Wystawianie e-Faktur i przesyłanie ich do KSeF wymaga posiadania dwóch certyfikatów. Pierwszy służy do uwierzytelniania się w KSeF i przesyłania faktur. Drugi zaś do wystawiania faktur w trybie off-line (kiedy system KSeF jest niedostępny). Oba te certyfikaty są niezbędne do prawidłowej pracy eKNF. Należy je zatem utworzyć, zapisać, a następnie załadować do eKNF.
Na tej stronie opisujemy proces generowania obu certyfikatów
Zaloguj się do KSeF, do Modułu Certyfikatów i Uprawnień: https://mcu.mf.gov.pl/web/login
Wybierz z menu: Certyfikaty -> Wnioskuj o certyfikat
Pierwszy certyfikat będzie służył do uwierzytelniania w systemie KSeF i przesyłania faktur.
Nadaj certyfikatowi nazwę (może być dowolna) i wprowadź odpowiednio silne hasło.
Uwaga: Zapisz to hasło poza przeglądarką (na przykład w pliku tekstowym). Będzie ono potrzebne w czasie ładowania utworzonego certyfikatu do eKNF.
Kliknij na Generuj

W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie wygenerowania klucza. Utworzony klucz ma formę pliku.
Pobierz ten plik i zapisz na dysku.

Wybierz jako przeznaczenie certyfikatu: ‘Uwierzytelnienie w systemie KSeF’
Następnie kliknij na klawisz Wyślij wniosek o wydanie certyfikatu

W odpowiedzi otrzymasz informację, że zlecenie zostało wysłane.
Po odświeżeniu widoku zobaczysz potwierdzenie wystawienia certyfikatu
Pobierz go, zapisz na dysku w tym samym folderze co wcześniej utworzony klucz

Następnie zawnioskuj o kolejny certyfikat:

Drugi certyfikat będzie służył do wystawiania faktur w trybie off-line, kiedy KSeF jest niedostępny.
Nazwij go tak, żeby było jasne do czego będzie służył (na przykład dodając w nazwie słowo ‘offline’).
Nadaj hasło (i zapisz je poza przeglądarką – ono również będzie potrzebne przy wprowadzaniu certyfikatu do eKNF) i wygeneruj kolejny klucz.
Zapisz plik z kluczem na dysku
Tym razem, jako przeznaczenie certyfikatu, wybierz ‘Podpis linku do weryfikacji wystawcy’
Wyślij wniosek o wydanie certyfikatu, a następnie zapisz wygenerowany certyfikat w tym samym folderze, co klucz.
