Polityka opłat transakcyjnych dla rezerwacji hotelowych

Sposób naliczania opłaty:

  • Za pokój (naliczona dla pierwszej osoby)
    Opłata zostanie naliczona tyle razy, ile pokoi jest w danej rezerwacji. Każda z naliczonych opłat zostanie przypisana do pierwszego podróżnego w danym pokoju.
  • Za pokój (podzielona na każdego gościa)
    Opłata zostanie naliczona tyle razy, ile pokoi jest w danej rezerwacji. Każda z naliczonych opłat zostanie następnie podzielona przez liczbę podróżnych w danym pokoju i cząstkowe kwoty zostaną przypisane po równo do wszystkich podróżnych.
  • Za rezerwację (naliczona dla pierwszej osoby)
    Opłata zostanie naliczona tylko raz dla całej rezerwacji (niezależnie od liczby podróżnych i pokoi) a następnie przypisana w całości do pierwszego podróżnego w rezerwacji.
  • Za rezerwację (podzielona na każdego gościa)
    Opłata zostanie naliczona tylko raz dla całej rezerwacji (niezależnie od liczby podróżnych i pokoi). Następnie opłata zostanie podzielona przez liczbę podróżnych w rezerwacji i cząstkowe kwoty zostaną przypisane po równo do wszystkich podróżnych.
  • Za gościa
    Opłata zostanie naliczona tyle razy, ilu podróżnych jest w rezerwacji. Naliczone opłaty zostaną przypisane do wszystkich podróżnych

Wysokość opłat w zależności od rodzaju transakcji

  • Segmenty
    Nie używane
  • Wystawienie
    Opłata za założenie rezerwacji hotelowej
  • Zwrot
    Nie używane
  • Wymiana
    Nie używane
  • Anulacja
    Opłata za anulowanie rezerwacji hotelowej – naliczana, jeśli w czasie tworzenia zamówienia rezerwacja ma status ‘anulowana’
  • Rezerwacja
    Nie używane
  • Przejęcie płatności
    Nie używane
  • Emergency
    Nie używane

Sposób przedstawienia na fakturze

  • Ukryć na fakturze
    Jeśli ta opcja jest zaznaczona, opłata transakcyjna zostanie doliczona do ceny usługi głównej i nie będzie widoczna jako oddzielna pozycja na dokumencie sprzedaży.
    Uwaga: Na fakturach VAT Marża opłaty transakcyjne są domyślnie ukrywane.

Sposób naliczania VAT od opłaty transakcyjnej

  • Opłaty w kwotach brutto
    Domyślnie kwoty podane w konfiguracji opłat transakcyjnych są traktowane jak kwoty netto (czyli: w czasie tworzenia zamówienia/faktury zostanie do nich doliczony VAT). Jeśli ta opcja jest zaznaczona, kwoty wprowadzone powyżej będą traktowane jako kwoty brutto.

Atrybuty

  • Typ biletu
    Nie dotyczy
  • W GDS (możliwe wartości: GDS / Poza GDS)
    Jeśli to pole ma wybraną wartość, opłata zostanie naliczona tylko wówczas, gdy rezerwacja została założona – zgodnie w wybraną wartością – w, lub poza, GDS.
  • Sposób rezerwacji (możliwe wartości: ONLINE / OFFLINE / ONLINE TOUCHED)
    Jeśli to pole ma wybraną wartość, opłata zostanie naliczona tylko wówczas, gdy rezerwacja została założona wybranym kanałem. eKNF rozpoznaje kanał sprzedaży po office id biura zakładającego rezerwację, lub po uwagach wpisanych w rezerwacji.
  • Miejsce klienta
    Nie używane
  • R_B (możliwe wartości: Referral / Billback)
    Jeśli to pole ma wybraną wartość, opłata zostanie naliczona tylko wówczas, gdy rezerwacja jest wybranego typu
  • Forma płatności GDS (możliwe wartości: CA / CC)
    Jeśli to pole ma wybraną wartość, opłata zostanie naliczona tylko wówczas, gdy ma wybraną formę płatności
  • Bundled (możliwe wartości: TAK / NIE)
    Jeśli to pole ma wybraną wartość, opłata zostanie naliczona tylko wówczas, gdy rezerwacja jest (lub, odpowiednio: nie jest) częścią pakietu usług (ang: ‘bundle’) Rezerwacja jest traktowana jako ‘bundle’ wtedy, gdy pochodzi z GDS i zawiera segmenty więcej niż jednego rodzaju (np: hotel i przelot, lub przelot i samochód)