycznych, i wymaga innych – specjalistycznych narzędzi.
Najważniejsze funkcjonalności, w które wyposażony jest MDesk, to: ewidencjonowanie imprez, tworzenie i edycja teczki imprezy tworzenie zamówień, wprowadzanie list uczestników, tworzenie listy usług składowych imprezy, dodawanie i rozliczanie kosztów, tworzenie i rozliczanie voucherów turystycznych

MDesk_000255

Jak uzyskać pełne opisy usług na fakturze za opłaty transakcyjne

Tam gdzie istnieje konieczność wystawienia oddzielnych dokumentów sprzedaży na usługę główną i na opłaty transakcyjne (na przykład: dla biletów kolejowych lub biletów lotniczych w sprzedaży agencyjnej) przydatna jest funkcja umieszczenia pełnych opisów usług na obu fakturach.

W czasie edycji faktury na opłaty transakcyjne należy w tym celu kliknąć na polecenie ‘Wczytaj pola tekstowe dla wszystkich produktów’

Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty_0

Spowoduje to skopiowanie opisów pozycji z faktury agencyjnej na fakturę za opłaty transakcyjne:

Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty

Wydruk wielu faktur z modułu Sprzedaż

W module Sprzedaż są dwie metody wydruku lub zapisania na dysku wielu dokumentów (faktur) w formacie PDF. Faktury przeznaczone do wydruku bądź zapisu należy wyszukać, a następnie zaznaczyć (w kolumnie z lewej strony). Następnie mamy do wyboru funkcje:

  1. Wygeneruj PDF dla wszystkich faktur (górne menu) – Funkcja ta spowoduje utworzenie archiwum ZIP z plikami PDF wszystkich wybranych faktur. Metoda ta pozwala łatwo przesłać wybrane dokumenty kontrahentowi lub księgowości.
  2. Znajdująca się pod prawym klawiszem myszy funkcja Drukuj (Oryginał, Kopia, Duplikat) spowoduje natomiast utworzenie jednego dokumentu PDF zawierającego wszystkie wybrane dokumenty. Metoda ta pozwala na szybkie wydrukowanie wielu dokumentów.
Dokumenty_sprzedaży_wydruk_wielu_000249

Merigo – Pobieranie lub wprowadzanie ręczne kursów wymiany walut dla rezerwacji hotelowych

eKNF automatycznie pobiera kursy wymiany walut dla rezerwacji hotelowych z Merigo. W przypadku jednak, gdy biuro podróży ma kurs ustalany indywidualnie, istnieje możliwość wprowadzenia ręcznie kursu, który będzie stosowany w danym tygodniu. Służy do tego klawisz ‘Kursy Merigo’, który daje dostęp do tabeli edycji kursów:

HDesk_kursy_Merigo

Merigo_250

Uwaga: modyfikacji kursów może dokonać tylko użytkownik z odpowiednimi uprawnieniami. W razie potrzeby prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

Automatyczne wprowadzanie ubezpieczeń Signal Iduna

Moduł ADesk, przeznaczony do ewidencjonowania biletów lotniczych i ubezpieczeń, pozwala na automatyczne wprowadzenie do eKNF polisy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Mechanizm ten działa na tej samej zasadzie, co import biletów tanich linii lotniczych.
Aby wprowadzić w ten sposób polisę ubezpieczeniową należy ją otworzyć, zaznaczyć całą treść (CTRL A), skopiować (CTRL C), a następnie kliknąć na: Dodaj ubezpieczenie -> Wczytaj treść potwierdzenia, i wkleić treść w oknie edycji (CTRL V). Polisa zostanie odczytana i wprowadzona do eKNF ze wszystkimi szczegółami.

AirDesktop_Signal_Iduna

Przypominamy też, że ubezpieczenia sprzedawane za pośrednictwem systemów rezerwacyjnych Amadeus i Sabre są do  eKNF przesyłane automatycznie.

eKNF najpopularniejszym systemem mid-office na rynku polskim

Liczba usług turystycznych (biletów lotniczych i kolejowych, ubezpieczeń, hoteli, samochodów, itp.) rozliczanych przez biura podróży w systemie eKNF przekroczyła już 100 tysięcy miesięcznie. W stosunku do analogicznego okresu w roku 2014 odnotowaliśmy wzrost przetwarzanych transakcji o ponad 63%.

eKNF - Transakcje 2014vs2015

Na odnotowanie zasługuje też wzrost liczby dokumentów kosztowych przechowywanych i przetwarzanych automatycznie przez eKNF. Możliwość taką uruchomiliśmy na początku tego roku. Jest to niezwykle użyteczna funkcja, ułatwiająca na przykład rozliczanie rezerwacji hotelowych, kolejowych, i turystycznych (np.: rozliczenie opodatkowania marży). Moza możliwością ręcznego wprowadzenia informacji o kosztach, eKNF jest też wyposażony w automatyczny interfejs samodzielnie pobierający faktury kosztowe z Merigo i PKP IC, i wiążący je z transakcjami, których dotyczą. Planujemy w niedługim czasie uruchomienie kolejnych podobnych interfejsów. Liczba faktury kosztowych przetwarzanych przez eKNF przekracza już 7000 miesięcznie.

Hotele – eKNF został wzbogacony o automatyczny interfejs do systemu Conso

Conso dołącza do listy integratorów hotelowych posiadających automatyczny interfejs do systemu eKNF. Dzięki temu rezerwacje hotelowe założone w systemie Conso będą automatycznie dostępne w eKNF.

conso_fulll

Biura podróży zainteresowane włączeniem automatycznego przesyłania danych z Conso do eKFN prosimy o kontakt w celu aktywacji interfejsu.

Dział lotniczy – Fakturowanie dodatkowych opłat transakcyjnych za zwrot biletu

eKNF ma teraz możliwość fakturowania dodatkowych opłat transakcyjnych za zwrot biletu na nowej fakturze sprzedażowej a nie – tak jak dotychczas – wyłącznie na fakturze korygującej.
Często zdarza się tak, że zwrot biletu jest fakturowany na fakturze korygującej, ale towarzyszy mu dodatkowa opłata transakcyjna za zwrot, którą chcielibyśmy zafakturować na nowej fakturze sprzedażowej – a nie na korekcie. eKNF pozwala teraz na wystawienie dwóch niezależnych faktur do takiej transakcji zwrotu biletu:

  1. korekty na zwrot biletu
  2. nowej faktury sprzedażowej na towarzyszącą opłatę transakcyjną

W celu zafakturowania opłaty transakcyjnej za zwrot na nowej fakturze sprzedażowej należy:

wybrać bilet (lub bilety) i kliknąć na: Wystaw fakturę -> Do edycji -> Tylko opłaty.

AirDesktop_000204

 

Hotele – eKNF został wzbogacony o automatyczny interfejs do systemu Tripnet

Tripnet dołącza do listy integratorów hotelowych posiadających automatyczny interfejs do systemu eKNF. Dzięki temu rezerwacje hotelowe założone w systemie Tripnet mogą być automatycznie dostępne w eKNF.

Tripnet_250

Uwaga: interfejs wymaga konfiguracji. Biura podróży zainteresowane włączeniem automatycznego przesyłania danych z Tripnet do eKNF prosimy o kontakt

Almabus dołączył do grona użytkowników eKNF

Witamy w gronie użytkowników eKNF biura Almabus Business Travel i Almabus Centrum Podróży.

Almabus_Centrum_Porozy_250
Almabus_Business_Travel_250
Almabus_Business_Travel_250
Almabus_Centrum_Porozy_250

Obsługa biur Almabus jest dla nas nowym wyzwaniem, ze względu na rzadkie na Polskim rynku połączenie obsługi klientów biznesowych z prężnym i rozbudowanym działem turystyki indywidualnej. Mamy nadzieję, że dzięki naszej współpracy Almabus zyska narzędzia istotnie ułatwiające pracę wszystkich działów, a eKNF wzbogaci się o funkcjonalności potrzebne do sprawnej obsługi usług turystycznych.