Przeskocz do treści
  • Polski
  • English

Kategorie

Mikrosystem
  • Home
  • O Firmie
  • Partnerzy
  • Produkty
    • eKNF: Mid-office dla biur podróży obsługujących klientów biznesowych
      • eKNF: Wiodący system mid-office dla biur podróży obsługujących klientów biznesowych
      • eKNF – Krótka charakterystyka systemu .01
    • Flight Finder: IBE
      • Flight Finder – Sample implementation
  • Funkcjonalności
    • Kancelaria elektroniczna
      • Automatyczny import faktur PKP IC
      • Automatyczny import faktur hotelowych Merigo
    • Turystyka
    • Dział lotniczy
    • Bilety kolejowe
      • Rezerwacja biletu PKP IC w oknie systemu eKNF
    • Dział hotelowy
    • MICE
    • Wymiana danych między biurami podróży
      • Automatyzacja rozliczeń między biurami IATA i non-IATA
    • Eksport danych do zewnętrznych systemów
      • Eksport Danych do Lufthansa Air Plus
      • Generowanie rejestru faktur wystawionych w imieniu i na rzecz PLL LOT
      • Generowanie pliku JPK FA – Według wymagań Ministerstwa Finansów
  • Pomoc
    • eKNF – Instrukcja obsługi
      • Fakturowanie zwrotów przy fakturze zgrupowanej trwale
      • Fakturowanie zwrotu biletu dodanego ręcznie (bez danych o zwrocie z GDS)
      • Ponowne fakturowanie tego samego biletu
      • Wystawianie korekty faktury ze zwrotu GDS
      • eKNF – Wymagania techniczne
      • eKNF – Logowanie
      • eKNF – Główne okno programu
        • Raporty
          • Turystyczny Fundusz gwarancyjny
        • Centrum Danych
          • Amadeus – import raportów dziennych
        • ADesk
          • Tworzenie w GDS rezerwacji z segmentami ‘ghost’ dla biletów low-cost
        • Sprzedaż – Tworzenie i przeglądanie dokumentów sprzedażowych
          • Fakturowanie (z modułu Sprzedaż)
          • Umieszczanie pełnych opisów usług na fakturze na opłaty transakcyjne
          • Wydruk (lub przesyłanie) wielu faktur
          • Edycja faktury – ukrywanie i sterowanie widocznością wielu pozycji danego typu
          • Funkcje dostępne w oknie tworzenia i edycji faktur
          • Dodawanie, edycja, i usuwanie pozycji tekstowych (pól dodatkowych)
          • Rodzaje dokumentów i sposoby fakturowania dostępne w eKNF
            • Faktury ‘Reverse charge’
          • Automatyczne wystawianie faktur prowizyjnych na linie lotnicze
          • Faktury – często zadawane pytania
            • Kurs wymiany stosowany w czasie wystawiania faktur w walutach obcych
            • Jakie obowiązkowe elementy musi zawierać faktura?
            • W jaki sposób należy zaokrąglać kwoty podatku VAT?
            • W jaki sposób należy wyliczać sumę podatku VAT na fakturze?
            • Co stanowi podstawę do wystawienia faktury korygującej?
            • Jakie obowiązkowe elementy musi zawierać faktura korygująca?
        • TDesk
          • Wystawienie dokumentu sprzedaży
          • Ręczne wprowadzenie rezerwacji turystycznej
          • Import imprezy turystycznej z systemu MerlinX
          • Wprowadzanie płatności
        • RDesk
          • Wczytywanie biletu kolejowego elektronicznego
          • Pobieranie biletów PKP IC z serwera PKP IC
          • Weryfikacja sprzedaży biletów PKP IC – automatycznie porównanie z raportem PKP IC
          • RDesk – automatyczne wystawianie obu faktur: za bilety i za opłaty
          • RDesk – wysłanie biletu kolejowego i faktury mailem bezpośrednio z eKNF
        • Lokalizacja podróżnych
        • Dane klienta – edycja
          • Wczytywanie list pracowników/podróżnych
          • Konfiguracja specyfikacji
          • Łączenie zdublowanych klientów
          • Konfiguracja pól dodatkowych specyficznych dla klienta
          • Konfiguracji sposobu fakturowania (jednostkowo/zbiorczo/okresowo)
        • HDesk – ewidencjonowanie i rozliczanie rezerwacji hotelowych
          • Fakturowanie hoteli
        • Produkty – Zarządzanie katalogiem produktów, pakietów, pól dodatkowych, i ogólną polityką opłat
      • Fakturowanie biletów lotniczych regularnych i tanich linii
        • Fakturowanie wielu biletów lotniczych
      • Dokumenty sprzedaży: edytowanie, usuwanie, anulowanie, wydruki, przesyłanie mailem
        • Faktury w języku angielskim
      • Fakturowanie zbiorcze z listy pozycji zamówień
      • Fiskalizacja
      • RDesk – fakturowanie wielu biletów kolejowych
      • RDesk – fakturowanie wielu biletów kolejowych
      • Tworzenie dokumentów KP / KW
      • Płatności: wprowadzanie, edycja, i kontrola zaległych płatności
      • Symfonia Desktop – Eksport danych do systemu FK Symfonia
      • Import danych z BSP
      • Eksport danych do AMEX BTA
      • Rozwiązywanie typowych problemów technicznych
        • Restart drukarek – Amadeus
        • Restart drukarek – Sabre
        • Restart drukarek – Worldspan
        • Brak rekordu zwrotu biletu z systemu Sabre
        • Galileo – ustawienia dla plików MIR
        • Powtórzenie transmisji agent couponu w systemie Sabre
        • Problem z wydrukiem raportów sformatowanych
        • Brak biletów lub dokumentów powiązanych z GDS – drukarki i powtarzanie transmisji
        • Amadeus – Ustawienia office profile dla eKNF
      • Raport z pracy kasjera lotniczego – z podziałem na linie
      • Raport kasowy
      • Raport – Lista dokumentów sprzedaży
      • Raport opodatkowania marży
      • Raport – Zestawienie sprzedaży usług
      • Raport: Główne destynacje lotnicze (RAP_8003)
      • Raport O portach docelowych (RAP_4007)
      • Eksport do iBanku / ClientBanku
      • Edycja ustawień pól dodatkowych
        • Konfiguracja pozycji tekstowych
      • Turystyka przyjazdowa – tworzenie faktury korygującej
      • Edycja i zarządzanie użytkownikami
        • Zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi
        • Zarządzanie użytkownikami – pracownikami biura podróży
          • Blokowanie użytkownika
          • Dodawanie użytkownika
            • Dodawanie użytkownika do grup użytkownika
          • Reset hasła
      • Funkcje eKNF dostępne dla klientów biura podróży
        • Dostęp do swoich faktur przeznaczony dla klientów biura podróży
        • Składanie zleceń on-line
        • Raporty dostępne dla klientów
      • Edycja katalogu towarów i usług
        • Edycja i dodawanie produktów
      • Edycja polityki opłat transakcyjnych
        • Definiowanie polityki opłat transakcyjnych dla poszczególnych klientów
        • Definiowanie ogólnej polityki opłat transakcyjnych dla biura
      • Dodawanie użytkownika do grup użytkownika
      • Fakturowanie biletów lotniczych i opłat serwisowych na oddzielnych dokumentach
      • Przesyłanie faktur email’em – definiowanie szablonów wiadomości
      • Korekta faktury lotniczej
      • Fakturowanie opłat transakcyjnych za zwrot biletu na nowej fakturze sprzedażowej
      • Edycja profilu użytkownika
      • Kontakt z opiekunem klienta i pomoc techniczna
      • Raport – Ewidencja biletów lotniczych (BSP)
      • eKNF – Skrypt konfiguracyjny
      • Funkcje Administracyjne
        • RDesk – konfiguracja
        • Konfiguracja raportowania
        • Śledzenie zmian i historii usuniętych dokumentów
        • Opis i znaczenie wybranych zmiennych konfiguracyjnych, mających wpływ na działanie programu
        • HDesk
          • HTL – kody pokoi hotelowych
          • HDesk – konfiguracja domyślnych rejestrów faktur dla różnych typów dokumentów
          • Przypisywanie pól dodatkowych do podróżnych
          • Zmienne konfiguracyjne
        • ADesk
          • Odczyt ceny i numeru rezerwacji taniego przewoźnika z remarków
          • ADesk – konfiguracja fakturowania produktów lotniczych
          • ADesk – Konfiguracja fakturowania ubezpieczeń
  • Referencje
  • News
  • Kontakt
    • Lokalizacja biura
  • Do pobrania

Generowanie pliku JPK FA – Według wymagań Ministerstwa Finansów – Mikrosystem

03/02/1703/02/17 przez Kris

eKNF jest przystosowany do generowania pliku JPK FA zawierającego listę wystawionych dokumentów sprzedaży.

Źródło: Generowanie pliku JPK FA – Według wymagań Ministerstwa Finansów – Mikrosystem

Kategorie eKNF
Zobacz wpisy
W 2016r eKNF przetworzył 1 100 000 transakcji
Problem z wydrukiem raportów sformatowanych

LOT - Jednolity Plik Kontrolny - aktualizacja formatek

17/01/19

W związku z informacją przesłaną agentom IATA przez LOT, dotyczącą Jednolitego Pliku Kontrolnego, i formatki, w której należy przesyłać dane do LOTu uprzejmie informujemy, że arkusz generowany przez eKNF jest zgodny z tym formatem

Problem z nieczytelnymi fakturami?

15/01/19

Problem powoduje nieprawidłowo działająca wtyczka Firefoxa służąca do wyświetlania plików PDF Należy w Opcjach w sekcji Aplikacje zmienić wyświetlanie plików PDF z 'Podgląd w programie Firefox' na 'Użyj aplikacji Adobe Acrobat'

Transfery (Amadeus Transfers) dostępne w eKNF

21/11/18

We współpracy z Amadeusem uruchomiliśmy zautomatyzowane przesyłanie danych  o Transferach z 1A do eKNF. Transfery są dostępne w ADesku, oznaczone połączoną ikoną samolotu i samochodu.

Przesyłane dane to: Kod dostawcy, Nr rezerwacji, Cena, Data, typ pojazdu, Port lotniczy, i adres docelowy

Uwaga: Przed rozpoczęciem fakturowania należy skonfigurować pakiety, których eKNF będzie używał do tworzenia zamówień i faktur. W tym celu w zakładce Administracja ->Zmienne systemowe należy w zmiennej RGB_AUTO_TRANSFER wprowadzić numery pakietów krajowych i międzynarodowych oddzielone dwukropkiem

Interfejs ze SPRK Farelogix już działa

16/11/18

Uruchomiliśmy produkcyjny transfer danych między SPRK Farelogix i eKNF. Biura korzystające z platformy SPRK prosimy o kontakt w celu aktywacji interfejsu.

Bilety ze SPRK Farelogix w eKNF

08/11/18

Zbliżają się do końca prace nad interfejsem między systemem SPRK Farelogix i eKNF. Pierwsze pilotażowe wdrożenia planujemy przeprowadzić już w najbliższych dniach. Jeśli korzystacie z tej platformy, skontaktujcie się z nami - pomożemy skonfigurować przesyłanie danych o biletach do eKNF

RDesk - funkcja wyzwalająca pobranie biletów z PKP IC

29/10/18

Robot pobierający bilety PKP działa w godzinach pracy biur: poniedziałek-sobota w godz: 7:00 - 19:00. Jeśli istnieje potrzeba pobrania biletów poza tymi godzinami, w RDesku można skorzystać z funkcji "Ręczne odczytanie biletów", która spowoduje, że robot jednorazowo uruchomi się poza normalnymi godzinami pracy.  

Nowe funkcjonalności w oknie Flight Refund

18/09/18

Wprowadziliśmy możliwość edycji maili podróżnych, których należy powiadomić o przysługującym im prawie do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot, oraz filtr pozwalający na wyszukanie tylko podróżnych z już uzupełnionym mailem, bez maila, i wszystkich

Biura zainteresowane współpracą z firmą Flight Refund, specjalizującą się w dochodzeniu odszkodowań za opóźnione/odwołane rejsy zapraszamy na stronę naszego partnera: https://flight-refund.eu/pl

Uwaga biura pracujące na GDSach Worldspan i Galileo - problemy z przesyłaniem biletów?

23/05/18

Uwaga biura pracujące na GDSach Worldspan i Galileo: jeśli zauważyliście problem z przesyłaniem biletów do eKNF, może on wynikać z tego, że 15/16 maja 2018 Travelport wprowadził nowe, podwyższone zasady bezpieczeństwa komunikacji sieciowej, wyłączając obsługę protokołu TLS1.0 i przechodząc na TLS1.2. To oznacza, że programy HPM i GPM pracujące na Windows XP prawdopodobnie przestały działać (Windows XP nie obsługuje TLS1.2). Jeśli zauważyliście u siebie taki problem, zalecamy kontakt z pomocą techniczną Travelportu.

Pełne wyjaśnienie tej sytuacji w linku poniżej: https://marketing.cloud.travelport.com/PCI_DSS_compliance

Nowy raport dla PKP - już dostępny w eKNF

28/03/18

Zmodyfikowany raport o biletach PKP - według wymagań PKP ze stycznia tego roku, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników w eKNF. Zmianie uległ układ kolumn, uproszczono też dane nabywcy. (Raporty -> Kolejowe -> Ewidencja sprzedaży VAT dla PKP Intercity)  

Nowy format biletów PKP IC - już obsługiwany w eKNF

21/11/17

Dostosowaliśmy się do zmian na stronie PKP IC i do nowego formatu biletów wprowadzonego 20 listopada 2017. Wszystkie funkcjonalności związane z PKP zostały przywrócone.

Jeśli zauważycie jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu systemu związane z PKP, uprzejmie prosimy o zgłaszanie ich do nas.

Przesyłanie danych z Merigo - procedura ręcznie inicjująca przesłanie rezerwacji do eKNF

29/09/17

Jeśli utworzona przez Ciebie rezerwacja nie jest widoczna w eKNF, istnieje możliwość ręcznego powtórzenia transferu danych. W tym celu należy, z poziomu HDesku:

- Kliknąć na 'Nowa rezerwacja' - Kliknąć na klawisz [Wczytaj] znajdujący się w prawym górnym rogu okna - W pustym polu pod tekstem 'Wklej zawartość do parsowania' wkleić tekst:

Voucher Issued by Agent for GOXXXXXXXX-YYYYYYYY-A(KR) Dokonana : DD/MM/2017 11:45:00.

zamieniając w nim ciąg znaków XXXXXXXX-YYYYYYYY na właściwy numer rezerwacji w Merigo, a DD/MM - na właściwą datę (dzień/miesiąc)

- Wybrać nazwę firmy - Kliknąć na [Dalej] Ta procedura powinna spowodować ponowny transfer danych z Merigo.

Przepraszamy za utrudnienia - problem z transmisją nie leży po naszej stronie, i nie mamy wpływu na czas jego usunięcia

Niedziałający klawisz Raporty? - rozwiązanie problemu

18/09/17

Jeśli klawisz Raporty przestaje reagować (najczęściej po wygenerowaniu pierwszego raportu), rozwiązaniem jest aktualizacja wtyczki Flash Player.

Kliknij na ten link, żeby pobrać aktualizację Flash Playera, która przywraca poprawne działanie programu. (Pobierz, zapisz, a następnie uruchom ten plik, w celu zaktualizowania Flasha)

eKNF został rozbudowany o interfejs do systemu TripBooker

07/09/17

Wspólnie z firmą TravelTech uruchomiliśmy w pełni automatyczny interfejs umożliwiający przesyłanie danych między systemem TripBooker i eKNF.

Bilety lotnicze, kolejowe, i rezerwacje hotelowe wykonane w systemie TripBooker będą automatycznie przesyłane do eKNF. Możliwe jest też logowanie do systemu TripBooker bezpośrednio z eKNF. Służy do tego klawisz TripBooker widoczny w modułach ADesk, RDesk, i HDesk eKNF.

Biura zainteresowane korzystaniem z systemu TripBooker prosimy o kontakt z firmą TravelTech w celu aktywacji i konfiguracji usługi.

Faktura nie otwiera się do wydruku?

23/03/17

Masz problem z wydrukiem faktur? To prawdopodobnie skutek niedawnej aktualizacji Firefoxa. Zmień ustawienia przeglądarki dotyczące plików PDF: 1. Wejdź w: Narzędzia ->Opcje ->Aplikacje 2. Wyszukaj "PDF" 3. W polu "Czynność" wybierz: "Podgląd w programie Firefox" 4. Zamknij i ponownie otwórz program Firefox Dzięki tym zmianom faktury zaczną się poprawnie otwierać do wydruku

Witamy nowe biura podróży w gronie użytkowników eKNF

10/03/17

Na początku roku dołączyli do nas:
     
Dzięki Wam możemy dalej dynamicznie się rozwijać, i stale udostępniamy nowe funkcjonalności. Dziękujemy, że jesteście z nami :)

Problem z wydrukiem raportów sformatowanych

07/03/17

Jeśli - po kliknięciu na ikonę drukarki, a potem na klawisz [OK] - drukarka nie zaczyna drukować, należy zmienić tryb wydruku. z Default na Print to HTML. Patrz - obrazek poniżej. Uwaga: przeglądarka powinna zapamiętać wybór typu wydruku, i następnym razem stosować go domyślnie.

Generowanie pliku JPK FA – Według wymagań Ministerstwa Finansów – Mikrosystem

03/02/17

eKNF jest przystosowany do generowania pliku JPK FA zawierającego listę wystawionych dokumentów sprzedaży. Źródło: Generowanie pliku JPK FA – Według wymagań Ministerstwa Finansów – Mikrosystem

W 2016r eKNF przetworzył 1 100 000 transakcji

27/01/17

Po raz pierwszy w naszej historii przekroczyliśmy milion transakcji rocznie. Dane z roku 2016 mówią, że biura podróży zaewidencjonowały w eKNF niemal 1 100 000 transakcji. W ciągu dwóch lat odnotowaliśmy wzrost o niemal 75% W roku 2017 zamierzamy dalej się rozwijać, i uruchomić kilka nowych, oczekiwanych narzędzi w naszym systemie. Obserwujcie naszą stronę!

NSA potwierdza: biura nie muszą szacować marży - TTG Dziennik Turystyczny

20/12/16

Dzisiejszy wyrok NSA potwierdza stanowisko Polskiej Izby Turystyki, zgodnie z którym biura podróży nie muszą..
Źródło: NSA potwierdza: biura nie muszą szacować marży - TTG Dziennik Turystyczny

Turystyczny fundusz gwarancyjny - udostępniamy nowy raport

19/12/16

W związku z obowiązującymi od 26 listopada 2016r przepisami o turystycznym funduszu gwarancyjnym, eKNF został wyposażony w nowy raport pomocniczy, który umożliwia biurom podróży wykrywanie i identyfikację pakietów usług, które mogą podlegać nowemu obowiązkowi podatkowemu. Specyfiką podróży biznesowych jest to, że często rezerwacja przelotu i pobytu w hotelu robione są oddzielnie, w różnych terminach i przez różne działy. Z tego względu potrzebne jest narzędzie, które na koniec każdego okresu raportowego jest w stanie wykryć i wskazać sytuacje, gdy w jednym okresie czasu dany  podróżny korzystał z więcej niż jednej usługi (hotel, samolot, bilet kolejowy, itd.). Nowy raport wskazuje takie przypadki oznaczając je jako "POTENCJALNA IMPREZA".

fundusz-turystyczny_000955 Ze względu na to, że nowe przepisy nie są jeszcze wystarczająco udokumentowane i wyjaśnione, by ustalić w pełni automatyczne reguły, ostatecznej kwalifikacji dokonuje osoba sporządzająca raport.

Zmiana adresu 'Sprzedawcy' na fakturach w imieniu i na rzecz PKP IC

09/12/16

Uwaga: od 12 grudnia 2016r zmianie ulega nazwa przedsiębiorstwa PKP IC, która powinna być umieszczana na fakturach wystawianych w imieniu i na rzecz PKP IC (czyli przy sprzedaży agencyjnej biletów PKP IC). Wprowadziliśmy odpowiednie zmiany, aby bilety sprzedawane po tej dacie miały na fakturach właściwą nazwę sprzedawcy.

pkp_zmiana_adresu_000934

Sprawdźcie wygląd faktur z nową nazwą - jeśli na którymś szablonie wystąpią problemy z położeniem bądź widocznością tekstu - prosimy o kontakt z Waszym opiekunem klienta

Bilety lotnicze płatne przez B2BWallet

10/10/16

eKNF rozpoznaje transakcje płatne za pomocą B2BWallet - wirtualnych kart kredytowych dostępnych w systemie Amadeus. Bilety lotnicze opłacone tą metodą są widoczne w eKNF jako transakcje gotówkowe (forma płatności: CA), z dodatkowym opisem typowym dla kart kredytowych, składającym się z oznaczenia systemu rozliczeniowego (na przykładzie: CA - czyli Master Card) i końcówki numeru wirtualnej karty.

adesk_transakcje_b2bwallet_01 Dziękujemy firmie Amadeus za fachową pomoc niezbędną do uruchomienia tej funkcjonalności

eKNF wzbogacił się o czytanie polis ERV

30/09/16

Polisy Europejskie (ERV) można wczytać do eKNF z poziomu ADesku, klikając na: Dodaj ubezpieczenie  -> Wprowadź treść potwierdzenia. airdesktop_erv

Witamy nowych użytkowników eKNF :)

22/08/16

W tym miesiącu do grona użytkowników eKNF dołączyły biura podróży: ATA Travel,  Swissport, i Time4Travel.
 ATA_TRAVEL_250  Swissport_250  Time4Travel_250
Serdecznie witamy!

Nowy format danych BSP - uprościliśmy proces importu billingów BSP do eKNF

01/08/16

Uprościliśmy import danych BSP do eKNF. Teraz wystarczy przejść do Centrum Danych -> Import danych BSP, i przeciągnąć spakowany plik z billingiem do okna eKNF. Billing zostanie automatycznie rozpakowany i wczytany do naszego systemu BSP_Import_201607_000733 Zobacz pełną instrukcję postępowania

Rejestr faktur w imieniu i na rzecz LOT - gotowy

29/07/16

eKNF jest już przystosowany do generowania raportów wymaganych przez LOT. Zobacz pełną instrukcję obsługi. W celu włączenia tej funkcjonalności prosimy o kontakt ze swoim opiekunem klienta w naszej firmie.

Rejestr_faktur_dla_LOT_20160728_5261001484_6320833_1.xlsx_LibreOffice_Calc_000726

LOT - Wymóg przesyłania Rejestru faktur wystawionych "w imieniu i na rzecz"

15/07/16

W związku z wprowadzeniem przez LOT wymogu przesyłania w formie elektronicznej rejestru faktur wystawionych 'w imieniu i na rzecz' LOT uprzejmie informujemy, że raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w wymaganym terminie. Zgodnie z treścią umowy przesłanej przez LOT, pierwszym miesiącem podlegającym ewidencji w podanym formacie jest lipiec 2016, a raport należy przesłać nie później niż do 16 dnia miesiąca następnego.

Raport w wymaganym formacie będzie dostępny w eKNF w pierwszym tygodniu sierpnia.

20160713_Communication_from_LOT_Polish_Airlines_Rejestr_faktur Link do pełnej treści komunikatu LOT:  PLxx00000000_20160714_Communication from LOT Polish Airlines

Funkcja śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów

27/06/16

Monitorowanie opóźnień rejsów pozwala biurom podróży na podniesienie poziomu świadczonej przez nie obsługi podróżniczej. Podróżny, który doleciał na miejsce z wielogodzinnym opóźnieniem, najczęściej wymaga pomocy. Dla szczególne wymagających klientów biznesowych możliwe jest też śledzenie rejsów z jeszcze większą częstotliwością, pozwalające na kontakt z podróżnym natychmiast po stwierdzeniu, że jego rejs opóźnia się już np. więcej niż godzinę. Opoznione_rejsy_000659 Usługi tego typu możemy świadczyć w oparciu o wyspecjalizowane, komercyjne źródła danych, dlatego serwis ten wiąże się z dodatkowymi opłatami. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym opiekunem klienta.

Tworzenie segmentów pasywnych w systemie rezerwacyjnym Sabre

20/06/16

Uruchomiliśmy mechanizm tworzenia w Sabre rezerwacji z segmentami pasywnymi z biletów tanich linii wprowadzonych do eKNF. Teraz po wprowadzeniu biletu możesz utworzyć obraz tej razerwacji w Sabre trzema kliknięciami myszy

AirDesktop_Ghost_segments - Sabre 01

Amadeus: Przypominamy komendy służące do retransmisji brakujących danych o biletach lotniczych do eKNF

10/06/16

Brak biletów lotniczych z systemu Amadeus najczęściej spowodowany jest zatrzymaniem się drukarki. Najprostszym sposobem przywrócenia transmisji jest zwykle restart komputera, na którym znajduje się aplikacja Amadeus Proprinter. Jeśli jednak restart komputera nie wystarcza, przypominamy podstawowe komendy, które służą do powtórzenia transmisji danych wybranych biletów:

AIR_Retransmit_000606

Pełna instrukcja dostępna na stronach Amadeus: http://www.amadeus.com/bg/documents/aco/bg/basic-qrg.pdf

 

Tworzenie ghost segmentów w systemie GDS do biletów low-cost ewidencjonowanych w eKNF

02/06/16

Bilety tanich linii mogą być importowane automatycznie do eKNF. Rozszerzeniem tej funkcjonalności jest możliwość automatycznego utworzenia rezerwacji z 'ghost' segmentami w systemach GDS. Funkcja ta ma zastosowanie, jeśli chcemy:

  1. aby podróżny mógł otrzymać swój plan podróży za pośrednictwem systemu GDS (ViewTrip, CheckMyTrip, MyTripAndMore)
  2. dodać segment ghost opisujący przelot tanią linią do rezerwacji zawierającej aktywne segmenty regularnych linii
  3. utworzyć rezerwację opisującą przelot tanimi liniami na potrzeby lokalizacji podróżnego w zewnętrznych systemach opartych o dane z GDS

Proces tworzenia rezerwacji z segmentami typu 'ghost' na podstawie danych z eKNF został opisany poniżej:

AirDesktop_Ghost_segments 01 AirDesktop_Ghost_segments 02 AirDesktop_Ghost_segments 03

Automatyzacja rozliczeń między biurami IATA i non-IATA

31/05/16

Automatyzujemy przesyłanie i rozliczanie faktur między biurami IATA i non-IATA. Faktury agencyjne wystawiane przez biuro IATA dla swoich partnerów są teraz automatycznie przesyłane i - w eKNFie sub-agenta - wiązane z biletami, których dotyczą. Po stronie biura non-IATA faktury te widoczne są w ADesku (jako koszt związany z zakupem danego biletu lotniczego) oraz w kancelarii elektronicznej.

Przesyłanie faktur z biura IATA do non-IATA

W celu włączenia tego mechanizmu w swoim biurze, skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta

Nowe opcje w oknie pomocy

17/05/16

W oknie 'Potrzebuję pomocy' pojawiły się nowe opcje: link do instrukcji obsługi eKNF, i możliwość udostępnienia swojego pulpitu za pomocą usługi TeamViewer: Potrzebuję_pomocy_eKNF_000471

Potrzebujesz pomocy? Chcesz zgłosić problem?

26/04/16

Jeśli w czasie pracy z eKNF napotkasz problem, albo potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami. Klawisz [Potrzebuję pomocy] przekieruje Cię do Twojego dedykowanego opiekuna klienta, lub pomocy technicznej. Jeśli sprawa jest pilna, w oknie pomocy znajdziesz też nasze numery telefonów - zadzwoń. Potrzebuję_pomocy_eKNF_000470

Import polis ubezpieczeniowych AIG do eKNF

20/04/16

eKNF posiada funkcję automatycznego odczytu polis AIG. AirDesktop_AIG_copy_paste_000459 Aby importować polisę: 1. zaznacz całą jej treść, i skopiuj (CTRL+A, CTRL+C) 2. w module ADesk kliknij na 'Dodaj ubezpieczenie' i w nowo otwartym oknie wybierz 'Wprowadź treść potwierdzenia' 3. Wklej polisę (CTRL+V) Kliknij Zapisz

iBank/ClientBank - Powielanie konfiguracji dla grup klientów

15/04/16

Uruchomiliśmy narzędzie umożliwiające kopiowanie konfiguracji wykonanej dla jednego klienta do pozostałych klientów należących do jednej grupy. Aby powielić gotową konfigurację na pozostałych klientów, należy kliknąć na [Wczytaj grupę klientów] a następnie wyszukać i wskazać nazwę danej grupy. Uwaga: kopiowanie należy wykonać oddzielnie dla każdej kategorii usług (Bilety lotnicze, hotele, itd.)

Centrum_Danych_IBankDesktop_000449

Definiowanie prowizji dla produktów z katalogu

11/04/16

Niektóre produkty sprzedawane przez biura podróży mają określoną prowizję procentową wypłacaną przez dostawcę od sprzedaży usług danego typu. Przykładem takich produktów są polisy ubezpieczeniowe, lub bilety kolejowe PKP. W związku z tym rozszerzyliśmy konfigurację produktu o możliwość określania wysokości prowizji płaconej przez dostawcę. Prowizja ta jest następnie uwzględniana w tzw. Ogólnym Raporcie Rentowności.

Edycja_produktu_prowizja

Import raportów dziennych Amadeusa (procedura kontrolna przy sprzedaży biletów)

15/03/16

eKNF umożliwia import danych z raportów dziennych z systemu rezerwacyjnego Amadeus - w celach kontrolnych.

W module Centrum Danych wybierz 'Import raportów Amadeus', a następnie w sekcji Import DZIENNYCH raportów Amadeus kliknij na [Wybierz pliki'] i wskaż plik z raportem, który ma być importowany

Centrum_Danych_Import_raportów_amadeus_000409

Wczytanie danych zostanie potwierdzone komunikatem. Raport porównawczy dostępny jest w ADesku. W celu porównania danych z Amadeusa z danymi sprzedażowymi w eKNF należy przełączyć widok z podstawowego, na: 'Porównanie z raportem AMA':

ADesk_Porownanie_z_Amadeusem

 

Zmiany w konfiguracji eKNF w związku z instrukcją fakturowania wysłaną przez LOT

10/03/16

Polskie Linie Lotnicze "LOT" S.A w piśmie z 7 marca 2016 r. przesłały instrukcję fakturowania biletów lotniczych, z której wynikają dwie rzeczy istotne dla Agentów IATA, którzy będą chcieli się do niej zastosować:

  1. LOT powinien być przedstawiany na fakturach jako Sprzedawca, z podaniem pełnej nazwy firmy: Polskie Linie Lotnicze "LOT" S.A ul. 17 Stycznia 43, 02-146 Warszawa NIP:5220002334
  2. Bilety i opłaty transakcyjne powinny być fakturowane oddzielnie
Uwaga: Ta zmiana oznacza, że bilety lotnicze LOT trzeba fakturować oddzielnie - nie można ich mieszać z biletami innych linii! Pełny tekst wiadomości Polskich Linii Lotniczych "LOT" z 7 marca 2016 r. znajdziesz tutaj:
  • INFORMACJA DOT. FAKTUR
  • WZÓR FAKTURY

eKNF jest przystosowany do takiego trybu wystawiania faktur:

1. LOT, jako sprzedawcę na fakturach konfigurujemy w zakładce RGB -> Kartoteka dostawców. Można tam podać pełną nazwę Sprzedawcy, i określić, od kiedy zmiana ma wejść w życie. Kartoteka_dostawców_LOT_Sprzedawca_000388 Uwaga: Wprowadzenie pełnej nazwy i adresu 'Sprzedawcy' tej długości może spowodować, że na niektórych szablonach faktur wystąpią problemy z ułożeniem tekstu w nagłówku faktury. Jeśli tak się stanie, prosimy o kontakt - zmodyfikujemy szablon tak, aby był w stanie pomieścić cały tekst nazwy Sprzedawcy.

2. Oddzielne fakturowanie biletów i opłat transakcyjnych jest opisane w naszej instrukcji obsługi, dostępnej w poniższym linku: http://mikrosystem.pl/index.php/pomoc/eknf-instrukcja-obslugi/fakturowanie-biletow-lotniczych-i-oplat-serwisowych-na-oddzielnych-dokumentach

Służymy oczywiście pomocą w konfiguracji systemu i szkoleniu.

Faktury 'Reverse charge'

10/03/16

Faktury Reverse charge (odwrotne obciążenie lub - inaczej mówiąc: prze­rzu­ce­nie obo­wiązku roz­li­cze­nia po­datku VAT ze sprze­dawcy na na­bywcę) stosujemy w sytuacjach, kiedy mamy do czynienia z eksportem usług. Stosujemy je najczęściej, sprzedając usługę świadczoną poza Polską nabywcy zagranicznemu.

W fakturach Reverse charge nie naliczamy więc VATu, a wartość usług przedstawiamy w cenach netto, niezależnie od tego, jak są one skonfigurowane w katalogu towarów i usług.

Wystawiając fakturę w eKNF, mamy możliwość oznaczenia faktury jako 'reverse charge'. Użycie tej opcji powoduje, że wszystkie produkty/usługi zawarte na tej fakturze, są konwertowane do cen netto, a oryginalna stawka VAT pochodząca z katalogu towarów, jest zastępowana określeniem np. (nie podlega)

Faktura przed użyciem opcji 'reverse charge':Faktura_Reverse_Charge_Edycja_01

Faktura 'reverse charge':

Faktura_Reverse_Charge_Edycja_02

Wygląd faktury typu 'reverse charge' po wydruku:

Faktura_Reverse_Charge_000355

Lokalizator podróżnych - mamy ich na mapie :)

19/02/16

Moduł 'Lokalizator podróżnych' został rozszerzony o graficzną prezentację na mapie. Tsunami, przewrót, strajk? Kogo mamy w Azji w tym miesiącu, i gdzie oni wszyscy są? Jak wszystkie nasze aktualizacje: funkcja dostępna w eKNF bez dodatkowych opłat. Z możliwością udostępnienia dla firm. Lokalizowanie_podróżnych_000360

Kontrola poprawności danych wprowadzanych w polach dodatkowych

09/02/16

W profilu klienta możliwe jest zdefiniowanie specyficznych dla niego pól dodatkowych. Aby zdefiniować pola dla wybranego klienta, wejdź w edycję profilu klienta (zakładka Klienci w górnym menu) i przejdź do zakładki Pola dodatkowe.

Poza określeniem listy pól, i ich źródeł, możliwe jest również zdefiniowanie reguł poprawności dla danych wprowadzanych przez użytkowników w poszczególnych polach. Służą do tego wyrażenia regularne. Wyrażenia te są widoczne w kolumnie Format. Aby dodać lub zmienić format danego pola kliknij na nie prawym klawiszem myszy, i wybierz Edytuj

Klienci_Pola_Dodatkowe_000350

Przeczytaj więcej o składni wyrażeń regularnych (Wikipedia)

Uruchamiamy pierwszy wspólny projekt z TravelTECHem

04/02/16

Przez wiele lat Mikrosystem i TravelTECH były uznawane za konkurentów - ze względu na to, że obie firmy mają w swojej ofercie system mid-office. Okazuje się jednak, że możemy i potrafimy współpracować. Właśnie uruchomiony został pierwszy interfejs przesyłający dane między naszymi systemami.Traveltech

Dziękujemy kolegom i koleżankom z TravelTECH za profesjonalne i sprawne przeprowadzenie projektu, i liczymy na więcej :)

Sterowanie widocznością wielu pozycji jednocześnie - w oknie edycji faktury

25/01/16

Uruchomiliśmy mechanizm, pozwalający na ukrywanie bądź odkrywanie wielu pozycji w czasie edycji faktury. Podstawowe zastosowanie, to sterowanie widocznością opłat lotniskowych i transakcyjnych na fakturach zawierających wiele pozycji: jedną komendą można je teraz doliczyć do ceny biletów bądź odkryć, i pokazać jako oddzielne pozycje.

Aby ukryć bądź przywrócić widoczność wszystkich pozycji danego typu na fakturze, należy kliknąć na jedną z nich prawym klawiszem myszy, i wybrać polecenie 'Ukryj (bądź: pokaż) wszystkie pozycje tego typu' Dokumenty_sprzedaży_ukrywanie_wielu_pozycji_000303

Milion transakcji rocznie!

14/01/16

System eKNF działa na rynku polskim od 2010 roku. W ciągu tych pięciu lat bardzo się zmieniliśmy. Oprogramowanie stworzone przez naszych programistów jest obecnie bezdyskusyjnie wiodącym i najbardziej popularnym systemem mid-office w Polsce.

Z dumą prezentujemy dane statystyczne, pokazujące jak - w kolejnych latach - rosła ilość transakcji , czyli usług turystycznych, ewidencjonowanych w systemie eKNF. W roku 2015 za pośrednictwem eKNF sprzedano i rozliczono niemal milion usług turystycznych!

eKNF - transakcje 2010 - 2015

Wiodący system rozliczeniowy dla biur specializujących się w obsłudze podróży biznesowych

Eksport do wielu zewnętrznych systemów informacyjnych, płatniczych, rozliczeniowych, i księgowych

Zautomatyzowane źródła danych: GDS, Tanie linie, hotele, koleje, samochody, ubezpieczenia, wycieczki

Cały czas dynamicznie rozwijamy nowe funkcjonalności. Bądź na bieżąco z nowościami ze wszyskich działów. Obserwuj nas na Facebooku

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar
© Mikrosystem 2019