Flight-Refund – Obsługa roszczeń z tytułu opóźnionych/odwołanych rejsów
eKNF wzbogacił się o moduł śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów zbudowany we współpracy z firmą Flight Refund, która specjalizuje się w dochodzeniu odszkodowań należnych z tego tytułu. Wymiana danych między naszymi systemami odbywa się automatycznie, dzięki czemu biura podróży mogą na bieżąco otrzymywać informacje o wszystkich przypadkach, kiedy opóźniony lub odwołany rejs dotknął obsługiwanych przez nie podróżnych.
Biuro podróży otrzymuje wynagrodzenie za każde zakończone sukcesem roszczenie
Farelogix SPRK – Zaktualizowane czytanie refundów
Dostosowaliśmy się do zmian formatu refundów czytanych ze SPRKa. eKNF czyta już poprawnie zwroty. Wczytaliśmy ponownie wszystkie zwroty od 1 kwietnia w celu uzupełnienia ewentualnych braków.
Farelogix SPRK – rozpoznawanie płatności CC
Wprowadziliśmy czytanie kodu wystawcy karty kredytowej i ostatnich czterech cyfr karty z biletów SPRK
Farelogix SPRK – Usunęliśmy błąd w odczycie OB Fee
eKNF uwzględniał OB fee w kwocie total biletu, ale nie dodawał jej do sumy podatków, co prowadziło do nieprawidłowości w fakturowaniu.
Usunęliśmy ten błąd i zaktualizowaliśmy parser. Bardzo przepraszamy za niedogodności, i dziękujemy FCm za zgłoszenie problemu.
Refundy ze SPRK Farelogix już w eKNF
eKNF obsługuje już zwroty biletów ze SPRK Farelogix
Amadeus Transfers now available in eKNF
In cooperation with Amadesus a new service type is now available in eKNF: Amadeus Transfers. You can find them in ADesk, depicted as an icon with an airplane and car combined.
Data sent from 1A to eKNF includes: Provider code, Record locator, Price, Date, vehicle type, Airport code, and destination address.
New features available in the Flight Refund module
We have added a new functionality in the Flight Rerund window in eKNF: the ability to check and edit e-mail addresses that are going to be used to contact the travellers.
eKNF initially reads the e-mail from the passenger record in the PNR. This e-mail is displayed in the Email column. These e-mail can then be edited by the agent responsible for the process. We also added a filter that allows you to select only the records with the e-mail filled in, the ones missing e-mails, or both.
If you are not cooperating with Flight Refund yet, visit this page: https://flight-refund.eu/en/
Attention travel agencies using Worldspan and Galileo – tickets not going through to eKNF?
If you noticed a problem with tickets issued in Worldspan or Galileo, the reason for it may be stepped up communication security introduced by Travelport on 15/16 May 2018. From that daty TLS1.0 is no longer supported by Travelport and the required version is now TSL1.2.
This means that printers (HPM and GPM applications) running on Windows XP probably stopped working (Windows XP does not support TLS1.2). If you noticed such problems, we advice you to contact Travelport technical support.
Full explanation in the link below:
https://marketing.cloud.travelport.com/PCI_DSS_compliance
Automated data transfer between TripBooker and eKNF
Together with our partner TravelTech we activated a fully automated interface between the TripBooker booking system and eKNF.
Airline and rail tickets, and hotel bookings done via TripBooker are automatically transferred to eKNF. We also offer a single sign-on for eKNF users to TripBooker. This is available through the TripBooker button added to ADesk, RDesk, and HDesk modules of eKNF.
Travel agencies willing to use the TripBooker tool are invited to contact TravelTech to activate and configure their account.
In 2016 eKNF processed 1 100 000 transactions
For the first time in our history we exceeded one million transaction a year. Data from the 2016 shows that travel agencies using eKNF processed almost 1 100 000 transactions (air and rail tickets, hotel booking, cars, insurances, etc.). During the last two years we recorded the growth of almost 75%.In 2017 we are expecting further dynamic growth and the deployment of several new exciting features in our system. Stay tuned!
NSA potwierdza: biura nie muszą szacować marży – TTG Dziennik Turystyczny
Dzisiejszy wyrok NSA potwierdza stanowisko Polskiej Izby Turystyki, zgodnie z którym biura podróży nie muszą..
Źródło: NSA potwierdza: biura nie muszą szacować marży – TTG Dziennik Turystyczny
Airline tickets paid through Amadeus B2BWallet
eKNF detects transactions paid through B2BWallet – virtual credit cards available in Amadeus. Airline tickets paid through this service are visible in eKNF as cash transactions (form of payment: CA), with an additional description typical for credit cards: the card provider (in the example below: CA – Master Card), and the last 5 digits of the virtual card number)
We are grateful to Amadeus GDS for the help necessary to develop this new functionality
Low cost passive segments and PNR creation for Sabre
eKNF now supports the mechanism of low-cost airline passive segments and PNR creation for Sabre GDS. After entering the low-cost ticket in ADesk simply click on the record locator number and select Sabre, to receive the complete PNR text which you can copy and paste into Sabre with three clicks of the mouse:
iBank/ClientBank – a new tool to replicate any export configuration to a group of companies
A new tool is available for iBank/ClientBank users. A ready configuration made for one company can now be replicated to the rest of the companies belonging to the same group. To replicate the configuration click on [Wczytaj grupę klientów] and find the appropriate group on the list. Click [Skopiuj] to copy the config.
Attention: You need to copy the config for each product category separately: by selecting it, and clicking [Skopiuj]
Import of Amadeus daily document reports – air tickets sales control procedures
In Data Centre module select ‘Import raportów Amadeus’, and in section Import DZIENNYCH raportów Amadeus click on [Wybierz pliki’] and select the report file to be imported
eKNF will confirm the successful import of the selected report.
Comparison report is available in ADesk modue. To perform the comparison between Amadeus and eKNF switch from ‘podstawowy’ mode to ‘ Porównanie z raportame AMA’
Mikrosystem and TravelTECH launch our first common interface
Traditionally Mikrosystem and TravelTECH are traditionally perceived as competitors, as both companies have in their portfolio mid-office systems. As it appears, we are also able, and willing, to cooperate. We have just launched our first common interface transmitting data between our systems.
We are grateful to our colleagues from TravelTECH for the efficient cooperation, and hope for more 🙂
A million transactions per year!
eKNF is present on the Polish market since 2010. During those five years we changed a lot. The software created by our programmers is now, undisputedly, the leading and most popular mid-office system in Poland.
We proudly present the statistical data showing how, during those years, grew the number of transactions (touristic services) processed in eKNF. In 2015 travel agencies sold and evidenced in eKNF close to a million transactions!
Szukamy nowego pracownika: Wdrożeniowiec / Programista
Szczegóły w linku: Wdrożeniowiec-Programista
Prace nad modułem MICE dobiegają końca
MDesk, czyli MICE Desktop, to dedykowany moduł eKNF przeznaczony do obsługi imprez typu MICE (ang. Meetings, Incentives, Conferences, Events). Obsługa imprez tego typu przebiega inaczej niż w przypadku indywidualnych usług turystycznych, i wymaga innych – specjalistycznych narzędzi.
Najważniejsze funkcjonalności, w które wyposażony jest MDesk, to:
Ewidencjonowanie imprez:
- Tworzenie i edycja teczki imprezy
- Tworzenie zamówień
- Wprowadzanie list uczestników
- Eksport list uczestników
- Tworzenie listy usług – składowych imprezy
- Dodawanie i rozliczanie kosztów
Vouchery turystyczne:
- Tworzenie
- Sprzedaż
- Ewidencja
- Rozliczanie usług płatnych voucherem
How to get full item descriptions on transaction fee invoices
If a separate invoice is required for transaction fees, it may be necessary to include full item descriptions on that invoice – corresponding do the descriptions form the initial invoice. To achieve this, click on ‘Wczytaj pola tekstowe dla wszystkich produktów’ during the editing of the transaction fee invoice:
The descriptions of all items from the original invoice will be copied to the transaction fee invoice: