KNF and eKNF are now equipped with automatic interface to Sabre

Mikrosystem is the only mid-office system provider with interfaces to all GDSes operating in the region. In response to the needs of our customers we have just implemented and activated automatic interface to Sabre.

Both mid-office systems offered by our company (KNF and eKNF) are now equipped with the Sabre interface.

Travel offices interested in activating the interface between KNF and Sabre, are kindly invited to contact our sales office or their local Sabre representative.

Uruchomiliśmy interfejs do systemu rezerwacyjnego Sabre

Mikrosystem jest jedynym na polskim rynku dostawcą systemów typu mid-office, posiadających interfejsy do wszystkich używanych w Polsce systemów rezerwacyjnych.

W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów uruchomiliśmy właśnie w pełni zautomatyzowany interfejs do systemu Sabre . Oba systemy mid-office naszej firmy (KNF i eKNF) zostały wyposażone w we wspomniany interfejs.

Biura podróży zainteresowane uruchomieniem automatycznego transferu danych między KNF i Sabre zapraszamy do kontaktu z naszym biurem, lub ze swoim opiekunem w biurze sprzedaży Sabre.

KNR 5.27 – Aktualizacja raportu AMEX BTA

Eksport danych do AMEX BTA odbywa się teraz z pominięciem rejestrów roboczych (faktur pro-forma, lub dokumentów pełniących funkcję zamówień).

Rejestry dokumentów można w KNFie oznaczyć jako roboczy, edytując listę rejestrów (Ustawienia -> Rejestry dokumentów) poprzez ustawienie w kolumnie ‘Pokaż w raportach’ wartości ‘NIE’

KNF – Zmiany w fakturach prowizyjnych dla SIGNAL IDUNA

Zgodnie z informacją rozesłaną przez SIGNAL IDUNA na fakturach prowizyjnych dla tego ubezpieczyciela wystawionych od 01/01/2011 należy:

1. stosować nowy kod PKWiU: 66.22.10.

2. w stopce faktury prowizyjnej umieszczać tekst:

Usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego zwolnione z podatku VAT na podstawie art.43 ust.1 pkt.37 ustawy o podatku od towarów i usług.

Użytkownicy KNF mogą powyższe zmiany wprowadzić samodzielnie edytując odpowiednią pozycję w katalogu towarów i usług. Oczywiście służymy też naszą pomocą – w razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą pomocą techniczną

KNF – Nowe stawki VAT – odpowiedzi na często zadawane pytania

Pytanie 1: Czy będzie można w roku 2011 wystawiać korekty do faktur z 2010 roku ze starymi stawkami VAT?

Odpowiedź 1: Tak. W korektach odnoszących się do dokumentów z 2010 roku obowiązują stare stawki VAT, i KNF będzie je stosował.

Uwaga: W niektórych biurach zdarzają się przypadki dodawania nowych pozycji do faktur korygujących – w części po korekcie. W takim przypadku KNF zastosuje aktualna stawkę VAT z katalogu towarów i usług. Korzystając z okazji przypominamy, że naszym zdaniem jest to niewłaściwa praktyka i nie powinno się jej stosować podczas wystawiania faktur korygujących!

Pytanie 2: Czy w styczniu 2011 będzie można nadal wystawiać faktury z datą z 2010 roku?

Odpowiedź 2: Tak. Będzie to nadal możliwe. Można więc wystawić wszystkie zaległe faktury za rok 2010 w styczniu 2011 roku.  Zalecamy, żeby dopiero po wystawieniu wszystkich zaległych faktur dokonać zmiany stawek VAT na obowiązujące w roku 2011 (Ustawienia -> Zmień VAT…)

Pytanie 3: Czy możliwe będzie umieszczenie pozycji ze starą i nową stawką VAT na jednej fakturze?

Odpowiedź 3: Nie. KNF nie jest do tego przystosowany. Nie należy mieszać starych i nowych stawek VAT na jednej fakturze. Pozycje z nową stawką VAT powinny być wystawione na oddzielnej fakturze z datą wystawienia z 2011 roku.

Pytanie 4: Kiedy przestawić stawki VAT na obowiązujące w roku 2011?

Odpowiedź 4: Najlepiej zrobić to po zakończeniu wystawiania wszystkich zaległych faktur za rok 2010.

Pytanie 5: Jak przestawić katalog towarów i usług KNF na nowe stawki VAT?

Odpowiedź 5: Może to zrobić każdy użytkownik z uprawnieniami administratora. Należy w tym celu wejść w Ustawienia, a następnie kliknąć na klawisz ‘Zmień VAT…’. Po wykonaniu tej operacji należy zamknąć i ponownie otworzyć KNF.

Pytanie 6: Czy zmianę stawek VAT wystarczy przeprowadzić na jednej stacji roboczej, czy trzeba to robić na wszystkich?

Odpowiedź 6: Zmianę wystarczy wykonać na jednym komputerze w biurze – spowoduje ona uaktualnienie bazy danych dla wszystkich pozostałych komputerów.

eKNF has been certified by BCD for compliance with GRO 2.08 standard!

We are proud to announce that Mikrosystem received the BCD certificate for compliance with GRO 2.08 standard!

eKNF is the only mid-office system in Poland with BCD certificate.
During the recent BCD conference in Cairo our solutions were officially presented to all BCD partners in EMEAA.

eKNF uzyskał od BCD certyfikat zgodności ze standardem GRO 2.08!

Zakończyliśmy prace nad uzyskaniem dla eKNFu certyfikatu zgodności z systemem informacyjnym BCD (GRO 2.08)!

eKNF jest jedynym systemem mid-office w Polsce posiadającym certyfikat BCD.
Podczas zakończonej niedawno konferencji BCD, rozwiązania naszej firmy zostały przedstawione wszystkim biurom partnerskim BCD w EMEAA.

Mikrosystem on BCD Conference in Cairo

Mikrosystem takes part in BCD EMEA Partner Network Conference in Cairo: 30 Nov-02 Dec 2010.
We were invited to present our most recent product: mid office system eKNF designed and developed for BCD and equipped with specialized GRO validation and export tools.

Flight Finder – new translation utility

Flight Finder – new web based translation utility will soon become available.

The new tool allows travel agencies using Flight Finder automatically add translations to new languages.

eKNF – proces certyfikacji dla BCD dobiega końca

Dobiegają końca prace nad uzyskaniem dla eKNFu certyfikatu zgodności z systemem informacyjnym BCD (GRO 2.08).

eKNF jest jedynym systemem mid-office w Polsce, posiadającym interfejs GRO. Prace nad nim trwały niemal rok: od stycznia 2010 roku, i powinny zakończyć się w grudniu 2010.

Nowe stawki VAT w KNFie

Trawają prace nad przystosowaniem KNFu do obsługi nowych stawek VAT obowiązujących od stycznia 2011 roku.

Nowa wersja obsługująca te stawki będzie rozesłana do biur podróży w połowie grudnia 2010.

KNF – dostępna aktualizacje 5.3

Od dnia dzisiejszego dostępna jest aktualizacja systemu KNF zawierająca najnowsze wersje raportów oraz poprawki błędów i problemów zgłoszonych przez użytkowników. Wszystkich użytkowników wersji wcześniejszych prosimy o kontakt z helpdeskiem pod numerem 22 713 45 38

Categories KNF

Nowy moduł fiskalny w KNFie

Informujemy o nowych możliwościach modułu fiskalnego zawartego w systemie KNF. Nowa funkcjonalność pozwala na śledzenie statusu paragonu i ponowny wydruk w wypadku wystąpienia problemów technicznych

Categories KNF

Nowe raporty w KNFie

Najnowsza wersja systemu KNF v 5.30 została wzbogacona o nowy raport: Sprzedaż biletów lotniczych z podziałem na klientów i na linie lotnicze.

Categories KNF