Problem z nieczytelnymi fakturami?

Problem powoduje nieprawidłowo działająca wtyczka Firefoxa służąca do wyświetlania plików PDF
Należy w Opcjach w sekcji Aplikacje zmienić wyświetlanie plików PDF z ‘Podgląd w programie Firefox’ na ‘Użyj aplikacji Adobe Acrobat’

Transfery (Amadeus Transfers) dostępne w eKNF

We współpracy z Amadeusem uruchomiliśmy zautomatyzowane przesyłanie danych  o Transferach z 1A do eKNF. Transfery są dostępne w ADesku, oznaczone połączoną ikoną samolotu i samochodu.

Przesyłane dane to: Kod dostawcy, Nr rezerwacji, Cena, Data, typ pojazdu, Port lotniczy, i adres docelowy

Uwaga: Przed rozpoczęciem fakturowania należy skonfigurować pakiety, których eKNF będzie używał do tworzenia zamówień i faktur. W tym celu w zakładce Administracja ->Zmienne systemowe należy w zmiennej RGB_AUTO_TRANSFER wprowadzić numery pakietów krajowych i międzynarodowych oddzielone dwukropkiem

Bilety ze SPRK Farelogix w eKNF

Zbliżają się do końca prace nad interfejsem między systemem SPRK Farelogix i eKNF. Pierwsze pilotażowe wdrożenia planujemy przeprowadzić już w najbliższych dniach.
Jeśli korzystacie z tej platformy, skontaktujcie się z nami – pomożemy skonfigurować przesyłanie danych o biletach do eKNF

RDesk – funkcja wyzwalająca pobranie biletów z PKP IC

Robot pobierający bilety PKP działa w godzinach pracy biur: poniedziałek-sobota w godz: 7:00 – 19:00.
Jeśli istnieje potrzeba pobrania biletów poza tymi godzinami, w RDesku można skorzystać z funkcji “Ręczne odczytanie biletów”, która spowoduje, że robot jednorazowo uruchomi się poza normalnymi godzinami pracy.

 

Nowe funkcjonalności w oknie Flight Refund

Wprowadziliśmy możliwość edycji maili podróżnych, których należy powiadomić o przysługującym im prawie do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot, oraz filtr pozwalający na wyszukanie tylko podróżnych z już uzupełnionym mailem, bez maila, i wszystkich

 

Biura zainteresowane współpracą z firmą Flight Refund, specjalizującą się w dochodzeniu odszkodowań za opóźnione/odwołane rejsy zapraszamy na stronę naszego partnera: https://flight-refund.eu/pl

Uwaga biura pracujące na GDSach Worldspan i Galileo – problemy z przesyłaniem biletów?

Uwaga biura pracujące na GDSach Worldspan i Galileo: jeśli zauważyliście problem z przesyłaniem biletów do eKNF, może on wynikać z tego, że 15/16 maja 2018 Travelport wprowadził nowe, podwyższone zasady bezpieczeństwa komunikacji sieciowej, wyłączając obsługę protokołu TLS1.0 i przechodząc na TLS1.2.
To oznacza, że programy HPM i GPM pracujące na Windows XP prawdopodobnie przestały działać (Windows XP nie obsługuje TLS1.2). Jeśli zauważyliście u siebie taki problem, zalecamy kontakt z pomocą techniczną Travelportu.

Pełne wyjaśnienie tej sytuacji w linku poniżej:
https://marketing.cloud.travelport.com/PCI_DSS_compliance

Nowy raport dla PKP – już dostępny w eKNF

Zmodyfikowany raport o biletach PKP – według wymagań PKP ze stycznia tego roku, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników w eKNF. Zmianie uległ układ kolumn, uproszczono też dane nabywcy.

(Raporty -> Kolejowe -> Ewidencja sprzedaży VAT dla PKP Intercity)

 

Przesyłanie danych z Merigo – procedura ręcznie inicjująca przesłanie rezerwacji do eKNF

Jeśli utworzona przez Ciebie rezerwacja nie jest widoczna w eKNF, istnieje możliwość ręcznego powtórzenia transferu danych. W tym celu należy, z poziomu HDesku:

– Kliknąć na ‘Nowa rezerwacja’
– Kliknąć na klawisz [Wczytaj] znajdujący się w prawym górnym rogu okna
– W pustym polu pod tekstem ‘Wklej zawartość do parsowania’ wkleić tekst:

Voucher Issued by Agent for GOXXXXXXXX-YYYYYYYY-A(KR) Dokonana : DD/MM/2017 11:45:00.

zamieniając w nim ciąg znaków XXXXXXXX-YYYYYYYY na właściwy numer rezerwacji w Merigo, a DD/MM – na właściwą datę (dzień/miesiąc)

– Wybrać nazwę firmy
– Kliknąć na [Dalej]

Ta procedura powinna spowodować ponowny transfer danych z Merigo.

Przepraszamy za utrudnienia – problem z transmisją nie leży po naszej stronie, i nie mamy wpływu na czas jego usunięcia

eKNF został rozbudowany o interfejs do systemu TripBooker

Wspólnie z firmą TravelTech uruchomiliśmy w pełni automatyczny interfejs umożliwiający przesyłanie danych między systemem TripBooker i eKNF.

Bilety lotnicze, kolejowe, i rezerwacje hotelowe wykonane w systemie TripBooker będą automatycznie przesyłane do eKNF. Możliwe jest też logowanie do systemu TripBooker bezpośrednio z eKNF. Służy do tego klawisz TripBooker widoczny w modułach ADesk, RDesk, i HDesk eKNF.

Biura zainteresowane korzystaniem z systemu TripBooker prosimy o kontakt z firmą TravelTech w celu aktywacji i konfiguracji usługi.

Faktura nie otwiera się do wydruku?

Masz problem z wydrukiem faktur? To prawdopodobnie skutek niedawnej aktualizacji Firefoxa.

Zmień ustawienia przeglądarki dotyczące plików PDF:
1. Wejdź w: Narzędzia ->Opcje ->Aplikacje
2. Wyszukaj “PDF”
3. W polu “Czynność” wybierz: “Podgląd w programie Firefox”
4. Zamknij i ponownie otwórz program Firefox


Dzięki tym zmianom faktury zaczną się poprawnie otwierać do wydruku

Problem z wydrukiem raportów sformatowanych

Jeśli – po kliknięciu na ikonę drukarki, a potem na klawisz [OK] – drukarka nie zaczyna drukować, należy zmienić tryb wydruku. z Default na Print to HTML. Patrz – obrazek poniżej.

Uwaga: przeglądarka powinna zapamiętać wybór typu wydruku, i następnym razem stosować go domyślnie.

W 2016r eKNF przetworzył 1 100 000 transakcji

Po raz pierwszy w naszej historii przekroczyliśmy milion transakcji rocznie. Dane z roku 2016 mówią, że biura podróży zaewidencjonowały w eKNF niemal 1 100 000 transakcji. W ciągu dwóch lat odnotowaliśmy wzrost o niemal 75%

W roku 2017 zamierzamy dalej się rozwijać, i uruchomić kilka nowych, oczekiwanych narzędzi w naszym systemie. Obserwujcie naszą stronę!

Turystyczny fundusz gwarancyjny – udostępniamy nowy raport

W związku z obowiązującymi od 26 listopada 2016r przepisami o turystycznym funduszu gwarancyjnym, eKNF został wyposażony w nowy raport pomocniczy, który umożliwia biurom podróży wykrywanie i identyfikację pakietów usług, które mogą podlegać nowemu obowiązkowi podatkowemu.
Specyfiką podróży biznesowych jest to, że często rezerwacja przelotu i pobytu w hotelu robione są oddzielnie, w różnych terminach i przez różne działy. Z tego względu potrzebne jest narzędzie, które na koniec każdego okresu raportowego jest w stanie wykryć i wskazać sytuacje, gdy w jednym okresie czasu dany  podróżny korzystał z więcej niż jednej usługi (hotel, samolot, bilet kolejowy, itd.). Nowy raport wskazuje takie przypadki oznaczając je jako “POTENCJALNA IMPREZA”.

fundusz-turystyczny_000955

Ze względu na to, że nowe przepisy nie są jeszcze wystarczająco udokumentowane i wyjaśnione, by ustalić w pełni automatyczne reguły, ostatecznej kwalifikacji dokonuje osoba sporządzająca raport.

Zmiana adresu ‘Sprzedawcy’ na fakturach w imieniu i na rzecz PKP IC

Uwaga: od 12 grudnia 2016r zmianie ulega nazwa przedsiębiorstwa PKP IC, która powinna być umieszczana na fakturach wystawianych w imieniu i na rzecz PKP IC (czyli przy sprzedaży agencyjnej biletów PKP IC).
Wprowadziliśmy odpowiednie zmiany, aby bilety sprzedawane po tej dacie miały na fakturach właściwą nazwę sprzedawcy.

 

pkp_zmiana_adresu_000934

Sprawdźcie wygląd faktur z nową nazwą – jeśli na którymś szablonie wystąpią problemy z położeniem bądź widocznością tekstu – prosimy o kontakt z Waszym opiekunem klienta

Bilety lotnicze płatne przez B2BWallet

eKNF rozpoznaje transakcje płatne za pomocą B2BWallet – wirtualnych kart kredytowych dostępnych w systemie Amadeus. Bilety lotnicze opłacone tą metodą są widoczne w eKNF jako transakcje gotówkowe (forma płatności: CA), z dodatkowym opisem typowym dla kart kredytowych, składającym się z oznaczenia systemu rozliczeniowego (na przykładzie: CA – czyli Master Card) i końcówki numeru wirtualnej karty.

adesk_transakcje_b2bwallet_01


Dziękujemy firmie Amadeus za fachową pomoc niezbędną do uruchomienia tej funkcjonalności

Witamy nowych użytkowników eKNF :)

W tym miesiącu do grona użytkowników eKNF dołączyły biura podróży: ATA Travel,  Swissport, i Time4Travel.

 ATA_TRAVEL_250 Swissport_250 Time4Travel_250

Serdecznie witamy!

LOT – Wymóg przesyłania Rejestru faktur wystawionych “w imieniu i na rzecz”

W związku z wprowadzeniem przez LOT wymogu przesyłania w formie elektronicznej rejestru faktur wystawionych ‘w imieniu i na rzecz’ LOT uprzejmie informujemy, że raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w wymaganym terminie. Zgodnie z treścią umowy przesłanej przez LOT, pierwszym miesiącem podlegającym ewidencji w podanym formacie jest lipiec 2016, a raport należy przesłać nie później niż do 16 dnia miesiąca następnego.

Raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w pierwszym tygodniu sierpnia.

20160713_Communication_from_LOT_Polish_Airlines_Rejestr_faktur


Link do pełnej treści komunikatu LOT:  PLxx00000000_20160714_Communication from LOT Polish Airlines

Funkcja śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów

Opoznione_rejsy_000659

Monitorowanie opóźnień rejsów pozwala biurom podróży na podniesienie poziomu świadczonej przez nie obsługi podróżniczej. Podróżny, który doleciał na miejsce z wielogodzinnym opóźnieniem, najczęściej wymaga pomocy. Dla szczególne wymagających klientów biznesowych możliwe jest też śledzenie rejsów z jeszcze większą częstotliwością, pozwalające na kontakt z podróżnym natychmiast po stwierdzeniu, że jego rejs opóźnia się już np. więcej niż godzinę.

Usługi tego typu możemy świadczyć w oparciu o wyspecjalizowane, komercyjne źródła danych, dlatego serwis ten wiąże się z dodatkowymi opłatami. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.