Przejdź do treści
  • Polski
  • English

Kategorie

Mikrosystem
  • Home
  • News
  • Produkty
  • O Firmie
  • Referencje
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • Pomoc
  • Do pobrania

Farelogix SPRK – Zaktualizowane czytanie refundów

03/04/19 przez Kris

Dostosowaliśmy się do zmian formatu refundów czytanych ze SPRKa. eKNF czyta już poprawnie zwroty. Wczytaliśmy ponownie wszystkie zwroty od 1 kwietnia w celu uzupełnienia ewentualnych braków.

Kategorie ADesk, SPRK
Farelogix SPRK – rozpoznawanie płatności CC
Flight-Refund – Obsługa roszczeń z tytułu opóźnionych/odwołanych rejsów

Bilety z LOT for Groups automatycznie dostępne w eKNF

08/05/25

Przypominamy, że bilety z rezerwacji grupowych założonych w LOT for Groups są automatycznie przesyłane do eKNF. Jeśli robisz rezerwacje grupowe w LOT i nie widzisz u siebie biletów wystawionych z tych rezerwacji, skontaktuj się z nami - uruchomimy automatyczny transfer

Jednolity Plik Kontrolny dla PLL LOT - nowy format pliku do przekazywania zestawień

11/03/25

PLL LOT uzupełnił format swojego jednolitego pliku kontrolnego o nowe kolumny (związane m.in z planowanym na przyszły rok wprowadzeniem KSeF).
Uprzejmie informujemy, że eKNF jest już przystosowany do generowania tego pliku w nowym; wymaganym przez LOT formacie.

KSeF - dedykowana bramka PKP IC

05/03/25

Data ostatniej edycji: 2025-03-07

Drodzy użytkownicy eKNF,
W związku z informacją, przesłaną przez PKP Intercity, dotyczącą projektu utworzenia bramki KSeF na potrzeby przesyłania faktur wystawionych w imieniu i na rzecz PKP IC do systemu KSeF informujemy, że
eKNF zostanie dostosowany do tych wymogów i podłączony do wspomnianej bramki w wymaganym terminie.

PKP IC prosi też agentów o przesłanie ewentualnych uwag do wstępnej wersji (draft'u) dokumentacji technicznej. Nasze uwagi, po zapoznaniu się z wspomnianą dokumentacją są następujące:

  1. Przekazany szkic dokumentacji nie zawiera części dotyczącej obsługi błędów oraz sposobu postępowania w razie niedostępności systemu.
  2. Dokumentacja powinna zostać rozszerzona o kontakty (adresy stron www, adresy mailowe, telefony) zespołu odpowiedzialnego za pomoc techniczną i utrzymanie systemu po stronie PKP IC. Chodzi o możliwość zadawania pytań, zgłaszania błędów, uwag, sygnalizowania niedostępności systemu itd.
  3. Brak informacji o środowisku testowym, które powinno zostać udostępnione na czas implementacji tego rozwiązania. Prosimy o jak najszybsze jego udostępnienie.
  4. Integracja pomiędzy systemem mid-office a bramką PKP IC będzie polegała na stworzeniu mechanizmu przesyłania danych o fakturach w formacie zgodnym z otrzymaną specyfikacją. Ocena zgodności tej specyfikacji z wewnętrznymi potrzebami PKP Intercity czy z dokumentacją KSeF nie należy do naszego zakresu kompetencji w tym projekcie.
  5. Prosimy o zwrócenie uwagi na liczne błędy ortograficzne w załączonym dokumencie i usunięcie ich w kolejnych wersjach dokumentacji.
  6. Jeśli zakres wymiany danych z projektowaną bramką zostanie rozszerzony o przesyłanie not i/lub załączników, dostosujemy się do tych wymogów.

Biuro podróży IMPULS świętuje 25 lat istnienia.

17/01/25

A my teraz możemy świętować razem z nim :)

Transfery Amadeusa

18/12/24

eKNF jest już przystosowany do czytania transferów z Amadeusa

Zaktualizowana lista przewoźników, których bilety/rezerwacje, można importować do eKNF drogą mailową

22/11/24

https://mikrosystem.pl/index.php/pomoc/eknf-instrukcja-obslugi/przesylanie-rezerwacji-i-biletow-do-eknf-droga-mailowa

Automatyczny import danych o rezerwacjach hotelowych z TBO.COM

24/06/24

eKNF wzbogacił się o interfejs do automatycznego pobierania danych z TBO.COM.

Jeśli korzystasz z tej platformy do rezerwacji hotelowych, skontaktuj się z nami, albo bezpośrednio ze swoim opiekunem/opiekunką w TBO, i poproś o włączenie automatycznego przesyłania danych do eKNF.

Lista dostawców, których bilety/rezerwacje można importować do eKNF drogą mailową - aktualizacja

06/06/24

https://mikrosystem.pl/index.php/pomoc/eknf-instrukcja-obslugi/przesylanie-rezerwacji-i-biletow-do-eknf-droga-mailowa

Przesyłanie rezerwacji i biletów do eKNF drogą mailową

21/03/24

eKNF jest wyposażony w uniwersalną skrzynkę mailową import@eknf.pl. Skrzynka ta służy do importu danych (biletów lotniczych i kolejowych, rezerwacji hotelowych, ubezpieczeń, itd) od tych dostawców, którzy nie przesyłają danych do eKNF w sposób w pełni automatyczny. Tą drogą można przesłać do eKNF bilety i rezerwacje kilkudziesięciu różnych dostawców, w tym: bilety lotnicze tanich i regularnych linii, bilety kolejowe, bilety autobusowe, rezerwacje hotelowe, transfery i ubezpieczenia

Jakie rezerwacje można importować do eKNF przesyłając je na skrzynkę import@eknf.pl

Bilety lotnicze:

  • AUSTRIAN
  • BRITISH AIRWAYS
  • FINNAIR
  • FLYDUBAI
  • INTAIR
  • ITA AIRWAYS
  • LOT
  • TAP PORTUGAL
  • VUELING

Tanie linie:

  • AERLINGUS
  • EASY JET
  • EUROWINGS
  • DAT
  • FLYONE
  • FLYNORSE
  • JET2.COM
  • LOGANAIR
  • NORWEGIAN
  • RYANAIR
  • SKY EXPRESS
  • SUN EXPRESS
  • TRANSAVIA
  • WIZZAIR

Bilety kolejowe:

  • OMIO
  • OUIGO
  • TRAINLINE
  • CFR
  • DEUTSCHEBAHN
  • DSB
  • MAV
  • BRITISH RAIL
  • PKP IC
  • RHB (Rhätische Bahn)
  • SBB
  • SNCF
  • SJ

Ubezpieczenia:

  • SIGNAL IDUNA
  • ERGO
  • COLONNADE
  • UNIQUA

Hotele:

  • BOOKING.COM
  • MERIGO / GO GLOBAL
  • RATE HAWK

Autobusy:

  • FLIXBUS

    Jak importować dane do eKNF drogą mailową

    Prześlij maila z otrzymanym biletem lub rezerwacją na adres import@eknf.pl. Nie wprowadzaj żadnych zmian w tytule ani w treści maila.
    Tak przesłana rezerwacja powinna być widoczna w eKNF w ciągu minuty.

    Pobieranie biletów PKP IC - komunikat.

    07/03/24

    Automatyczne pobieranie biletów PKP IC przestało działać, ze względu na ograniczenia wprowadzone przez PKP. Nie mamy na to, niestety, żadnego wpływu.
    Zachęcamy do korzystania z alternatywnej metody:

    Bilety PKP IC (i wielu innych przewoźników kolejowych) można importować do eKNF przesyłając maila z biletem na nasz adres: import@eknf.pl

    Bilet przesłany na ten adres powinien być widoczny w eKNF w ciągu minuty.

    Przeczytaj, jakie bilety i rezerwacje obsługuje obecnie import@eknf.pl

    Import danych z rezerwacji flydubai

    29/01/24

    Jeśli chcesz wczytać rezerwację flydubai do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    KSeF jednak nie ruszy 1 lipca 2024

    19/01/24

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/wielka-podatkowa-rewolucja-przesunieta-jest-decyzja-resortu-finansow/kjq8tc5

    Minister finansów Andrzej Domański poinformował na piątkowym briefingu prasowym, że obowiązek stosowania Krajowego Systemu e-Faktur nie wejdzie w życie zgodnie z planem. Pierwotnie rewolucja miała rozpocząć się 1 lipca 2024 r. Minister nie podał jednak nowej daty wejścia w życie KSeF. Co ciekawe, wcześniej jego resort wykluczał możliwość przesunięcia rewolucji.

    KSeF - Wniosek o nadanie uprawnień do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (ZAW-FA)

    12/01/24

    Podmioty niebędące osobą fizyczną w celu uzyskania dostępu do KSeF składają wniosek do Urzędu Skarbowego (formularz ZAW-FA).
    Warto wiedzieć, że tego dokumentu nie można przesłać e-PUAPem. Trzeba go złożyć osobiście w urzędzie skarbowym lub przesłać listem poleconym.

    Uruchomiliśmy automatyczny import biletów zakupionych na stronie ITA Airways (IATA: AZ, 055)

    08/01/24

    Jeśli chcesz wczytać bilety ITA Airways do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Do listy przewoźników kolejowych, których bilety można importować automatycznie do eKNF, dołączyły koleje szwajcarske: SBB-CFF-FFS

    08/12/23

    Jeśli chcesz wczytać bilet SBB do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Bilety powinny być widoczne w RDesku w ciągu minuty.

    Uruchamiamy automatyczny import polis ubezpieczeniowych ERGO i SIGNAL IDUNA do eKNF

    28/11/23

    Jeśli chcesz wczytać jedną z tych polis do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem wystawienia polisy na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Polisa powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Do tanich linii lotniczych, których rezerwacje można importować automatycznie do eKNF, dołączył duński przewoźnik DAT

    26/10/23

    Jeśli chcesz wczytać rezerwację DATdo eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Do tanich linii lotniczych, których rezerwacje można importować automatycznie do eKNF, dołączył Jet2.com

    05/10/23

    Jeśli chcesz wczytać rezerwację Jet2.com do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl. Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Pobieranie biletów z platformy NDC udostępnianej przez PLL LOT.

    06/07/23

    eKNF jest już przystosowany do czytania danych o biletach wystawionych na platformie NDC udostępnianej przez PLL LOT. Jeśli wystawiasz już bilety na tej platformie, skontaktuj się z nami - skonfigurujemy pobieranie danych.

    Automatyczne pobieranie danych z Symphony Hub (Aaron Group)

    16/06/23

    eKNF został rozbudowany o automatyczny interfejs do pobierania danych o rezerwacjach z Symphony Hub (Bilety tanich linii, Bilety IATA NDC, i rezerwacje hotelowe). Jeśli korzystasz z tego narzędzia, skontaktuj się z nami w celu uruchomienia automatycznego transferu danych.

    Kończymy współpracę z Flight-REFUND

    02/01/23

    Z dniem 31 grudnia 2022 Mikrosystem zakończył współpracę z firmą Flight-REFUND. W związku z tym uprzejmie informujemy, że funkcjonalności związane dochodzeniem odszkodowań za opóźnione/odwołane rejsy działające w oparciu o rozwiązania tej firmy nie będą już dostępne na naszej platformie.

    Jak wprowadzić do eKNF bilety kolejowe PKP IC, kiedy nie działa automatyczny import

    30/12/22

    Oryginalny email z PKP zawierający bilet kolejowy należy przesłać dalej (przeforwardować) na naszą skrzynkę import@eknf.pl

    Bilety przesłane tą drogą powinny pojawić się w eKNF w ciągu minuty.

    Uwaga: prosimy nie modyfikować treści przesyłanych w ten sposób maili.

    KSeF - Aktualizacja (w związku z komunikatem i pytaniami ze strony PKP Intercity S.A.)

    05/12/22

    Informacja dla agentów PKP Intercity S.A. w związku planowanym wprowadzeniem mechanizmu KSeF:

    1. Termin obowiązkowego wprowadzenia KSeF to obecnie 1 stycznia 2024 (https://www.podatki.gov.pl/ksef/informacje-o-ksef/)
    2. Prowadzimy prace nad uruchomieniem wysyłki do KSeF z eKNF i będziemy gotowi na taką wysyłkę w momencie wejścia w życie tego wymogu.
    3. W ramach prowadzonych prac w roku 2023 planujemy m.in. umożliwić wysyłkę faktur do KSeF w środowisku DEMO.

    W związku z pytaniem ze strony PKP Intercity S.A.informujemy, że:

    1. eKNF pozwala na przesyłanie do PKP faktur wystawionych 'w imieniu i na rzecz PKP' w formie plików PDF. Nie ma więc przeszkód, żeby PKP Intercity przesyłało otrzymane w ten sposób faktury do KSeF z użyciem swojego mechanizmu. Nie wymaga to żadnych zmian po stronie eKNF.
    2. Nie planujemy przesyłania faktur agencyjnych wystawionych w imieniu i na rzecz PKP Intercity do KSeF przed wejściem w życie takiego wymogu. Nie prowadzimy obecnie prac nad wysyłką tego typu faktur.


    Przewoźnicy dostępni na platformie Farelogix SPRK, których bilety mogą być automatycznie importowane do eKNF

    02/09/22

    Przypominamy, że na platformie SPRK można obecnie wystawiać bilety na wymienionych niżej przewoźników. eKNF jest wyposażony w automatyczny interfejs do importu biletów ze SPRKa. Jeśli więc korzystasz z tej platformy i nie masz jeszcze włączonego automatycznego importu danych do eKNF, skontaktuj się z nami - zainstalujemy niezbędną aplikację i włączymy automatyczny transfer.

    082 | SN BRUSSELS
    220 | LUFTHANSA
    176 | EMIRATES
    257 | AUSTRIAN AIRLNES
    390 | AEGEAN AIR
    724 | SWISS

    Nadchodzi KSeF

    26/05/22

    Już w 2023 roku Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić obowiązek rejestrowania wszystkich wystawionych faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (w skrócie: KSeF).

    Prowadzimy obecnie prace programistyczne, które zapewnią pełną zgodność i wymianę danych pomiędzy eKNF i KSeF w wymaganym terminie.

    Wprowadzenie obowiązku rejestrowania faktur w systemie Ministerstwa Finansów będzie miało konsekwencje dla codziennej pracy biur podróży, dlatego zachęcamy już teraz do zapoznania się z podstawowymi informacjami dotyczącymi tej funkcjonalności udostępnianymi na stronach rządowych.

    https://www.podatki.gov.pl/ksef/informacje-o-ksef/

    Czytamy potwierdzenia rezerwacji Eurowings w wersji niemieckiej

    29/11/21

    eKNF został dostosowany do czytania potwierdzeń rezerwacji Eurowings w wersji niemieckiej. Takie rezerwacje można wprowadzać w ADesku podobnie jak inne rezerwacje tanich linii:
    Dodaj bilet -> Wprowadź treść potwierdzenia

    Amadeus NDC - nowe dane dostępne w eKNF

    23/09/21

    W związku z uruchomieniem przez Amadeusa możliwości wystawiania biletów poprzez NDC, dane o biletach przesyłane do eKNF mogą zostać wzbogacone o dodatkowe informacje dotyczące źródła rezerwacji poszczególnych segmentów: GDS, Light Ticketing, low-cost, NDC. eKNF jest już przystosowany do odczytu tych danych.

    Jeśli potrzebujesz tych danych w raportach dostępnych w eKNF, skontaktuj się z nami. 
    Jeśli chcesz uzyskać dostęp do contentu NDC za pośrednictwem Amadeusa, lub włączyć przesyłanie danych o źródle rezerwacji z Amadeusa do eKNF, skontaktuj się z help deskiem Amadeusa.

    Amadeus ProPrinter: zmiana sposobu przesyłania danych (plików AIR) do systemów back-office.

    17/09/21

    Amadeus stopniowo wycofuje z rynku aplikację ProPrinter, której zadaniem jest m.in. dostarczanie danych (plików AIR) do systemu eKNF. Mechanizm ten może być zastąpiony przez nowe rozwiązanie: pliki AIR będą przesyłane na serwer SFTP (Secure File Transfer Protocol), który powinien zostać udostępniony przez klienta (biuro podróży).

    Zmiana sposobu przesyłania plików może wymagać zmiany w konfiguracji eKNF. W związku z tym - jeśli planujesz taką migrację - prosimy o kontakt z nami w celu uzgodnienia daty i innych szczegółów (np.: przeniesienia naszej usługi czytającej dane na inny komputer, lub skonfigurowania przesyłania danych z Twojego serwera SFTP na serwer eKNF)

    Jeśli nie planujesz uruchomienia serwera SFTP po swojej stronie i chciałbyś powierzyć świadczenie takiej usługi nam, skontaktuj się z nami.

    W ramach usługi zapewniamy:
    
    - Instalację serwera SFTP spełniającego wymogi PCI DSS i RODO w naszym datacenter. 
    - Przesyłanie danych z SFTP do eKNF.
    - Utrzymanie serwera (zapewniamy ciągłość działania i bezpieczeństwo danych).
    - Bezpieczny backup szyfrowanych danych w oddzielnej lokalizacji.
    - Wymaganą przepisami retencję danych.
    
    Miesięczny koszt świadczenia usługi: 150 PLN

    PKP IC: zmiana formatu biletów kolejowych - aktualizacja

    17/07/21

    eKNF został dostosowany do nowego formatu biletów PKP IC. Wszystkie zaległe bilety powinny zostać odczytane. Jeśli zauważycie jakieś nieprawidłowości w nowym mechanizmie, prosimy o zgłaszanie ich do naszej pomocy technicznej: pomoc@mikrosystem.pl

    PKP IC: zmiana formatu biletów kolejowych

    15/07/21

    W związku ze zmianą formatu biletów kolejowych PKP IC występują opóźnienia w imporcie tych biletów do eKNF. Pracujemy nad dostosowaniem się do nowego formatu. Mamy nadzieję, że prace zakończą się w ciągu najbliższych 24 godzin. Po wprowadzeniu zmian zaległe bilety zostaną importowane do eKNF.

    Biura podróży stopniowo wracają do życia. Liczba transakcji zawieranych w czerwcu była niemal dwukrotnie większa niż w maju, i trzykrotnie większa niż w kwietniu.

    05/07/21

    Bilety Aegean i Emirates ze SPRKa w eKNF - przypominamy

    18/06/21

    Jeśli wystawiacie bilety Aegean i Emirates w Farelogix SPRK, to te bilety mogą być automatycznie przesyłane do eKNF - tak samo jak bilety Lufthansa.
    Jeśli korzystacie z eKNF i nie macie włączonej tej funkcjonalności, skontaktujcie się z nami - skonfigurujemy i włączymy transfer.

    Przesyłanie danych z Merigo do eKNF zostało przywrócone

    27/05/21

    Dzięki pomocy Merigo awaria została usunięta. Dziękujemy za cierpliwość.

    May the 4th. Episode IV. A New Hope.

    04/05/21

    Worldspan GDS odchodzi w przeszłość

    09/04/21

    (Nieoficjalnie) Travelport podjął decyzję o wyłączeniu systemu Worldspan GDS do końca 2022 roku. Wszyscy użytkownicy mają zostać do tego czasu przemigrowani na Galileo. Źródło: Travelport Alumni Network

    System rezerwacyjny Worldspan został utworzony w 1990 roku przez Delta Airlines, Northwest Airlines, i TWA. W Polsce zaczął być wykorzystywany w biurach podróży od 1995. W 2007 roku został kupiony przez Travelport - właściciela Galileo i Apollo. Od tego czasu Travelport oferował swoim klientom trzy systemy GDS.
    Decyzja przyjęta z żalem przez wielu dawnych pracowników i użytkowników Worldspana jest zrozumiała z ekonomicznego punktu widzenia: konieczność utrzymywania a jednocześnie rozwoju nowych technologi na trzech niezależnych platformach jest kosztowna, utrudnia rozwój, i zmniejsza konkurencyjność Travelportu w stosunku do innych działających na świecie systemów GDS.

    Na zdjęciu "pierwsze urodziny" Worldspana w Polsce.

    Statystyki covidowe: Pierwszy kwartał 2021.

    06/04/21

    Wpływ wirusa na branżę turystyczną: liczba transakcji wykonanych w eKNF. Porównanie 2020-2021

    Statystyki covidowe: grudzień 2020

    07/01/21

    Wpływ wirusa na branżę turystyczną: liczba transakcji wykonanych w eKNF: porównanie 2019 – 2020. Stan na koniec grudnia 2020.

    Spadek transakcji rok do roku wyniósł 61%

    Procedura marży dla biur podróży po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

    31/12/20

    Przypominamy, że 31 grudnia 2020 roku kończy się okres obowiązywania przepisów przejściowych w związku z opuszczeniem przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej. 1 stycznia 2021 w bazach danych eKNF miasta i lotniska znajdujące się na terytorium Wielkiej Brytanii zostaną oznaczone jako 'poza Unią'. Może to mieć wpływ na opodatkowanie marży w procedurze marży dla biur podróży. Zgodnie z Art. 119 ustęp 7 Ustawy o podatku od towarów i usług:

    ” Usługi turystyki podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0%, jeżeli usługi nabywane od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty są świadczone poza terytorium Unii Europejskiej “

    Zmiana nie będzie miała wpływu na transakcje rozpoczęte przed zakończeniem okresu przejściowego, czyli na takie, które mają już utworzone zamówienia.

    Korzystanie z raportów eKNF po odinstalowaniu wtyczki Adobe Flash Player

    07/12/20

    Wtyczka Adobe Flash Player, z której korzystają niektóre raporty eKNF, jest obecnie wycofywana z rynku przez producenta, i nie będzie w przyszłości wspierana.

    Jeśli korzystasz z raportów, które wymagają tej wtyczki, zainstaluj na swoim komputerze aplikację, która umożliwi dostęp do raportów poza przeglądarką. W tym celu wykonaj następujące kroki:

    Pobierz plik instalacyjny z linku poniżej

    Pobierz

    Po pobraniu otwórz go. Jest to archiwum, w którym znajdują się dwa pliki instalatora. Uruchom pierwszy z nich (AdobeAIRInstaller.exe)
    Kliknij na klawisz Aktualizuj (lub Zainstaluj)

    Instalator potwierdzi zakończenie instalacji komunikatem:

    Następnie uruchom drugi plik znajdujący się w archiwum (eKNFReports.air)
    Kliknij na Zainstaluj.

    Zaakceptuj domyślne ustawienia, lub wskaż inny folder, w którym program ma zostać zainstalowany

    Po zakończonej instalacji na pulpicie powinna pojawić się ikona eKNFReports. Jest to skrót, za pomocą którego możesz uruchomić system raportowy eKNF poza przeglądarką.

    Przy pierwszym uruchomieniu program poprosi o wprowadzenie adresu Twojej instancji eKNF (eKNF URL), loginu i hasła.

    Wprowadź swój własny login i hasło do eKNF.
    O tym, jak znaleźć eKNF URL, czyli: adres Twojej instancji eKNF, dowiesz się na następnym slajdzie.

    Adres eKNF URL to adres, który pojawia się, kiedy logujesz się do eKNF. Otwórz w przeglądarce stronę logowania eKNF, i skopiuj adres z paska adresu przeglądarki.
    Uwaga: każde biuro korzystające z eKNF ma własny, unikalny adres. Nie przepisuj go z przykładu poniżej, odczytaj swój adres ze swojej strony logowania do eKNF

    Po wprowadzeniu wszystkich danych zaloguj się do systemu raportowego, klikając na klawisz Zaloguj.

    Od tej pory możesz korzystać z raportów eKNF poza przeglądarką - uruchamiając zainstalowaną aplikację raportową.

    Uwaga: Jeżeli korzystasz z raportów eKNF w "wersji sformatowanej", zainstaluj dodatkowo poniższą wersję FlashPlayera (odinstalowując - jeśli to konieczne - wcześniej zainstalowaną wersję):

    Flashplayer_plugin

    Ze względu na to, że wtyczka FlashPlayer nie jest już wspierana przez Adobe, w czasie instalacji wybierz opcję "Nigdy nie sprawdzaj dostępności aktualizacji"

    Statystyki covidowe: listopad 2020

    06/12/20

    Wpływ wirusa na branżę turystyczną: liczba transakcji wykonanych w eKNF: porównanie 2019 – 2020. Stan na koniec listopada 2020.

    Statystyki covidowe: październik 2020

    05/11/20

    Wpływ wirusa na branżę turystyczną: liczba transakcji wykonanych w eKNF: porównanie 2019 – 2020. Stan na koniec października 2020.

    Statystyki covidowe: wrzesień 2020

    05/10/20

    Wpływ wirusa na branżę turystyczną: liczba transakcji wykonanych w eKNF: porównanie 2019 - 2020. Stan na koniec września 2020.

    Gdzie w eKNF można wprowadzić dla towarów kody GTU i czy powinniście to zrobić?

    21/09/20

    GTU to oznaczenie towaru i usług w na potrzeby nowego pliku JPK_V7. Jeśli fakturujecie w eKNF towary lub usługi należące do grup podlegających takiemu oznaczeniu, możecie kody GTU wprowadzić w edycji produktów, w jednym z dwóch miejsc.
    - W polu Nr produktu (wtedy kod GTU pojawi się w nieużywanej najczęściej kolumnie PKWiU)
    - W polu Dodatkowy tekst faktury (wtedy kod GTU pojawi się na dole w stopce faktury)
    Numery GTU podajemy w formacie: GTU_01, GTU_02, i tak dalej - aż do GTU_13

    Przy okazji przypominamy, że:

    1. Kody GTU są wymagane w plikach JPK_V7, ale nie są obowiązkowym elementem faktury.
    2. Grupy produktów objęte obowiązkiem oznaczania kodami GTU to: napoje alkoholowe, benzyny i paliwa, olej opałowy, wyroby tytoniowe, odpady, niektóre urządzenia elektroniczne, niektóre pojazdy i części samochodowe, metale szlachetne, niektóre leki i wyroby medyczne, budynki i grunty, uprawnienia do emisji gazów cieplarnianych, usługi księgowe, doradcze, prawne, marketingowe, badania opinii publicznej, transport towarów i usługi magazynowe.

    Często zadawane pytania związane z GTU (podatki.gov.pl)

    Agenci PKP: Nowy raport 'Rejestr wystawionych faktur na rzecz PKP' dostępny Report desktopie

    10/09/20

    Agenci PKP otrzymali nowy szablon raportu 'Rejestr wystawionych faktur na rzecz PKP'. eKNF jest już dostosowany do tego nowego szablonu.

    Uwaga: Nowy raport dla PKP został przeniesiony do Report desktopu: Centrum danych -> Report desktop -> Rejestr wystawionych faktur na rzecz PKP

    Raport generuje się od razu w postaci arkusza kalkulacyjnego według szablonu dostarczonego przez PKP

    Weryfikacja numerów VAT przedsiębiorców z obszaru Unii Europejskiej

    07/09/20

    eKNF został podłączony do usługi VIES udostępnianej przez Unię Europejską. Usługa ta umożliwia weryfikację, czy wprowadzony numer VAT faktycznie należy do aktywnego podatnika z obszaru Unii Europejskiej. Jeśli tak, dane nowo-wprowadzanego klienta zostaną automatycznie uzupełnione. Jeśli nie - wyświetlony zostanie komunikat "Nieważny numer VAT dla transakcji transgranicznych w obrębie UE"

    Procedura marży dla biur podróży po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

    01/02/20

    Przypominamy, że od 1 lutego 2020 roku Wielka Brytania nie jest już członkiem Unii Europejskiej. Może to mieć wpływ na opodatkowanie marży w procedurze marży dla biur podróży. Zgodnie z Art. 119 ustęp 7 Ustawy o podatku od towarów i usług:

    " Usługi turystyki podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0%, jeżeli usługi nabywane od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty są świadczone poza terytorium Unii Europejskiej "

    Turystyka - Sygnalizacja przekroczenia ustalonej daty płatności

    06/11/15

    W TDesku dla poszczególnych rezerwacji można ustalić wymaganą datę płatności - ustaloną z klientem. eKNF sygnalizuje zbliżającą się datę płatności kolorem żółtym, a w wypadku jej przekroczenia: kolorem czerwonym. Aby ustawić lub zmienić wymaganą datę płatności, kliknij prawym klawiszem myszy na wybraną rezerwację, i wybierz polecenie: Edytuj wymaganą datę.

    TDesk_wymagana_data

    Turystyka - automatyczny import rezerwacji Wezyra

    05/11/15

    TDesk - umowa_wezyr2.pdf_Adobe_Acrobat_Reader_DC_000067

    Moduł turystyczny (TDesk) eKNF został wyposażony w funkcję importu rezerwacji Wezyra.
    Aby wczytać nową rezerwację należy zaznaczyć treść umowy (CTRL+A), skopiować ją (CTRL+C), a następnie w TDesku kliknąć na Dodaj nową rezerwację -> Wprowadź treść rezerwacji, i w pustym polu poniżej wkleić jej treść (CTRL+V)

    Rozwój systemu eKNF jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

    16/07/14

    Unia

    DOTACJE NA INNOWACJE

    Miło nam poinformować, że w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 – 2013, działania 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B, 8 osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki firma Mikrosystem realizuje projekt pod nazwą Automatyzacja współpracy z Partnerami w wyniku wdrożenia nowego systemu B2B opartego o formule SaaS.

    Głównym celem realizowanego projektu jest automatyzacja komunikacji z naszymi partnerami biznesowymi poprzez rozbudowę systemu eKNF o:

    • moduł rozliczania transakcji turystycznych
    • moduł rozliczania rezerwacji hotelowych
    • moduł automatycznej wymiany danych o transakcjach hotelowych i turystycznych z systemem MerlinX

    Automatyzacja wymiany danych, oraz uruchomienie modułów obsługujących procesy biznesowe pozwalające na obsługę transakcji turystycznych i hotelowych w istotny sposób poprawi efektywność pracy biur podróży będących użytkownikami systemu eKNF

    Import danych z rezerwacji flydubai

    29/01/24

    Jeśli chcesz wczytać rezerwację flydubai do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Uruchomiliśmy automatyczny import biletów zakupionych na stronie ITA Airways (IATA: AZ, 055)

    08/01/24

    Jeśli chcesz wczytać bilety ITA Airways do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Uruchamiamy automatyczny import polis ubezpieczeniowych ERGO i SIGNAL IDUNA do eKNF

    28/11/23

    Jeśli chcesz wczytać jedną z tych polis do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem wystawienia polisy na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Polisa powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Do tanich linii lotniczych, których rezerwacje można importować automatycznie do eKNF, dołączył Jet2.com

    05/10/23

    Jeśli chcesz wczytać rezerwację Jet2.com do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl. Rezerwacja powinna być widoczna w ADesku w ciągu minuty.

    Czytamy potwierdzenia rezerwacji Eurowings w wersji niemieckiej

    29/11/21

    eKNF został dostosowany do czytania potwierdzeń rezerwacji Eurowings w wersji niemieckiej. Takie rezerwacje można wprowadzać w ADesku podobnie jak inne rezerwacje tanich linii:
    Dodaj bilet -> Wprowadź treść potwierdzenia

    Amadeus NDC - nowe dane dostępne w eKNF

    23/09/21

    W związku z uruchomieniem przez Amadeusa możliwości wystawiania biletów poprzez NDC, dane o biletach przesyłane do eKNF mogą zostać wzbogacone o dodatkowe informacje dotyczące źródła rezerwacji poszczególnych segmentów: GDS, Light Ticketing, low-cost, NDC. eKNF jest już przystosowany do odczytu tych danych.

    Jeśli potrzebujesz tych danych w raportach dostępnych w eKNF, skontaktuj się z nami. 
    Jeśli chcesz uzyskać dostęp do contentu NDC za pośrednictwem Amadeusa, lub włączyć przesyłanie danych o źródle rezerwacji z Amadeusa do eKNF, skontaktuj się z help deskiem Amadeusa.

    Brak biletów ze SPRKa

    10/03/20

    Mamy zgłoszenia, że pobieranie danych z systemu Farelogix SPRK do eKNF nie działało dziś w wielu biurach.
    Komunikat o błędzie widoczny w aplikacji MirFLX wyglądał ja na załączonym obrazku.
    Problem nie leży po naszej stronie. Serwer Farelogix po prostu nie podnosi słuchawki.

    Transfery w ADesku

    10/03/20

    Wprowadziliśmy możliwość ręcznego dodawania transferów w ADesku. Okno edycji i dodawania samochodów zostało rozbudowane o możliwość wyboru: Samochód / Transfer.

    Import ubezpieczeń Colonnade

    30/01/20

    eKNF czyta już polisy Colonnade. Aby wprowadzić polisę do Adesku należy kliknąć na Dodaj ubezpiecznie -> Wprowadź treść potwierdzenia, a następnie: skopiować cały tekst polisy z otwartego pliku PDF (CTRL+C) i wkleić go w okno eKNF (CTRL+V)

    Farelogix SPRK - Automat przesyłający dane do eKNF

    16/10/19

    Z radością informujemy, że dysponujemy aplikacją umożliwiającą w pełni automatyczne przesyłanie danych do eKNF. Koniec z ręcznym procesem pobierania, zapisywania, i archiwizowania plików XML z poszczególnymi biletami.
    Aplikacja działa w środowisku Windows. Najwygodniej umieścić ją na komputerze, na którym działają 'drukarki' pozostałych GDSów. Nowe bilety są pobierane z częstotliwością 1 minuta.

    Biura korzystające ze SPRKa prosimy o kontakt - nasza pomoc techniczna zainstaluje i uruchomi aplikację na wskazanym komputerze.

    Bardzo dziękujemy Krzysztofowi Kołodziejowi (Lufthansa) za pomoc w uzyskaniu i uruchomieniu tego narzędzia

    Zmiana nazwy ubezpieczyciela "Europejskie"

    21/05/19

    W związku ze zmianą nazwy ubezpieczyciela "Europejskie" na "ERGO Ubezpieczenia Podróży", informujemy, że zmiana została wprowadzona do kartoteki dostawców eKNF.

    Flight-Refund - Obsługa roszczeń z tytułu opóźnionych/odwołanych rejsów

    24/04/19

    eKNF wzbogacił się o moduł śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów zbudowany we współpracy z firmą Flight Refund, która specjalizuje się w dochodzeniu odszkodowań należnych z tego tytułu. Wymiana danych między naszymi systemami odbywa się automatycznie, dzięki czemu biura podróży mogą na bieżąco otrzymywać informacje o wszystkich przypadkach, kiedy opóźniony lub odwołany rejs dotknął obsługiwanych przez nie podróżnych.
    Biuro podróży otrzymuje wynagrodzenie za każde zakończone sukcesem roszczenie

    Przeczytaj więcej na ten temat

    Farelogix SPRK – Zaktualizowane czytanie refundów

    03/04/19

    Dostosowaliśmy się do zmian formatu refundów czytanych ze SPRKa. eKNF czyta już poprawnie zwroty. Wczytaliśmy ponownie wszystkie zwroty od 1 kwietnia w celu uzupełnienia ewentualnych braków.

    Farelogix SPRK - Usunęliśmy błąd w odczycie OB Fee

    02/04/19

    eKNF uwzględniał OB fee w kwocie total biletu, ale nie dodawał jej do sumy podatków, co prowadziło do nieprawidłowości w fakturowaniu.

    Usunęliśmy ten błąd i zaktualizowaliśmy parser. Bardzo przepraszamy za niedogodności, i dziękujemy FCm za zgłoszenie problemu.

    Refundy ze SPRK Farelogix już w eKNF

    19/03/19

    eKNF obsługuje już zwroty biletów ze SPRK Farelogix

    Transfery (Amadeus Transfers) dostępne w eKNF

    21/11/18

    We współpracy z Amadeusem uruchomiliśmy zautomatyzowane przesyłanie danych  o Transferach z 1A do eKNF. Transfery są dostępne w ADesku, oznaczone połączoną ikoną samolotu i samochodu.

    Przesyłane dane to: Kod dostawcy, Nr rezerwacji, Cena, Data, typ pojazdu, Port lotniczy, i adres docelowy

    Uwaga: Przed rozpoczęciem fakturowania należy skonfigurować pakiety, których eKNF będzie używał do tworzenia zamówień i faktur. W tym celu w zakładce Administracja ->Zmienne systemowe należy w zmiennej RGB_AUTO_TRANSFER wprowadzić numery pakietów krajowych i międzynarodowych oddzielone dwukropkiem

    Interfejs ze SPRK Farelogix już działa

    16/11/18

    Uruchomiliśmy produkcyjny transfer danych między SPRK Farelogix i eKNF. Biura korzystające z platformy SPRK prosimy o kontakt w celu aktywacji interfejsu.

    Bilety ze SPRK Farelogix w eKNF

    08/11/18

    Zbliżają się do końca prace nad interfejsem między systemem SPRK Farelogix i eKNF. Pierwsze pilotażowe wdrożenia planujemy przeprowadzić już w najbliższych dniach.
    Jeśli korzystacie z tej platformy, skontaktujcie się z nami - pomożemy skonfigurować przesyłanie danych o biletach do eKNF

    Nowe funkcjonalności w oknie Flight Refund

    18/09/18

    Wprowadziliśmy możliwość edycji maili podróżnych, których należy powiadomić o przysługującym im prawie do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot, oraz filtr pozwalający na wyszukanie tylko podróżnych z już uzupełnionym mailem, bez maila, i wszystkich

     

    Biura zainteresowane współpracą z firmą Flight Refund, specjalizującą się w dochodzeniu odszkodowań za opóźnione/odwołane rejsy zapraszamy na stronę naszego partnera: https://flight-refund.eu/pl

    eKNF został rozbudowany o interfejs do systemu TripBooker

    07/09/17

    Wspólnie z firmą TravelTech uruchomiliśmy w pełni automatyczny interfejs umożliwiający przesyłanie danych między systemem TripBooker i eKNF.

    Bilety lotnicze, kolejowe, i rezerwacje hotelowe wykonane w systemie TripBooker będą automatycznie przesyłane do eKNF. Możliwe jest też logowanie do systemu TripBooker bezpośrednio z eKNF. Służy do tego klawisz TripBooker widoczny w modułach ADesk, RDesk, i HDesk eKNF.

    Biura zainteresowane korzystaniem z systemu TripBooker prosimy o kontakt z firmą TravelTech w celu aktywacji i konfiguracji usługi.

    Bilety lotnicze płatne przez B2BWallet

    10/10/16

    eKNF rozpoznaje transakcje płatne za pomocą B2BWallet - wirtualnych kart kredytowych dostępnych w systemie Amadeus. Bilety lotnicze opłacone tą metodą są widoczne w eKNF jako transakcje gotówkowe (forma płatności: CA), z dodatkowym opisem typowym dla kart kredytowych, składającym się z oznaczenia systemu rozliczeniowego (na przykładzie: CA - czyli Master Card) i końcówki numeru wirtualnej karty.

    adesk_transakcje_b2bwallet_01


    Dziękujemy firmie Amadeus za fachową pomoc niezbędną do uruchomienia tej funkcjonalności

    eKNF wzbogacił się o czytanie polis ERV

    30/09/16

    Polisy Europejskie (ERV) można wczytać do eKNF z poziomu ADesku, klikając na: Dodaj ubezpieczenie  -> Wprowadź treść potwierdzenia.

    airdesktop_erv

    Nowy format danych BSP - uprościliśmy proces importu billingów BSP do eKNF

    01/08/16

    BSP_Import_201607_000733
    BSP_Import_201607_000733

    Uprościliśmy import danych BSP do eKNF. Teraz wystarczy przejść do Centrum Danych -> Import danych BSP, i przeciągnąć spakowany plik z billingiem do okna eKNF. Billing zostanie automatycznie rozpakowany i wczytany do naszego systemu

    Zobacz pełną instrukcję postępowania

    LOT - Wymóg przesyłania Rejestru faktur wystawionych "w imieniu i na rzecz"

    15/07/16

    W związku z wprowadzeniem przez LOT wymogu przesyłania w formie elektronicznej rejestru faktur wystawionych 'w imieniu i na rzecz' LOT uprzejmie informujemy, że raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w wymaganym terminie. Zgodnie z treścią umowy przesłanej przez LOT, pierwszym miesiącem podlegającym ewidencji w podanym formacie jest lipiec 2016, a raport należy przesłać nie później niż do 16 dnia miesiąca następnego.

    Raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w pierwszym tygodniu sierpnia.

    20160713_Communication_from_LOT_Polish_Airlines_Rejestr_faktur


    Link do pełnej treści komunikatu LOT:  PLxx00000000_20160714_Communication from LOT Polish Airlines

    Funkcja śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów

    27/06/16

    Opoznione_rejsy_000659

    Monitorowanie opóźnień rejsów pozwala biurom podróży na podniesienie poziomu świadczonej przez nie obsługi podróżniczej. Podróżny, który doleciał na miejsce z wielogodzinnym opóźnieniem, najczęściej wymaga pomocy. Dla szczególne wymagających klientów biznesowych możliwe jest też śledzenie rejsów z jeszcze większą częstotliwością, pozwalające na kontakt z podróżnym natychmiast po stwierdzeniu, że jego rejs opóźnia się już np. więcej niż godzinę.

    Usługi tego typu możemy świadczyć w oparciu o wyspecjalizowane, komercyjne źródła danych, dlatego serwis ten wiąże się z dodatkowymi opłatami. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

    Tworzenie segmentów pasywnych w systemie rezerwacyjnym Sabre

    20/06/16

    Uruchomiliśmy mechanizm tworzenia w Sabre rezerwacji z segmentami pasywnymi z biletów tanich linii wprowadzonych do eKNF. Teraz po wprowadzeniu biletu możesz utworzyć obraz tej razerwacji w Sabre trzema kliknięciami myszy

    AirDesktop_Ghost_segments - Sabre 01

     

    Amadeus: Przypominamy komendy służące do retransmisji brakujących danych o biletach lotniczych do eKNF

    10/06/16

    Brak biletów lotniczych z systemu Amadeus najczęściej spowodowany jest zatrzymaniem się drukarki. Najprostszym sposobem przywrócenia transmisji jest zwykle restart komputera, na którym znajduje się aplikacja Amadeus Proprinter. Jeśli jednak restart komputera nie wystarcza, przypominamy podstawowe komendy, które służą do powtórzenia transmisji danych wybranych biletów:

    AIR_Retransmit_000606

    Pełna instrukcja dostępna na stronach Amadeus: https://www.amadeus.com/bg/documents/aco/bg/basic-qrg.pdf

     

    Tworzenie ghost segmentów w systemie GDS do biletów low-cost ewidencjonowanych w eKNF

    02/06/16

    Bilety tanich linii mogą być importowane automatycznie do eKNF. Rozszerzeniem tej funkcjonalności jest możliwość automatycznego utworzenia rezerwacji z 'ghost' segmentami w systemach GDS. Funkcja ta ma zastosowanie, jeśli chcemy:

    1. aby podróżny mógł otrzymać swój plan podróży za pośrednictwem systemu GDS (ViewTrip, CheckMyTrip, MyTripAndMore)
    2. dodać segment ghost opisujący przelot tanią linią do rezerwacji zawierającej aktywne segmenty regularnych linii
    3. utworzyć rezerwację opisującą przelot tanimi liniami na potrzeby lokalizacji podróżnego w zewnętrznych systemach opartych o dane z GDS

    Proces tworzenia rezerwacji z segmentami typu 'ghost' na podstawie danych z eKNF został opisany poniżej:

    AirDesktop_Ghost_segments 01
    AirDesktop_Ghost_segments 02
    AirDesktop_Ghost_segments 03

    Automatyzacja rozliczeń między biurami IATA i non-IATA

    31/05/16

    Automatyzujemy przesyłanie i rozliczanie faktur między biurami IATA i non-IATA. Faktury agencyjne wystawiane przez biuro IATA dla swoich partnerów są teraz automatycznie przesyłane i - w eKNFie sub-agenta - wiązane z biletami, których dotyczą. Po stronie biura non-IATA faktury te widoczne są w ADesku (jako koszt związany z zakupem danego biletu lotniczego) oraz w kancelarii elektronicznej.

    Przesyłanie faktur z biura IATA do non-IATA

    W celu włączenia tego mechanizmu w swoim biurze, skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta

    Import polis ubezpieczeniowych AIG do eKNF

    20/04/16

    eKNF posiada funkcję automatycznego odczytu polis AIG.

    AirDesktop_AIG_copy_paste_000459

    Aby importować polisę:
    1. zaznacz całą jej treść, i skopiuj (CTRL+A, CTRL+C)
    2. w module ADesk kliknij na 'Dodaj ubezpieczenie' i w nowo otwartym oknie wybierz 'Wprowadź treść potwierdzenia'
    3. Wklej polisę (CTRL+V)

    Kliknij Zapisz

    eKNF - Hotel Desktop - new features available in the hotel booking file

    02/12/13

    Hotel Desktop module is enriched with new features.

    The most important are:

    1. The ability enter multiple room information with guests and prices assigned to individual rooms.
    2. The ability to set separate prices for each room in the booking.
    3. New ways of setting and calculating transaction fees (per room, guest, booking, divided by the number of guests)
    4. Extended Cost side of the transaction, with the ability to enter, attach, and reconcile cost documents and invoices)

    HTL_Desk_20131202

     

    Rozwój systemu eKNF jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

    16/07/14

    Unia

    DOTACJE NA INNOWACJE

    Miło nam poinformować, że w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 – 2013, działania 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B, 8 osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki firma Mikrosystem realizuje projekt pod nazwą Automatyzacja współpracy z Partnerami w wyniku wdrożenia nowego systemu B2B opartego o formule SaaS.

    Głównym celem realizowanego projektu jest automatyzacja komunikacji z naszymi partnerami biznesowymi poprzez rozbudowę systemu eKNF o:

    • moduł rozliczania transakcji turystycznych
    • moduł rozliczania rezerwacji hotelowych
    • moduł automatycznej wymiany danych o transakcjach hotelowych i turystycznych z systemem MerlinX

    Automatyzacja wymiany danych, oraz uruchomienie modułów obsługujących procesy biznesowe pozwalające na obsługę transakcji turystycznych i hotelowych w istotny sposób poprawi efektywność pracy biur podróży będących użytkownikami systemu eKNF

    Mikrosystem rozpoczął współpracę z Merigo

    21/07/14

    Miło nam poinformować, że Mikrosystem i Merigo podjęły decyzję o współpracy w zakresie pełnej elektronicznej wymiany danych o założonych rezerwacjach, i dokumentach powiązanych.
    W najbliższych dniach uruchomiony zostanie interfejs między systemem eKNF a Merigo, automatyzujący proces wprowadzania rezerwacji do systemu eKNF.
    Obsługa rezerwacji hotelowych należy do najbardziej złożonych procesów biznesowych zachodzących w biurach podróży. Dzięki naszej współpracy mamy ambicję radykalnie zwiększyć ich efektywność.

    Mikrosystem and Merigo create a fully automated interface

    22/07/14

    Mikrosystem and Merigo anounced their decision to deploy a fully automated interface between eKNF and Merigo. The processing of hotel bookings is one of the most complex business processes taking place in travel agencies. Through our joint effort we hope to radically improve its efficiency for the benefit of our partners

    Faktury zbiorcze Merigo - automatyczny import i rozrachunki

    02/11/15

    Uruchomiliśmy automatyczny import faktur zbiorczych Merigo.
    Faktury zbiorcze są przesyłane przez Merigo bezpośrednio do kancelarii elektronicznej eKNF, a następnie rozbijane na indywidualne pozycje, i wiązane z rezerwacjami, których dotyczą. Dzięki temu cały proces rozliczania rezerwacji hotelowych jest w pełni zautomatyzowany.

    Merigo_FZbiorcze2

    Hotele - Rozpoczynamy prace nad integracją eKNF z Horse21pro

    12/11/15

    Horse

    Rozpoczęliśmy prace nad integracją z integratorem hotelowym Horse21. Mamy nadzieję, że wkrótce rezerwacje z systemu Horse21pro będą automatycznie dostępne w eKNF. Drugi etap przewiduje również automatyczne przesyłanie faktur - dokumentów kosztowych.

    Hotele - eKNF został wzbogacony o automatyczny interfejs do systemu Tripnet

    14/11/15

    Tripnet dołącza do listy integratorów hotelowych posiadających automatyczny interfejs do systemu eKNF. Dzięki temu rezerwacje hotelowe założone w systemie Tripnet mogą być automatycznie dostępne w eKNF.

    Tripnet_250

    Uwaga: interfejs wymaga konfiguracji. Biura podróży zainteresowane włączeniem automatycznego przesyłania danych z Tripnet do eKNF prosimy o kontakt

    Hotele - eKNF został wzbogacony o automatyczny interfejs do systemu Conso

    17/11/15

    Conso dołącza do listy integratorów hotelowych posiadających automatyczny interfejs do systemu eKNF. Dzięki temu rezerwacje hotelowe założone w systemie Conso będą automatycznie dostępne w eKNF.

    conso_fulll

    Biura podróży zainteresowane włączeniem automatycznego przesyłania danych z Conso do eKFN prosimy o kontakt w celu aktywacji interfejsu.

    Merigo - Pobieranie lub wprowadzanie ręczne kursów wymiany walut dla rezerwacji hotelowych

    20/11/15

    eKNF automatycznie pobiera kursy wymiany walut dla rezerwacji hotelowych z Merigo. W przypadku jednak, gdy biuro podróży ma kurs ustalany indywidualnie, istnieje możliwość wprowadzenia ręcznie kursu, który będzie stosowany w danym tygodniu. Służy do tego klawisz 'Kursy Merigo', który daje dostęp do tabeli edycji kursów:

    HDesk_kursy_Merigo

    Merigo_250

    Uwaga: modyfikacji kursów może dokonać tylko użytkownik z odpowiednimi uprawnieniami. W razie potrzeby prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

    Jak uzyskać pełne opisy usług na fakturze za opłaty transakcyjne

    15/12/15

    Tam gdzie istnieje konieczność wystawienia oddzielnych dokumentów sprzedaży na usługę główną i na opłaty transakcyjne (na przykład: dla biletów kolejowych lub biletów lotniczych w sprzedaży agencyjnej) przydatna jest funkcja umieszczenia pełnych opisów usług na obu fakturach.

    W czasie edycji faktury na opłaty transakcyjne należy w tym celu kliknąć na polecenie 'Wczytaj pola tekstowe dla wszystkich produktów'

    Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty_0

    Spowoduje to skopiowanie opisów pozycji z faktury agencyjnej na fakturę za opłaty transakcyjne:

    Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty

    Sterowanie widocznością wielu pozycji jednocześnie - w oknie edycji faktury

    25/01/16

    Uruchomiliśmy mechanizm, pozwalający na ukrywanie bądź odkrywanie wielu pozycji w czasie edycji faktury. Podstawowe zastosowanie, to sterowanie widocznością opłat lotniskowych i transakcyjnych na fakturach zawierających wiele pozycji: jedną komendą można je teraz doliczyć do ceny biletów bądź odkryć, i pokazać jako oddzielne pozycje.

    Aby ukryć bądź przywrócić widoczność wszystkich pozycji danego typu na fakturze, należy kliknąć na jedną z nich prawym klawiszem myszy, i wybrać polecenie 'Ukryj (bądź: pokaż) wszystkie pozycje tego typu'

    Dokumenty_sprzedaży_ukrywanie_wielu_pozycji_000303

    eKNF został rozbudowany o interfejs do systemu TripBooker

    07/09/17

    Wspólnie z firmą TravelTech uruchomiliśmy w pełni automatyczny interfejs umożliwiający przesyłanie danych między systemem TripBooker i eKNF.

    Bilety lotnicze, kolejowe, i rezerwacje hotelowe wykonane w systemie TripBooker będą automatycznie przesyłane do eKNF. Możliwe jest też logowanie do systemu TripBooker bezpośrednio z eKNF. Służy do tego klawisz TripBooker widoczny w modułach ADesk, RDesk, i HDesk eKNF.

    Biura zainteresowane korzystaniem z systemu TripBooker prosimy o kontakt z firmą TravelTech w celu aktywacji i konfiguracji usługi.

    Przesyłanie danych z Merigo - procedura ręcznie inicjująca przesłanie rezerwacji do eKNF

    29/09/17

    Jeśli utworzona przez Ciebie rezerwacja nie jest widoczna w eKNF, istnieje możliwość ręcznego powtórzenia transferu danych. W tym celu należy, z poziomu HDesku:

    - Kliknąć na 'Nowa rezerwacja'
    - Kliknąć na klawisz [Wczytaj] znajdujący się w prawym górnym rogu okna
    - W pustym polu pod tekstem 'Wklej zawartość do parsowania' wkleić tekst:

    Voucher Issued by Agent for GOXXXXXXXX-YYYYYYYY-A(KR) Dokonana : DD/MM/2017 11:45:00.

    zamieniając w nim ciąg znaków XXXXXXXX-YYYYYYYY na właściwy numer rezerwacji w Merigo, a DD/MM - na właściwą datę (dzień/miesiąc)

    - Wybrać nazwę firmy
    - Kliknąć na [Dalej]

    Ta procedura powinna spowodować ponowny transfer danych z Merigo.

    Przepraszamy za utrudnienia - problem z transmisją nie leży po naszej stronie, i nie mamy wpływu na czas jego usunięcia

    Nowe funkcje dostępne w Kartotece Dostawców

    25/11/19

    Kartoteka dostawców to miejsce, gdzie przechowywane są dane hoteli, linii lotniczych, kolejowych, ubezpieczycieli, itd. Rozbudowaliśmy ją niedawno o kilka użytecznych funkcji. Między innymi:

    • Możliwość wyszukiwania firmy bądź obiektu (np: hotelu) na mapach Google.
    • Możliwość wyszukiwania firmy po numerze NIP w kartotece firm GUS

    Nowe funkcje przydadzą się na pewno w dziale hotelowym i MICE

    Procedura marży dla biur podróży po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

    01/02/20

    Przypominamy, że od 1 lutego 2020 roku Wielka Brytania nie jest już członkiem Unii Europejskiej. Może to mieć wpływ na opodatkowanie marży w procedurze marży dla biur podróży. Zgodnie z Art. 119 ustęp 7 Ustawy o podatku od towarów i usług:

    " Usługi turystyki podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0%, jeżeli usługi nabywane od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty są świadczone poza terytorium Unii Europejskiej "

    Kancelaria elektroniczna - nowe okno edycji kosztów

    04/05/20

    eKNF wzbogacił się o nowe okno edycji kosztów.

    Procedura marży dla biur podróży po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

    31/12/20

    Przypominamy, że 31 grudnia 2020 roku kończy się okres obowiązywania przepisów przejściowych w związku z opuszczeniem przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej. 1 stycznia 2021 w bazach danych eKNF miasta i lotniska znajdujące się na terytorium Wielkiej Brytanii zostaną oznaczone jako 'poza Unią'. Może to mieć wpływ na opodatkowanie marży w procedurze marży dla biur podróży. Zgodnie z Art. 119 ustęp 7 Ustawy o podatku od towarów i usług:

    ” Usługi turystyki podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0%, jeżeli usługi nabywane od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty są świadczone poza terytorium Unii Europejskiej “

    Zmiana nie będzie miała wpływu na transakcje rozpoczęte przed zakończeniem okresu przejściowego, czyli na takie, które mają już utworzone zamówienia.

    Przesyłanie danych z Merigo do eKNF zostało przywrócone

    27/05/21

    Dzięki pomocy Merigo awaria została usunięta. Dziękujemy za cierpliwość.

    Automatyczny import danych o rezerwacjach hotelowych z TBO.COM

    24/06/24

    eKNF wzbogacił się o interfejs do automatycznego pobierania danych z TBO.COM.

    Jeśli korzystasz z tej platformy do rezerwacji hotelowych, skontaktuj się z nami, albo bezpośrednio ze swoim opiekunem/opiekunką w TBO, i poproś o włączenie automatycznego przesyłania danych do eKNF.

    KSeF - dedykowana bramka PKP IC

    05/03/25

    Data ostatniej edycji: 2025-03-07

    Drodzy użytkownicy eKNF,
    W związku z informacją, przesłaną przez PKP Intercity, dotyczącą projektu utworzenia bramki KSeF na potrzeby przesyłania faktur wystawionych w imieniu i na rzecz PKP IC do systemu KSeF informujemy, że
    eKNF zostanie dostosowany do tych wymogów i podłączony do wspomnianej bramki w wymaganym terminie.

    PKP IC prosi też agentów o przesłanie ewentualnych uwag do wstępnej wersji (draft'u) dokumentacji technicznej. Nasze uwagi, po zapoznaniu się z wspomnianą dokumentacją są następujące:

    1. Przekazany szkic dokumentacji nie zawiera części dotyczącej obsługi błędów oraz sposobu postępowania w razie niedostępności systemu.
    2. Dokumentacja powinna zostać rozszerzona o kontakty (adresy stron www, adresy mailowe, telefony) zespołu odpowiedzialnego za pomoc techniczną i utrzymanie systemu po stronie PKP IC. Chodzi o możliwość zadawania pytań, zgłaszania błędów, uwag, sygnalizowania niedostępności systemu itd.
    3. Brak informacji o środowisku testowym, które powinno zostać udostępnione na czas implementacji tego rozwiązania. Prosimy o jak najszybsze jego udostępnienie.
    4. Integracja pomiędzy systemem mid-office a bramką PKP IC będzie polegała na stworzeniu mechanizmu przesyłania danych o fakturach w formacie zgodnym z otrzymaną specyfikacją. Ocena zgodności tej specyfikacji z wewnętrznymi potrzebami PKP Intercity czy z dokumentacją KSeF nie należy do naszego zakresu kompetencji w tym projekcie.
    5. Prosimy o zwrócenie uwagi na liczne błędy ortograficzne w załączonym dokumencie i usunięcie ich w kolejnych wersjach dokumentacji.
    6. Jeśli zakres wymiany danych z projektowaną bramką zostanie rozszerzony o przesyłanie not i/lub załączników, dostosujemy się do tych wymogów.

    Pobieranie biletów PKP IC - komunikat.

    07/03/24

    Automatyczne pobieranie biletów PKP IC przestało działać, ze względu na ograniczenia wprowadzone przez PKP. Nie mamy na to, niestety, żadnego wpływu.
    Zachęcamy do korzystania z alternatywnej metody:

    Bilety PKP IC (i wielu innych przewoźników kolejowych) można importować do eKNF przesyłając maila z biletem na nasz adres: import@eknf.pl

    Bilet przesłany na ten adres powinien być widoczny w eKNF w ciągu minuty.

    Przeczytaj, jakie bilety i rezerwacje obsługuje obecnie import@eknf.pl

    Do listy przewoźników kolejowych, których bilety można importować automatycznie do eKNF, dołączyły koleje szwajcarske: SBB-CFF-FFS

    08/12/23

    Jeśli chcesz wczytać bilet SBB do eKNF, prześlij maila z potwierdzeniem rezerwacji na naszą uniwersalną skrzynkę mailową: import@eknf.pl.
    Bilety powinny być widoczne w RDesku w ciągu minuty.

    Jak wprowadzić do eKNF bilety kolejowe PKP IC, kiedy nie działa automatyczny import

    30/12/22

    Oryginalny email z PKP zawierający bilet kolejowy należy przesłać dalej (przeforwardować) na naszą skrzynkę import@eknf.pl

    Bilety przesłane tą drogą powinny pojawić się w eKNF w ciągu minuty.

    Uwaga: prosimy nie modyfikować treści przesyłanych w ten sposób maili.

    KSeF - Aktualizacja (w związku z komunikatem i pytaniami ze strony PKP Intercity S.A.)

    05/12/22

    Informacja dla agentów PKP Intercity S.A. w związku planowanym wprowadzeniem mechanizmu KSeF:

    1. Termin obowiązkowego wprowadzenia KSeF to obecnie 1 stycznia 2024 (https://www.podatki.gov.pl/ksef/informacje-o-ksef/)
    2. Prowadzimy prace nad uruchomieniem wysyłki do KSeF z eKNF i będziemy gotowi na taką wysyłkę w momencie wejścia w życie tego wymogu.
    3. W ramach prowadzonych prac w roku 2023 planujemy m.in. umożliwić wysyłkę faktur do KSeF w środowisku DEMO.

    W związku z pytaniem ze strony PKP Intercity S.A.informujemy, że:

    1. eKNF pozwala na przesyłanie do PKP faktur wystawionych 'w imieniu i na rzecz PKP' w formie plików PDF. Nie ma więc przeszkód, żeby PKP Intercity przesyłało otrzymane w ten sposób faktury do KSeF z użyciem swojego mechanizmu. Nie wymaga to żadnych zmian po stronie eKNF.
    2. Nie planujemy przesyłania faktur agencyjnych wystawionych w imieniu i na rzecz PKP Intercity do KSeF przed wejściem w życie takiego wymogu. Nie prowadzimy obecnie prac nad wysyłką tego typu faktur.


    PKP IC: zmiana formatu biletów kolejowych - aktualizacja

    17/07/21

    eKNF został dostosowany do nowego formatu biletów PKP IC. Wszystkie zaległe bilety powinny zostać odczytane. Jeśli zauważycie jakieś nieprawidłowości w nowym mechanizmie, prosimy o zgłaszanie ich do naszej pomocy technicznej: pomoc@mikrosystem.pl

    PKP IC: zmiana formatu biletów kolejowych

    15/07/21

    W związku ze zmianą formatu biletów kolejowych PKP IC występują opóźnienia w imporcie tych biletów do eKNF. Pracujemy nad dostosowaniem się do nowego formatu. Mamy nadzieję, że prace zakończą się w ciągu najbliższych 24 godzin. Po wprowadzeniu zmian zaległe bilety zostaną importowane do eKNF.

    RDesk - funkcja wyzwalająca pobranie biletów z PKP IC

    29/10/18

    Robot pobierający bilety PKP działa w godzinach pracy biur: poniedziałek-sobota w godz: 7:00 - 19:00.
    Jeśli istnieje potrzeba pobrania biletów poza tymi godzinami, w RDesku można skorzystać z funkcji "Ręczne odczytanie biletów", która spowoduje, że robot jednorazowo uruchomi się poza normalnymi godzinami pracy.

     

    Nowy raport dla PKP - już dostępny w eKNF

    28/03/18

    Zmodyfikowany raport o biletach PKP - według wymagań PKP ze stycznia tego roku, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników w eKNF. Zmianie uległ układ kolumn, uproszczono też dane nabywcy.

    (Raporty -> Kolejowe -> Ewidencja sprzedaży VAT dla PKP Intercity)

     

    Nowy format biletów PKP IC - już obsługiwany w eKNF

    21/11/17

    Dostosowaliśmy się do zmian na stronie PKP IC i do nowego formatu biletów wprowadzonego 20 listopada 2017. Wszystkie funkcjonalności związane z PKP zostały przywrócone.

    Jeśli zauważycie jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu systemu związane z PKP, uprzejmie prosimy o zgłaszanie ich do nas.

    eKNF został rozbudowany o interfejs do systemu TripBooker

    07/09/17

    Wspólnie z firmą TravelTech uruchomiliśmy w pełni automatyczny interfejs umożliwiający przesyłanie danych między systemem TripBooker i eKNF.

    Bilety lotnicze, kolejowe, i rezerwacje hotelowe wykonane w systemie TripBooker będą automatycznie przesyłane do eKNF. Możliwe jest też logowanie do systemu TripBooker bezpośrednio z eKNF. Służy do tego klawisz TripBooker widoczny w modułach ADesk, RDesk, i HDesk eKNF.

    Biura zainteresowane korzystaniem z systemu TripBooker prosimy o kontakt z firmą TravelTech w celu aktywacji i konfiguracji usługi.

    Zmiana adresu 'Sprzedawcy' na fakturach w imieniu i na rzecz PKP IC

    09/12/16

    Uwaga: od 12 grudnia 2016r zmianie ulega nazwa przedsiębiorstwa PKP IC, która powinna być umieszczana na fakturach wystawianych w imieniu i na rzecz PKP IC (czyli przy sprzedaży agencyjnej biletów PKP IC).
    Wprowadziliśmy odpowiednie zmiany, aby bilety sprzedawane po tej dacie miały na fakturach właściwą nazwę sprzedawcy.

     

    pkp_zmiana_adresu_000934

    Sprawdźcie wygląd faktur z nową nazwą - jeśli na którymś szablonie wystąpią problemy z położeniem bądź widocznością tekstu - prosimy o kontakt z Waszym opiekunem klienta

    Sterowanie widocznością wielu pozycji jednocześnie - w oknie edycji faktury

    25/01/16

    Uruchomiliśmy mechanizm, pozwalający na ukrywanie bądź odkrywanie wielu pozycji w czasie edycji faktury. Podstawowe zastosowanie, to sterowanie widocznością opłat lotniskowych i transakcyjnych na fakturach zawierających wiele pozycji: jedną komendą można je teraz doliczyć do ceny biletów bądź odkryć, i pokazać jako oddzielne pozycje.

    Aby ukryć bądź przywrócić widoczność wszystkich pozycji danego typu na fakturze, należy kliknąć na jedną z nich prawym klawiszem myszy, i wybrać polecenie 'Ukryj (bądź: pokaż) wszystkie pozycje tego typu'

    Dokumenty_sprzedaży_ukrywanie_wielu_pozycji_000303

    Zmiana formatu raportu dziennego PKP IC

    14/01/16

    W związku ze zmianą przez PKP IC formatu raportu dziennego (rozszerzenie o wiele dodatkowych kolumn) uprzejmie informujemy, że dostosowaliśmy eKNF do nowego formatu. Jeśli przy próbie wczytania raportu wystąpią błędy, prosimy o kontakt.

    RDesk - nowy format raportu

    Pełne opisy biletów kolejowych na fakturach za opłaty transakcyjne (RDesk)

    17/12/15

    Wystawiając fakturę na opłaty transakcyjne z RDesku można wybrać sposób ich opisu. Zaznaczenie opcji 'Kopiuj opisy z biletów do opłat' spowoduje, że na wystawionej fakturze (pod każdą opłatą oddzielnie) pojawią się pełne opisy biletów - takie same jak na fakturze za bilety

    RAILDesktop_kopiowanie_pol_02

    Jak uzyskać pełne opisy usług na fakturze za opłaty transakcyjne

    15/12/15

    Tam gdzie istnieje konieczność wystawienia oddzielnych dokumentów sprzedaży na usługę główną i na opłaty transakcyjne (na przykład: dla biletów kolejowych lub biletów lotniczych w sprzedaży agencyjnej) przydatna jest funkcja umieszczenia pełnych opisów usług na obu fakturach.

    W czasie edycji faktury na opłaty transakcyjne należy w tym celu kliknąć na polecenie 'Wczytaj pola tekstowe dla wszystkich produktów'

    Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty_0

    Spowoduje to skopiowanie opisów pozycji z faktury agencyjnej na fakturę za opłaty transakcyjne:

    Kopiowanie_pol_dodatkowych_do_faktury_za_oplaty

    Bilety PKP IC archiwizowane i dostępne w eKNF

    25/11/15

    RDesk archiwizuje bilety PKP IC i pozwala na dostęp do nich bezpośrednio z poziomu eKNF. Bilety w formie plików PDF można pobrać i wyświetlić klikając na ikonę Acrobat Reader w kolumnie z lewej strony ekranu.

    RDesk - dostep do biletow pdf

    Automatyczne przesyłanie danych między eKNF i PKP IC

    21/06/15

    eKNF został rozbudowany o funkcję automatycznego importu biletów kolejowych PKP IC z serwera PKP. Dzięki temu, import biletów kolejowych jest teraz równie prosty jak import biletów lotniczych.

    RDesk - import biletów PKP IC 01

    W celu pobrania biletów kolejowych wystawionych w ciągu ostatnich 45 dni, wystarczy w RDesku kliknąć na klawisz [Pobierz bilety PKP]
    Uwaga: funkcja wymaga konfiguracji. Skontaktuj się ze nami - pomożemy wprowadzić niezbędne dane do systemu.

    Automatyczny import faktur PKP IC

    26/05/15

    eKNF został rozbudowany o mechanizm automatycznego importu faktur PKP IC. Z poziomu Kancelarii elektronicznej można teraz pobrać jednym kliknięciem wszystkie brakujące faktury do biletów PKP IC ewidencjonowanych w eKNF. Kancelaria_PKP_Import Uwaga:  mechanizm wymaga konfiguracji. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

    eKNF - Automatyczny import biletów kolejowych SNCF

    08/08/14

    Miło nam poinformować, że uruchomiliśmy możliwość automatycznego importu do eKNF biletów kolejowych SNCF.

    Bilety SNCF importujemy tak samo jak bilety PKP Intercity:  Używając klawisza [e-Bilet] w Rail Desktopie:

    SNCF1

    Wiodący system rozliczeniowy dla biur specializujących się w obsłudze podróży biznesowych

    Eksport do wielu zewnętrznych systemów informacyjnych, płatniczych, rozliczeniowych, i księgowych

    Zautomatyzowane źródła danych: GDS, Tanie linie, hotele, koleje, samochody, ubezpieczenia, wycieczki

    © Mikrosystem 2025