Aby wystawić korektę ze zwrotu przy fakturze zgrupowanej trwale należy w pierwszej kolejności wyszukać w ADesku zwrotów do zafakturowania.
Najczęściej zwrot biletu dopisywany jest automatycznie przez eKNF do zamówienia, w którym znajduje się oryginalny bilet. W takim wypadku przy zwrocie, w kolumnie Zamówienie, wyświetlany jest numer zamówienia oryginalnego biletu. Jeśli przy zwrocie nie ma numeru zamówienia, należy manualnie utworzyć dla zwrotu pakiet korygujący: W tym celu, na każdy taki zwrot należy kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać Zamówienie -> Utwórz pakiet korygujący.
Wystawianie faktur korygujących do faktur zbiorczych i trwale zgrupowanych odbywa się w module Zamówienia:
Przechodzimy do zakładki Zamówienia → Lista pozycji zamówień.
1. Uzupełniamy filtry parametrów o numer i datę zamówienia.
2. Zaznaczamy filtr „Tylko korygujące” oraz „Bez faktury”.
3. Zaznaczamy pozycje, które chcemy skorygować.
4. Klikamy ”Korekta”.
Otworzy się okno edycji faktury, w którym widoczne są kwoty przed i po korekcie wynikające z danych zapisanych w pakietach i pakietach korygujących.
Korektę wystawiamy klikając na Zapisz i zamknij (w lewym górnym rogu okna edycji)