Obsługa, ewidencjonowanie, rozliczanie, i raportowanie rezerwacji hotelowych należą do najbardziej pracochłonnych i złożonych procesów zachodzących w biurach podróży. Dlatego eKNF został wyposażony w moduł HDesk (Hotel desktop), którego zadaniem jest jak największa automatyzacja tych procesów, i wprowadzenie elektronicznego obiegu wszystkich rodzajów dokumentów (rezerwacji, voucherów, faktur, kosztów, autoryzacji kart, zamówień, notatek, itp)
Najważniejsze funkcje modułu HDesk to:
- Ewidencjonowanie rezerwacji hotelowych
- Automatyczny import rezerwacji z systemów Conso, Horse21, Merigo, MerlinX, Resfinity, Tripnet
- Automatyczny import danych z voucherów Booking.com, HRS, Hotelston
- Wprowadzenie kosztów (lub szacunkowych kosztów) dla poszczególnych rezerwacji
- Tworzenie i przesłanie do hoteli formularzy autoryzacji obciążenia kart kredytowych
- Tworzenie zamówień (na potrzeby fakturowania zbiorczego)
- Tworzenie i przesłanie mailem voucherów w zunifikowanej szacie graficznej biura podróży
- Tworzenie faktur VAT i VAT Marża (jednostkowych lub zbiorczych, szczegółowych lub zgrupowanych)
- Wprowadzanie i elektroniczna archiwizacja faktur kosztowych
- Kontrola płatności (faktur kosztowych i sprzedażowych)
- Sporządzenie raportów opodatkowania marży
- Sporządzenie raportów kontrolnych dla biura (rozliczenia pracowników), i dla klienta
- Eksport transakcji do systemów księgowych (faktur sprzedażowej i kosztów)
- Eksport transakcji do zewnętrznych systemów płatniczych i informacyjnych (Lufthansa Air+, AMEX BTA, iBank/ClientBank, GRO BCD)
W przygotowaniu:
- Integracja z systemem HRS
- Integracja z systemem Bedsonline